Зміст
1. Зміст теорій мотивації (змістовних)
2. Характеристика ситуаційного підходу в управлінні
3. Різновидності структур організації
4. Ситуація 1
Підприємець аналізує результати своєї діяльності. Його підприємство займається заміною скла, використовує стандартні розцінки за квадратний метр по всьому переліку товарів.
Таблиця 1 Вихідні дані
Показники Заміна вікон, грн. Двері веранд, грн. Інші
види робіт. грн.
Витрати на матеріали
– скло
55,00
68,00
33,00
– рами 130,00 150,50 80,00
Витрати на оплату праці
– виготовлювачів
– установників
55,00
50,00
80,00
89,00
32,40
32,60
Ціна реалізації 1 , грн.
450 490 290
Очікуваний об’єм реалізації 8000 3600 8200
Постійні витрати складають 230 000 грн. за звітний період. Виготівники отримують заробітну плату з урахуванням часової тарифної ставки 40 грн. за годину. Цих спеціалістів не вистачає. Очікується, що час їх праці для забезпечення попиту обмежено 18 400 год.
Завдання:
1. Припустимо, що підприємство тільки організовується, обгрунтуйте активність його організації. Дайте обгрунтування вибору юридичної форми, опишіть порядок створення та реєстрації підприємства.
2. Проаналізуйте всі напрямки виробництва. Які з них за вашими
розрахунками потрібно розвивати?
3. В разі збільшення заробітної плати виробників на 10 грн. попит у виробах може бути забезпечений за рахунок залучення інших спеціалістів.
Оцінити ситуацію з точки зору рентабельності, визначити інші фактори,
що можуть впливати на рішення.
4. За всіма розрахунками зробити обгрунтовані висновки.
5. Ситуація 2
Взуттєве підприємство середніх розмірів спеціалізується на виготовленні жіночого взуття. Керівництво підприємства вирішило розширити сферу виробництва і збуту. Це рішення потребує організаційних змін в ОСУ та удосконалення технологічного процесу.
Насамперед, потребує удосконалення організація роботи служби маркетингу та планування продукції. В діючій структурі служба маркетингу виконувала функції, пов'язані лише зі збутом продукції. Чисельність служби нараховувала 3 службовці. Розширення служби маркетингу пропонується в напрямі розподілу функції: вивчення попиту, ціноутворення, аналіз витрат на виробництво, аналіз конкурентоспроможності продукції та збут. Якщо раніше трудомісткість даної служби складала 6 150 годин, то сьогодні трудомісткість є такою: Z1 – 3100 годин, Z2 – 2650 годин, Z3 – 2950 годин, Z4 – 1850 годин, Z5 – 3200 годин, Z6 – 3550 годин, Z7 – 1200 годин, Z8 – 1200 годин. Середня норма керованості функціонального управління – 7 осіб.
1. Обґрунтуйте чисельність нового підрозділу, використовуючи коефіцієнт повноти завдань управління
2. Представте графічно можливі взаємозв'язки відділу маркетингу з іншими підрозділами підприємства.
3. Які параметри ОСУ можуть змінити зі зміною функцій відділу
маркетингу?
3. Зробіть обгрунтовані висновки по всім розрахункам.
6. Ситуація 3
Підприємство, що займається виробництвом чоловічого одягу планує вийти на новий ринок, зібравши для цього необхідну інформацію.
Капітальні витрати на будівництво нового цеху та обладнання для виготовлення продукту X в цілому складають 1000 тис. грн., які необхідно буде негайно сплатити. Протягом першого року, коли буде будуватися цех та налагоджуватися обладнання, виготовлення та продажу продукції не передбачається. Кожен наступний рік (2-6) очікується реалізація 13 500 од. продукції. Передбачається продаж цеху та обладнання в кінці 6-го року за залишковою вартістю 100 000 грн. Відомо, що середня ціна реалізації виробу – 180 грн., змінні витрати складають 90 грн. на одиницю продукції, постійні 375 тис. грн. в рік. Витрати та прибуток залишаються постійними протягом терміну дії проекту. Адміністративні накладні витрати є постійними накладними витратами підприємства, що розподіляються на кожну одиницю продукції за нормою 6,7% від змінних витрат на одиницю. Постійних витрат, специфічних для даного проекту, немає. Вартість основного капіталу підприємства складає 20%, при відповідному коефіцієнті дисконтування 1–0,833, 2 – 0,694, 3 – 0,579, 4 – 0,482, 5 – 0,402, 6 – ?
1.Обгрунтуйте систему цілей підприємства, які можуть стояти перед
ним в зв'язку з рішенням виходу на новий ринок.
2.Зробіть необхідні розрахунки відносно обґрунтування проекту.
3.На які чинники зовнішнього середовища необхідно звернути увагу,
коли приймається рішення про новий проект?
4.За розрахунками та пропозиціями зробити обгрунтовані висновки.
7. Ситуація 4
Під час маркетингових досліджень виявлено падіння попиту на конкретний вид товару, що зa аналізуємий період склав 25% від обсягів виробництва. Керівництву підприємства потрібно вибрати рішення з двох можливих варіантів: знизити ціну на 11 %; або провести удосконалення асортименту, що потребує додаткових витрат в розмірі 65 тис. грн., що дасть можливість збільшити ціну продукції на 5%. Базові умови роботи підприємства:
– виробнича потужність підприємства 550 тис. виробів на рік.
– коефіцієнт використання виробничої потужності 78%.
– постійні витрати виробництва 2 800 тис.грн.
– постійні витрати збуту продукції 50 тис.грн.
– змінні витрати виробництва та реалізації на одиницю продукції 18 грн.
– ціна підприємства за одиницю продукції 50 грн.
Опишіть етапи прийняття управлінського рішення керівництвом підприємства
2. Визначити результати роботи підприємства у базовому та розрахунковому періодах та відносну його зміну.
3. Розрахувати беззбитковий обсяг виробництва у базовому та розрахунковому варіантах, проаналізувати фактори, що призвели до його зміни.
4. Намітити шляхи досягнення базового розміру прибутку.
Література