Зміст
1. Розуміння та характеристика загальних функцій управління
2. Технологія в системі управління
3. Різновидності управлінських рішень
4. Ситуація № 1
Фірма виробляє три продукти та займається їх збутом. Перед керівництвом по збуту була поставлена мета вивчити ціни на світовому ринку на продукцію, що виробляється. В результаті дослідження була встановлена наступна інформація:
Таблиця 1 Вихідні дані
Показники Х А В
Витрати на матеріали на 1 од, грн. 0,8 1,00 0,4
Витрати на заробітну плату основних робітників на 1 од. продукції, грн. 1,6 1,8 0,8
Накладні змінні витрати на 1 од., грн. 0,4 0,6 0,2
Постійні витрати на 1 од. прод., грн. 0,8 1,00 0,4
Ціна реалізації 1 од. продукції, грн. 5,00 5,88 3,0
Ціна по імпорту, грн. 5,00 5,50 2,8
Потреби в компонентах, од. 20000 40000 80000
Завдання:
1.Дати рекомендації керівництву фірми про можливості закупок компонентів тільки виходячи з аналізу витрат, інших чинників, що потрібно врахувати.
2.Поясніть мету завдання, що отримав керівник відділу збуту та шляхи її досягнення.
3.Розрахуйте прибуток підприємства в разі виробництва всіх компонентів
власними силами.
4.Розгляньте, на які проблеми потрібно звернути увагу керівництву, в випадку, якщо керівництво вирішить імпортувати деякі з компонентів?
5. Ситуація № 2
Фірма виробляє три продукти та займається їх збутом. Перед керівництвом по збуту була поставлена мета вивчити ціни на світовому ринку на продукцію, що виробляється. В результаті дослідження була встановлена наступна інформація:
Таблиця 1 Вихідні дані
Показники Х А В
Витрати на матеріали на 1 од, грн. 0,6 1,20 0,4
Витрати на заробітну плату основних робітників на 1 од. продукції, грн. 1,8 1,9 0,7
Накладні змінні витрати на 1 од., грн. 0,7 0,5 0,4
Постійні витрати на 1 од. прод., грн. 0,5 1,00 0,4
Ціна реалізації 1 од. продукції, грн. 5,10 6,00 3,0
Ціна по імпорту, грн. 5,00 5,50 3,1
Потреби в компонентах, од. 23000 43000 82000
Із агентів фірми в Європі розмістив замовлення не передбачені раніше на виробництво 4000 од. компоненту А та 8000 од. компоненту В. В випадку їх прийняття керівництвом можливо буде досягти 10% скидки за всіма витратами на матеріали з урахуванням виробництва і замовлення і початкового виробництва усіх компонентів. Понаднормові години будуть використані для виконання експортного замовлення з виплатою 25% преміальних.
Завдання:
1.Дати рекомендації керівництву фірми про можливості закупок
компонентів тільки виходячи з аналізу інших чинників, що потрібно врахувати.
2.Поясніть мету завдання, що отримав керівник відділу збуту та шляхи її досягнення.
3.Оцініть можливість виконання замовлення.
4.Розгляньте, на які проблеми потрібно звернути увагу керівництву, в випадку, якщо керівництво вирішить імпортувати деякі з компонентів?
6. Ситуація № 3
Підприємець аналізує результати своєї діяльності. Його підприємство займається заміною скла, використовує стандартні розцінки за квадратний метр по всьому переліку товарів.
Таблиця 1 Вихідні дані
Показники Заміна вікон, грн. Двері веранд, грн. Інші
види робіт. грн.
Витрати на матеріали
– скло
65,00
88,00
35,00
– рами 125,00 160,50 84,00
Витрати на оплату праці
– виготовлювачів
– установників
55,00
50,00
80,00
89,00
35,40
31,60
Ціна реалізації 1 , грн.
550 520 320
Очікуваний об’єм реалізації 8000 3600 8200
Постійні витрати складають 230 000 грн. за звітний період. Виготівники отримують заробітну плату з урахуванням часової тарифної ставки 40 грн. за годину. Цих спеціалістів не вистачає. Очікується, що час їх праці для забезпечення попиту обмежено 18 400 год.
Завдання:
1.Припустимо, що підприємство тільки організовується, обгрунтуйте активність його організації. Дайте обгрунтування вибору юридичної форми, опишіть порядок створення та реєстрації підприємства.
2.Проаналізуйте всі напрямки виробництва. Які з них за вашими розрахунками потрібно розвивати?
3. В разі збільшення заробітної плати виробників на 10 грн. попит у виробах може бути забезпечений за рахунок залучення інших спеціалістів.
Оцінити ситуацію з точки зору рентабельності, визначити інші фактори, що можуть впливати на рішення.
4. За всіма розрахунками зробити обгрунтовані висновки.
7. Ситуація № 4
Взуттєве підприємство середніх розмірів спеціалізується на виготовленні жіночого взуття. Керівництво підприємства вирішило розширити сферу виробництва і збуту. Це рішення потребує організаційних змін в ОСУ та удосконалення технологічного процесу.
Насамперед, потребує удосконалення організація роботи служби маркетингу та планування продукції. В діючій структурі служба маркетингу виконувала функції, пов'язані лише зі збутом продукції. Чисельність служби нараховувала 3 службовці. Розширення служби маркетингу пропонується в напрямі розподілу функції: вивчення попиту, ціноутворення, аналіз витрат на виробництво, аналіз конкурентоспроможності продукції та збут. Якщо раніше трудомісткість даної служби складала 6 150 годин, то сьогодні трудомісткість є такою: Z1 – 3100 годин, Z2 – 2650 годин, Z3 – 2950 годин, Z4 – 1850 годин, Z5 – 3200 годин, Z6 – 3550 годин, Z7 – 1200 годин, Z8 – 1200 годин. Середня норма керованості функціонального управління – 7 осіб.
1. Обґрунтуйте чисельність нового підрозділу, використовуючи коефіцієнт повноти завдань управління
2. Представте графічно можливі взаємозв'язки відділу маркетингу з іншими підрозділами підприємства.
3. Які параметри ОСУ можуть змінити зі зміною функцій відділу
маркетингу?
3. Зробіть обгрунтовані висновки по всім розрахункам.
Література