Зразок роботи
ВСТУП
За останні десятиліття посилення конкуренції відмічене у всьому світі. Ще не так давно вона була відсутня в багатьох країнах і галузях. Ринки були захищені і домінуючі позиції на них були чітко визначені. І навіть там, де існувало суперництво, воно не було таким запеклим.
Всі компанії в умовах жорсткої конкурентної боротьби і швидко змінної ситуації повинні не тільки концентрувати увагу на внутрішньому стані справ в компанії, але і виробити довгострокову стратегію, яка дозволила б їм встигати за змінами, що відбуваються в їх оточенні. Конкурентна перевага є як базисом, на якому будується успішний бізнес, так і головним критерієм відбору проектів успішними інвесторами.
Джерелами конкурентних переваг є прогресивна організаційно-технологічна і соціально- економічна база підприємства, вміння аналізувати та своєчасно здійснювати заходи щодо укріплення конкурентних переваг. Останнє слід відзначити особливо, тому що аналіз та оцінка рівня конкурентоспроможності підприємства необхідний на всіх ступенях виробничого процесу. Конкурентоспроможність підприємства можна виявити тільки серед групи організацій, які належать до однієї галузі або випускають товари- субститути, тобто конкурентоспроможність є поняттям відносним. Нині відсутня загальноприйнята методика визначення та оцінки 5 конкурентоспроможності організації. У світі існує декілька підходів до оцінки конкурентоспроможності фірми. Ці методи кардинально відрізняються за своєю сутністю та базою формування показників конкурентоспроможності. Використання їх може бути зручним в різних ситуаціях залежно від специфіки галузі, до якої відноситься досліджуваний об'єкт.
Питання конкуренції та конкурентоздатності підприємств розглядались у роботах таких зарубіжних та вітчизняних вчених: Портера М., Котлера Ф., Вайсмана О., Діхтля Є., Ламбена Ж., Хайека Ф., Азоєва Г., Анисимова О. С., Аптекаря С., Виханського О. С., Кокорева В. П., Балабанової Л., Афанасьєва С. В., Кретова Г., Соловйова Б., Хруцкого В., Шелегеди Б., Шишкової Е., Фалмера Р.М.
Актуальність даної теми полягає в тому, що в ринковій економіці всі підприємства стикаються з конкуренцією, тому щоб вижити в таких умовах, а так само розвиватися, необхідно аналізувати положення, що склалося, на ринку, а так само ухвалювати рішення про проведення заходів щодо підвищення конкурентоспроможності.
Мета даної курсової роботи є виявлення особливостей конкурентоспроможності підпримства в ринкових умовах та формування стратегії конкурентних переваг.
Об'єкт дослідження – конкурентоспроможність підприємств України в ринкових умовах.
Предмет дослідження – формування стратегії досягнення конкурентних переваг підприємства.