Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Сьогодні перед вітчизняними підприємствами стоїть ряд складних завдань, зумовлених нестабільністю розвитку економіки: адаптація діяльності підприємства до високо конкурентних умов господарювання, визначення цілей діяльності і стратегії їх досягнення, пошук споживачів і нових ринкових можливостей, фінансових коштів. Вирішення цих і багатьох інших проблем висуває нові вимоги до форм і методів управління і планування, які повинні відображати зміни, що відбуваються в зовнішньому середовищі, і гнучко реагувати на них.
Реалізація цих вимог визначає необхідність перебудови системи управління, формування механізму адаптаційного розвитку підприємств з метою досягнення фінансових результатів і конкурентних переваг. Головною умовою адаптації підприємств умов зовнішнього середовища, що швидко змінюється, може слугувати формування системи стратегічного управління, яка забезпечує раціональніше використовування обмежених ресурсів, сприяє послідовній розробці й реалізації управлінських рішень, орієнтує на стійкий розвиток в умовах ринку.
Часто планова діяльність зводиться, як правило лише до поточного короткострокового планування, а питання стратегічного планування залишаються без належної уваги. У цих умовах особливої актуальності набуває проблема теоретичного обґрунтування формування системи стратегічного управління й вирішення практичних завдань щодо її реалізації на вітчизняних підприємствах.
Стан дослідженості проблеми. Проблемі сфери стратегічного менеджменту та маркетингу присвячені праці багатьох вітчизняних та іноземних учених, серед яких слід виділити Г. Азоєва, І. Ансоффа, Г. Армстронга, Г. Багієва, В. Вонга, І. Герчикову, Є. Голубкова, С. Гошала, В. Гриньову, Ю. Іванова, Ф. Котлера, Дж. Б. Куїнна, Ж. Ламбена, Г. Мінцберга, М. Портера, О. Пушкаря, Дж. Сондерса, А. Дж. Стрікленда, А.А. Томпсона, Р. Фатхундінова, А. Юданова.
У методологічному плані за основу взято роботи таких вітчизняних фахівців, як В. Андрушків, Л. Базилевич, А. Войчак, С. Гаркавенко, Є. Панченко, А. Філіпенко, О. Шнирков.
Об’єкт дослідження. Об’єктом дослідження є рекламне агентство ПП “Нівроку” (м. Львів) на звітних матеріалах за 2014 – 2016 роки
Предмет дослідження. Предметом дослідження є система стратегічного управління ПП “Нівроку”.
Мета і завдання дипломної роботи магістра. Мета дипломної магістерської роботи полягає у дослідженні теоретичних основ стратегічного управління, розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення системи стратегічного управління на досліджуваному підприємстві.
Завдання магістерської роботи:
- висвітлення актуальних теоретичних і практичних питань стратегічного управління в управлінні підприємством;
- оцінка фінансово-господарської діяльності ПП “Нівроку” та методів стратегічного управління підприємством;
- оцінити систему стратегічного управління на ПП “Нівроку”;
- обґрунтування основних шляхів вдосконалення системи стратегічного управління на ПП “Нівроку”.
Методи дослідження. Для вирішення поставлених завдань були використані такі методи дослідження: класифікаційно-аналітичний, економіко-математичні методи, графічно-аналітичний метод, методи спостереження, інтерв’ю, анкетування, аналізу.
Теоретичною, методологічною та практичною основою роботи послужили періодичні публікації провідних вітчизняних та зарубіжних економістів, практиків комерційної справи, законодавчі та нормативні матеріали, стратегічні плани підприємства, статистично-звітна документація ПП “Нівроку”.
Теоретичне і практичне значення отриманих результатів полягає у розкритті суті стратегічного управління підприємством і виявлення у процесі дослідження недоліків в системі стратегічного управління на досліджуваному підприємства подолання їх за допомогою запропонованих заходів.
Структура та обсяг роботи. Дипломна магістерська робота складається з трьох розділів, списку використаних джерел і додатків. Загальний обсяг роботи становить аркушів. В роботі міститься 10 рисунків, 25 таблиць. Список використаних джерел нараховує 39 позицій.
2.2. Дослідження стратегій, що використовує ПП “Нівроку”
Конкурентна стратегія “Нівроку” – це частина операційної (сукупної) стратегії підприємства, яка містить також корпоративну та функціональну стратегію.
Проаналізувавши стан підприємства на ринку рекламних послуг за чинниками вибору стратегії, можна зробити такі висновки.
1. Мета “Нівроку” після виходу з мережі BBDO – заявити про себе як про сильне рекламне агентство, яке успішно працює на ринку рекламних послуг 15 років. Компанія має історію самостійного розвитку та досвід роботи з міжнародною структурою, яка має високі рейтинги популярності та ефективності у світі.
Перебуваючи у статусі міжнародного агентства, компанія була дещо “стриманою” щодо локальних клієнтів. Наприклад, наявність у портфелі клієнтів таких компаній, як “Марс” (категорія – кондитерські вироби, харчування для котів та собак), “Пепсі” (категорія – безалкогольні напої), “Білайн” (категорія – телекомунікаційні системи) стримувала агенцію від участі у тендерах клієнтів інших категорій, оскільки, враховуючи умови рекламного ринку, потужні компанії проти перебування брендів однієї категорії продуктів на обслуговуванні в одному і тому самому рекламному агентстві.
Отже, вихід таких компаній з портфеля клієнтів, з одного боку, відкриє нові можливості для компанії в отриманні нових клієнтів локального ринку, а з іншого – втрата таких відомих брендів з репутацією та світовим визнанням знизить позиції рекламного агентства на ринку.
Однак мережеві клієнти BBDO поки що оголосили про намір залишатися у портфелі клієнтів “Нівроку”, оскільки новостворене українське представництво BBDO ще не зайняло достатньо високих позицій на ринку, і міжнародні клієнти не готові переходити в мережу.
Під впливом економічної кризи відбувається економічний спад та скорочення реальних доходів населення. Підприємства гостро відчувають скорочення попиту на товари і послуги як на промисловому, так і на споживчому ринках. Тому все більшу роль відіграють різноманітні форми залучення нових і утримання існуючих споживачів з використанням сучасних маркетингових інструментів, до яких слід віднести дисконтні клуби, сервіси колективних покупок тощо.
2. Оцінка зовнішнього середовища та конкурентів за допомогою рейтингів креативності, ефективності та рівенью агентства якнайкраще продемонстрували позиції ПП “Нівроку” на ринку. Так, результати рейтингу креативності показали, що агентство Nivroku знаходиться на дев’ятій позиції. У рейтингу ефективної реклами агентство посідає 6–7 позиції, а за оцінкою доходів від креативної діяльності знаходиться у другій групі агентств з найбільшим доходом.
Оцінити позицію агентства за сукупним рейтингом дуже важко, хоча можна стверджувати, що ПП “Нівроку” входить до п’ятірки кращих рекламних агентств України.
Показник креативності не є найбільш значимим на ринку рекламних послуг в Україні, хоча експертна оцінка рекламних агентств найперше ґрунтується на рейтингах креативності. Отже, “Нівроку” має дещо слабші позиції у створенні креативної реклами порівняно зі своїми основними конкурентами. До трійки лідерів входять агентства Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, САХАР. Хоча як показують результати далеко не уся креативна реклама є ефективною. У рейтингах ефективності позиції ПП “Нівроку” сильніші.
3. В кадровій політиці ПП “Нівроку” намагається вести ефективну кадрову політику.
Однак тенденції кадрового ринку чи власна кадрова політика не завжди приносять гарний результат. Оцінюючи можливості підвищення кваліфікації, ПП “Нівроку” найпершим чином підвищує кваліфікацію менеджерам вищого рівня та працівникам, котрі працюють у компанії багато років. Серед недоліків кадрової політики можна згадати:
- відсутність мотивації менеджерів нижчого рівня;
- недостатні інвестиції у персонал;
- низький рівень заробітних плат менеджерів нижчого та середнього рівнів.
Такі дії зумовлюють велику плинність кадрів та негативну оцінку з боку клієнтів.
4. У сфері своєї інформаційної політики робота ПП “Нівроку” має недоліки. Рекламний ринок України є доволі конкурентним, а реклама є специфічною послугою, яка потребує додаткових затрат на власне просування. Інформація про компанію рідко з’являється на таких спеціалізованих інтернет-ресурсах, як Reklamaster, Admarket, Pulse та ін.