Зразок роботи
1.1 Поняття конкурентних стратегій підприємства
Стратегія в загальному розумінні – це формування системи довгострокових цілей діяльності підприємства та вибір найбільш ефективних шляхів для їх досягнення. Конкурентні стратегії – це стратегії, що дозволяють компанії зайняти міцні позиції в боротьбі з конкурентами і дають найбільшу з усіх можливих стратегічну перевагу перед конкурентами. Конкурентні стратегії з позиції лідера ринку можуть бути різними:
- підвищення попиту – залучення нових споживачів, пошук нових можливостей використання товарів;
- завоювання частки ринку – завоювання споживачів конкурентів, завоювання конкурентів, завоювання відданості споживачів;
- підвищення продуктивності – вдосконалення структури витрат, вдосконалення асортименту продукції, підвищення цінності;
- оборона позиції – підвищення цінності, вичікувальна оборона, оборона з превентивними заходами.[1]
Формування стратегії підприємства є досить складним творчим процесом, що потребує високої кваліфікації виконавців. Передусім, формування стратегії базується на прогнозуванні окремих умов діяльності підприємства, в першу чергу, кон'юнктури споживчого ринку в цілому та вибраного його сегмента, що становить досить трудомісткий процес.
2.2. SWOT-аналіз для підприємства «Древній Град»
У 1963 році в Гарварді на конференції з проблем бізнес політики вперше публічно було озвучено акронім SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats), що означає "Сила", "Слабкість", "Можливості", "Загрози".
З 1960-х років і до цього дня SWOT аналіз широко застосовується в процесі стратегічного планування. З появою SWOT моделі аналітики отримали інструмент стратегічного планування для своєї інтелектуальної роботи. Відомі, але розрізнені і безсистемні уявлення про фірму і конкурентному оточенні SWOT аналіз дозволив сформулювати аналітикам у вигляді логічно узгодженої схеми взаємодії сил, слабостей, можливостей і загроз.
Як правило, SWOT-аналіз, тобто аналіз сильних і слабких сторін організації, можливостей і загроз, що виходять з навколишнього середовища, проводиться за допомогою допоміжних таблиць (матриць). Проведено SWOT-аналіз парк-готелю "Древній Град" в таб 2.5.