Зразок роботи
ВСТУП
В Україні, як i в багатьох інших країнах пострадянського простору, відбувається серйозна трансформація соціально-економічної системи. У пошуках важелів більш ефективного розвитку часто аналізуються лише економічні фактори, методи управління або інші чисто раціоналістичні питання. Не враховується або мало враховується той факт, що суб’єктом господарювання є людина. На її трудову поведінку, ефективність діяльності могутній вплив здійснюють ціннісні орієнтації, переконання, вірування, традиції, тобто фактори культури.
Але й в умовах уже сформованого ринкового господарства не завжди допомагає лише розрахунок або засвоєння певних навиків маркетингу. Це пояснюється тим, що за умов жорсткої конкуренції, швидкої зміни продукції, оновлення технологій, зростання обсягу інформації не тільки промислові підприємства знаходяться «у світі постійно вируючої води», де постійно змінюється ситуація, відсутні надійні прогнози i навіть правила гри. Відносно стійкими залишаються тільки цінності, культура.
На сьогоднішній день спостерігається своєрідний бум як у теоретичних, так i в практичних роботах з корпоративної культури. Для одних підприємств корпоративна культура – це «костюм», без якого вже непристойно виходити на ринок товарів i послуг, а для інших – усвідомлення самого себе, набуття сенсу життя, змісту професійної діяльності, без яких важко існувати. Врешті, для сучасних підприємств корпоративна культура – це найсильніший мотиваційний фактор.
Актуальність теми даної дипломної роботи обумовлена декількома обставинами:
• по-перше, сучасні ринкові відносини диктують підприємствам необхідність розробки і впровадження системи цінностей, що і є корпоративною культурою;
• по-друге, грамотна розробка і реалізація корпоративної культури сприяє підвищенню ефективності роботи підприємства;
• по-третє, корпоративна культура дозволяє надати підприємству власний, неповторний образ в очах клієнтів і партнерів, що є досить важливим чинником конкурентоспроможності підприємства в ринкових умовах.
Таким чином, актуальність даної теми визначається необхідністю підвищення керованості соціально-економічного положення підприємства і, як наслідок, підвищення ефективності його діяльності на основі оцінки і вдосконалення корпоративної культури.
Мета роботи – удосконалення методичного підходу щодо оцінки корпоративної культури промислового підприємства та його застосування у практику господарювання ВАТ «Одескабель».
Для реалізації поставленої мети потрібно вирішити наступні завдання:
• визначити поняття, вивчити структуру та скласти узагальнену типологію корпоративної культури;
• проаналізувати вплив корпоративної культури на діяльність підприємства;
• виявити фактори, що впливають на корпоративну культуру ВАТ «Одескабель»;
• проаналізувати внутрішні організаційні процеси та існуючі корпоративні культурні цінності на ВАТ «Одескабель»;
• оцінити за запропонованим авторським методичним підходом корпоративну культуру ВАТ «Одескабель»;
• розробити рекомендації зі зміни корпоративної культури та підтримки її розвитку на ВАТ «Одескабель»;
• оцінити економічну ефективність запропонованих заходів для ВАТ «Одескабель».
Об’єкт роботи – Відкрите акціонерне товариство «Одескабель».
Предмет роботи – корпоративна культура ВАТ «Одескабель».
Для оцінки і вдосконалення корпоративної культури на підприємстві використано методи асоціацій і аналогій; логічного аналізу; деталізації; порівняльного аналізу; системного вивчення економічних процесів; евристичний метод експертної оцінки і контрольних питань; а також схематичні та графічні методи. Обробка й аналіз інформації здійснювалися за допомогою комп’ютерної програми Microsoft Excel. Крім того були використані такі комп’ютерні програми: Microsoft Word, Power Point.
Наукова новизна дипломної роботи полягає у авторському підході щодо застосування базових теоретичних аспектів оцінки та підтримання розвитку корпоративної культури у практику конкретного промислового підприємства – ВАТ «Одескабель». Результати роботи можуть бути використані безпосередньо ВАТ «Одескабель» та вітчизняними промисловими підприємствами для оцінки та підтримки розвитку власної корпоративної культури.
Практичне значення одержаних результатів полягає в тому,що сформульовані конкретні рекомендації та пропозиції, щодо усунення існуючих недоліків в корпоративній культурі. Тому пропозиції удосконалення корпоративної культури на підприємстві доведені до керівництва. Розглядається питання про їх впровадження.
Інформаційною базою дослідження є наукові публікації та монографічні видання вітчизняних і закордонних вчених: Дмитренко Г.А., Егоршина А.П., Камерона К. та Куинна Р., Качана И.В., Леонтьева Д.А., Радугина А.А., Спивака В.А., Хаєта Г.Л., Шейна Э. та інших авторів.
У роботі також були використані дані соціологічних досліджень та статті, опубліковані в журналах "Управління персоналом", "Служба кадрів" і "СОЦІС".
Вихідними даними для дослідження і розробки поставлених задач були звітні матеріали ВАТ «Одескабель»., що відповідно були оброблені й узагальнені для одержання необхідних висновків і рекомендацій.