Зразок роботи
Вступ
У наш час готельна індустрія являє собою галузь із високим рівнем конкуренції. Все частіше ми стаємо свідками того, як відкриваються новий ресторан або готель. Нові концепції створюються з метою максимально повного задоволення потреб певних груп споживачів. Підприємства створюються, а через якийсь час частина з них не витримує конкуренції й виходить із бізнесу. У готельному господарстві слово "сервіс" означає систему заходів, що забезпечують високий рівень комфорту, що задовольняють найрізноманітніші побутові, господарські й культурні запити гостей. І з кожним роком ці запити й вимоги до послуг підвищуються. І чим вище культура і якість послуг обслуговування гостей, - тим вище імідж готелю, тим привабливіше вона для клієнтів і, що не менш важливо сьогодні, - тим краще матеріальне процвітання готелю.
Важливим відповідальним завданням для готелів є створення репутації підприємства високої якості обслуговування. Висока якість обслуговування гостей забезпечується колективними зусиллями працівників всіх служб готелю, постійним і ефективним контролем з боку адміністрації, проведенням роботи з удосконалювання форм і методів обслуговування, вивченню й впровадженню передового досвіду, нової техніки й технології, розширенню асортиментів і вдосконалюванню якості надаваних послуг.
В умовах сьогоднішньої конкуренції підприємства індустрії гостинності, якщо вони хочуть вижити, не можуть більше опиратися на традиційні неефективні консервативні форми культури виробництва.
Перехід, що відбувається, до ринкової економіки, пошук кращих управлінських рішень із метою підвищення конкурентоспроможності готельних послуг змушує вищий менеджмент готелів звертатися до проблеми аналізу конкурентоспроможності, що забезпечує актуальність обраної теми.
Метою даної дипломної роботи є проаналізувати особливості конкуренції на ринку готельних послуг, підходів до оцінки та формування системи управління конкурентоспроможності послуг у готелі. В результаті проведеного огляду ситуації у готельному бізнесі та оцінки конкурентного середовища готелю “Зоря” розробити відповідні рекомендації щодо удосконалення впливу менеджменту на забезпечення конкурентоспроможності послуг досліджуваного готелю з урахуванням специфіки його діяльності.
Для досягнення визначеної мети були поставлені та вирішені такі завдання:
розгляд фактичної системи менеджменту на підприємстві та організація готельно-ресторанної справи і її раціоналізація у зв’язку зі зміною умов функціонування; розроблення маркетингових заходів з урахуванням очікуваних змін, тобто вивчення системи управління готельно-ресторанним підприємством; аналіз системи менеджменту, вивчення особливостей управління підприємством, а також оцінка ефективності управління готельно-ресторанним підприємством; обслуговування номерного фонду, розгляд надання додаткових послуг у готелі «Зоря».
Предметом дослідження є система менеджменту у готелі «Зоря» та її вплив на конкурентоспроможність надання послуг.
Об'єктом дослідження вибрано готель «Зоря» Здолбунівського району Рівненської області.
Методи дослідження, які були використані під час написання дипломної роботи: діалектичний, статистично-економічний, моно-графічний, розрахунково-конструктивний, балансовий, групування і перегрупування витрат виробнитва, спостереження, порівняння, аналізу і синтезу, математичні методи дослідження собівартості і рентабельності продукції. Дослідження проводилося на основі системного і комплексного підходу.
Основними джерелами інформації для написання дипломної роботи послужили статистичні довідники, нормативно-правові документи, праці зарубіжних та вітчизняних вчених з питань конкурентоспроможності готелю, статут, штатний розпис, фінансова звітність відпочинково-оздоровчого комплексу «Зоря