Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми . Функціонування підприємств у динамічному конкурентному середовищі спрямовано не тільки на отримання кінцевих фінансових результатів, а й на подальший економічний розвиток. Зазначені компоненти є запорукою зростання рівня конкурентоспроможності, інвестиційної привабливості як окремих підприємств, так і галузей промисловості в цілому.
Результативність та ефективність діяльності підприємств напряму залежить від потенціалу підприємства, його структури, мобільності, відповідності умовам господарювання, ефективності використання, тощо
Потенціал підприємства відображає його реальні та перспективні можливості функціонування. Саме потенціал суб’єкта господарювання обумовлює напрями його розвитку, з урахуванням тих змін, що відбуваються в економіці його діяльності.
Змістовність поняття “потенціал” з позицій концепцій потенційних можливостей суб’єктів господарювання досліджували такі науковці: Асаул А.Н., Войнаренко М.П., Довбенко В.І., Іванов В.Б., Капаруліна І.М., Князев С.Я., Коваль Л.В., Козловський В.О., Кохась О.М., Краснокутська Н.С., Олексюк О.І., Осауленко О.Г., Плікус І.Й., Причепа І.В., Рєпіна І.М., Рзаева Т.Г., Федонін О.С., Хмелевський С.М., Шевчук О.В. та ін.
З вищезазначеного можна зробити висновок про те, що проблема формування та розвитку потенціалу підприємства є актуальним питанням.
Метою курсової роботи є дослідження формування та розвитку потенціалу підприємства та визначення його конкурентноспроможності,як характеристики показників оцінки можливостей потенціалу підприємства , що визначають його успіх на ринку.
Відповідно до мети передбачається виконання наступних завдань:
- дослідити сутність потенціалу підприємства;
- вивчити особливості формування та розвитку потенціалу підприємства;
- надати загальноекономічну характеристику діяльності обраного підприємства ;
- відповідно до обраної методики провести оцінку конкурентоспроможності потенціалу підприємства;
- визначити основні проблеми та недоліки організаційної структури
підприємства;
- визначити напрямки для підвищення конкурентних можливостей підприємства.
Об'єктом дослідження обрано процес формування та розвитку потенціалу ПрАТ "Калинівський машинобудівний завод".
Предметом дослідження роботи є економічні показники, які характеризують діяльність ПрАТ "Калинівський машзавод", зокрема, його конкурентоспроможність.
Теоретичною і методологічною основою роботи є положення економічної теорії, наукові праці вітчизняних та зарубіжних учених в області маркетингу, присвячені дослідженням потенціалу підприємства.
Для досягнення поставленої в роботі мети було використано сукупність загальноприйнятих методів і прийомів наукового пізнання. Метод логічного узагальнення застосовано для теоретичного обґрунтування поставлених задач та уточнення ключових понять роботи. Методи аналізу і синтезу використано для дослідження особливостей діяльності досліджуваного підприємства.
Метод економічного аналізу використано для визначення економічного стану ПрАТ „Калинівський машинобудівний завод”.
Графічний метод використано для наочного подання статистичного матеріалу та схематичного зображення ряду теоретичних і практичних положень курсової роботи.
Інформаційною базою роботи стали законодавчі та нормативні документи з питань маркетингової діяльності в Україні, дані статистичної та бухгалтерської звітності ПрАТ „Калинівський машзавод”.