Зразок роботи
економіки країни є створення умов ефективного і динамічного переходу до ринкових відносин. При цьому дуже важливою є реорганізація надмірної концентрації і монополізації виробництва, удосконалення організаційних і структурних відносин, перегляд застарілих командних зв’язків і методів управління. У цих умовах особливої гостроти набуває необхідність розвитку господарської активності підприємств, спрямованих на споживача і кінцевий результат, тобто прибуток.
В наш час в Україні економічне середовище характеризується значним рівнем нестабільності. Зростає рівень невизначеності і ризику, що ускладнює діяльність підприємств на внутрішньому ринку. Як демонструє світова практика, ці труднощі долає те підприємство, яке своєчасно адаптується до змін зовнішнього оточення, має чіткі орієнтири на майбутнє і спрямовує власне зусилля на пошук довгострокових конкурентних переваг. За кордоном широко використовується система моніторингу й аналіз факторів зовнішнього оточення та внутрішнього середовища суб’єкту підприємництва, виявлені в результаті аналізу можливості та загрози щодо діяльності, а також його сильні та слабкі сторони слугують інформаційною основою для встановлення та корегування наявних стратегічних цілей, шляхів та методів їх досягнення.
Важливою умовою успішного здійснення економічних реформ в Україні є удосконалення управління діяльністю підприємств, впровадження сучасних методологій менеджменту, зокрема стратегічного управління, що на сьогоднішній день на вітчизняних підприємствах знаходиться на стадії розвитку.
Проблемами стратегічного управління підприємствами і застосування їх в управлінні діяльністю займалася низка вчених, серед яких І. Ансофф, Р. Акофф, К. Боумен, О. Віханський, А. Градов, Б. Карлоф, У. Кінг, Д. Кілланд, М. Круглов, Г. Кунц, В. Нємцов, М. Портер, А. Томпсон та інші.
Вирішення проблеми стратегічного управління знайшло відображення в роботах українських науковців, зокрема: В. Василенко, В. Герасимчука, Г. Дмитренка, М. Мартиненка, М. Мізюка, С. Оборської, Ф. Хміля, З. Шершньової, Ю. Черняка та інші.
Правильно обрана та обґрунтована стратегія є першим результатом та досить ефективним механізмом стратегічного управління, що мобілізує використання всіх сфер діяльності підприємства в напрямах, що обіцяють успіх. Не дивлячись на те, що зарубіжний досвід виявляє досить типовий склад та направленість стратегій, система стратегій кожного підприємства має власні типові відмінності, які визначаються не тільки національно-державними принципами ведення бізнесу, але і галузевими та потенційними можливостями кожної компанії зокрема. Тому є досить багато питань, які з позицій застосування стратегічного управління на вітчизняних підприємствах, потребують адаптації удосконалення та приближення до практики.
Метою дипломної роботи є розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення стратегії розвитку підприємства.
У відповідності до зазначеної мети, визначено основні завдання дослідження:
• розглянути процес стратегічного управління суб’єктом підприємницької діяльності в ринкових умовах;
• дослідити господарську діяльність підприємства ти виявити основні тенденції розвитку;
• проаналізувати ефективність стратегічного управління підприємством;
• відзначити основні напрямки удосконалення існуючої стратегії підприємства;
• визначити ефективність впровадження запропонованих заходів щодо вдосконалення стратегії діяльності підприємства.
Об’єктом дослідження є господарська діяльність ТОВ «Інтеграційні системи».
Предметом дослідження є процес стратегічного управління ТОВ «Інтеграційні системи».
Практична значимість дипломної роботи полягає у можливості використання комплексу запропонованих заходів у сфері удосконалення стратегічного управління суб’єктом підприємницької діяльності, яким є ТОВ «Інтеграційні системи».
РОЗДІЛ 1
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
1.1. Підходи до стратегічного управління суб’єктом ринку
Стратегічне управління підприємством ґрунтується на вивченні відносин, які можна охарактеризувати за допомогою системи «середовище-організація». Концепції існування та розвитку підприємницьких структур у зовнішньому середовищі використовують різні підходи та моделі, сформовані на базі різноманітних існуючих теорій управління.
Концепція управління – це система ідей, принципів, уявлень, що зумовлюють мету функціонування підприємства, механізми взаємодії суб’єкта та об’єкта управління, характер взаємовідносин між окремими ланками внутрішньої структури, а також необхідний ступінь урахування впливу зовнішнього середовища на розвиток компанії [10, с. 18].
Залежно від умов комерційної діяльності кожна організація застосовує відповідну теорію управління. Найпрогресивнішою на даний момент є теорія стратегічного управління. Провідні сучасні суб’єкти ринку використовують систему стратегічного управління.
У табл. 1.1 наведено основні етапи поступового переходу до стратегічного управління суб’єктами господарювання [8].
Світова практика демонструє, що більшість підприємств, які досягли значних результатів, завдячують саме комплексному впровадженню системи стратегічного управління. Згідно з концепцією, аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища є необхідним елементом визначення місії та цілей організації, стратегії виступають як інструменти досягнення цілей, а для успішної реалізації обраного стратегічного набору необхідно, щоб суб’єкт ринку функціонував відповідно до обраної концепції управління [5].
Таблиця 1.1
Історичні етапи розвитку підходів до передбачення майбутнього [8, с. 16]
Характеристика етапів Основні орієнтири
1. Поточне управління «за відхиленнями» Діяльність підприємства орієнтована на своєчасну реакцію на ситуацію, що складається . Планування обмежується розробкою бюджетів і поточних платежів.
2. Управління «від досягнутого», з елементами передбачення майбутнього У діяльності організації застосовують елементи аналізу та контролю ситуації, що складається як у зовнішньому, так і внутрішньому середовищах суб’єкту ринку. При плануванні використовується екстраполяційне передбачення майбутнього.
3. Управління «за цілями», з орієнтацією на зовнішнє середовище Діяльність підприємства спрямована на урахування кон’юнктури ринку, опановується «стратегічне мислення». Планування має характер стратегічного, розробляються стратегічні відповіді на дії конкурентів у категоріях «продукт-ринок».
4. Стратегічне управління Діяльність спрямована на активну підготовку майбутнього та створення ситуації, що була б максимально наближена до встановлених цілей підприємства у майбутньому. Застосовується стратегічне планування, яке пронизує всі підсистеми діяльності суб’єкта ринку, використовуються всі досягнення зазначених вище етапів.
Умовно у діяльності підприємства можна виділити дві складові: бізнес і система управління, яка призначена для того, щоб бізнес функціонував ефективно і компанія мала певний успіх. Окрім того, характер дій, що здійснює суб’єкт ринку, також умовно розподіляються на оперативні та стратегічні. Увага керівників до різних аспектів діяльності розподіляється, як наведено у табл. 1.2 [6].
Таблиця 1.2
Пріоритетний розвиток суб’єкту ринку [6, с. 31]
Характер дій Компанія
Бізнес Система управління
Оперативний Перший пріоритет (при створенні): становлення бізнесу, налагодження зв’язків з клієнтами, а також постачальниками. Другий пріоритет: налагодження оперативного управління.
Стратегічний Третій пріоритет (розширення бізнесу): проект з розвитку потужностей, складських приміщень, капітального ремонту, будівництво, відкриття магазинів, придбання нових компаній. Четвертий пріоритет (звичайно нерозвинутий або розвинутий дуже слабко): розвиток системи управління, встановлення системи стратегічного менеджменту.
Практика продемонструвала, що у невеликих компаніях пріоритетним для менеджерів є перший квадрат, тобто оперативна діяльність (безпосередньо пов’язана з бізнесом). На другому місці знаходиться система оперативного управління діяльністю (інакше підприємство не виживе). Із зростанням підприємства менеджерам доводиться приділяти більше уваги не тільки подальшому розвитку бізнесу, а й удосконаленню системи управління, якщо суб’єкт господарювання бажає досягти успіху. Потрібно відмітити, що відставання розвитку системи управління від темпів безпосереднього зростання самого бізнесу – це найпоширеніша проблема багатьох підприємств: чим швидше зростає, тим швидше бізнес «тікає» від системи управління організації. Інколи це призводить до негативних наслідків для самого бізнесу [8].
Стратегічне управління – це динамічний процес аналізу, вибору стратегій, планування, забезпечення та реалізації розроблених планів суб’єктом підприємництва [14].
Завдання стратегічного управління підприємством [11, с. 35]:
• визначити сферу діяльності та сформулювати основні стратегічні установки;
• встановити стратегічні цілі і завдання задля їх досягнення;
• сформулювати стратегію для досягнення вставлених цілей і результатів діяльності;
• реалізувати стратегічний план;
• оцінювати результати і змінювати стратегічний план і методи його реалізації у разі необхідності.
Виходячи із сутності та завдань стратегічного управління підприємством, необхідно розкрити основні його принципи [14, с. 25-26].
РОЗДІЛ 2
АНАЛІЗ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТОВ «ІНТЕГРАЦІЙНІ СИСТЕМИ»
2.1. Загальна характеристика ТОВ «Інтеграційні системи»
ТОВ «Інтеграційні системи» (Integrity Systems) – молода та динамічна компанія, що розвивається – системний інтегратор. Підприємство спеціалізується на проектуванні та впровадженні ІТ рішень для середніх і великих підприємств. Компанія «Інтеграційні системи» була заснована у 2007 р. і робить акцент у власній діяльності на рішення за допомогою ІТ технологій різних завдань бізнесу корпоративних замовників на ринку України. Основним активом є команда кваліфікованих консультантів, менеджерів проектів та інженерів, що дозволяє пропонувати клієнтам послуги, які у повній мірі охоплюють повний цикл життя ІТ рішення – від аналізу бізнес завдань, проектування, впровадження і до подальшого супроводу та підтримки.
Місцезнаходження Товариства: Україна, 03191, м. Київ, вул. Крейсера «Аврора», буд. 9, кв. 106.
Компанія являється лідером в Україні за:
• кількістю реалізованих проектів обчислювальних центрів та інфраструктури на базі «блейд» серверів і систем зберігання даних Hewlett-Packard в 2008-2013 рр.;
• кількістю компетенцій в рамках програми Hewlett-Packard Gold Preferred Partner починаючи з 2011р.
ТОВ «Інтеграційні системи» – один з найбільш швидкозростаючих партнерів Cisco зі статусом Premier Partner і володарі двох номінацій «Проект року Cisco» у 2012 р.
Комплексні рішення – основне в роботі:
• планування і реалізація рішень обчислювальних центрів, консолідації даних, віртуалізації, інфраструктури;
• створення рішень у галузі забезпечення безперервності бізнесу, скорочення вартості володіння інформаційними системами;
• мережеві та телекомунікаційні рішення, IP телефонія, Unified Communications, відеоконференції;
• комплексні рішення з безпеки і захисту інформації, ІТ консалтинг, аутсорсинг, технічна підтримка.
ТОВ «Інтеграційні системи» створене відповідно до цивільного та господарського кодексів України, законів України: «Про господарські товариства», «Про зовнішньоекономічну діяльність», й інших законодавчих актів України, а також статуту, який виступає його єдиним установчим документом.
ТОВ «Інтеграційні системи» є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки у банківських установах, круглу печатку з власним найменуванням та ідентифікаційним кодом, кутовий штамп та інші штампи українською мовою, фірмові бланки та емблему з найменуванням, знак для товарів і послуг.
Також підприємство має цивільну правоздатність та дієздатність, може від власного імені укладати договори та інші угоди, набувати майнових і особистих немайнових прав, вступати в зобов’язання, виступати у господарському та третейському суді.
ТОВ «Інтеграційні системи» має право створювати на території України та за її межами дочірні підприємства, філії та представництва, відповідно до чинного законодавства України. Філії та представництва підприємства діють на підставі положень про них. Вони не є юридичними особами і діють від імені ТОВ «Інтеграційні системи».
Компанія має право на комерційну таємницю (визначення складу і обсягу інформації, що складає його комерційну таємницю), організацію її комплексного захисту.
ТОВ «Інтеграційні системи» також має право не надавати іншим організаціям і фізичним особам інформацію, в якій міститься комерційна таємниця, крім випадків передбачених законодавством України.
Загалом підприємство створене з метою отримання прибутку шляхом здійснення виробництва, впровадження досягнень науково-технічного прогресу, виконання робіт та надання послуг, торговельної та посередницької діяльності, здійснення зовнішньоекономічної діяльності.
Предметом діяльності ТОВ «Інтеграційні системи» є:
• оптова або роздрібна торгівля офісною технікою й устаткуванням;
• спеціалізована роздрібна торгівля комп’ютерами, стандартним програмним забезпеченням та пристроями для зняття інформації з каналів зв’язку, офісним та комп’ютерним устаткуванням;
• розробка стандартного програмного забезпечення;
• ремонт і технічне обслуговування офісної та електронно-обчислювальної техніки;
• виробництво (без ремонту) електронно-обчислювальних машин та іншого устаткування для оброблення інформації;
• оптова торгівля електронними компонентами та устаткуванням;
• оптова торгівля периферійними пристроями та програмним забезпеченням;
• виробництво технічного устаткування та надання його в оренду;
• розробка та впровадження сучасних інформаційних технологій, програмного забезпечення;
• формування інформаційної інфраструктури різних галузей господарської діяльності;
• розробка нової техніки і технологій, експериментального устаткування і обладнання, комп’ютерної та іншої техніки і їх постачання;
• виготовлення, купівля та постачання засобів обчислюваної техніки контролю, сигналізації, засобів зв’язку та телекомунікацій, множувальної, електронної, комп’ютерної техніки та запчастин;
• виготовлення, купівля та реалізація програмного забезпечення;
• виконання технічного обслуговування за договорами для державних, комерційних та інших організацій і громадян.
ТОВ «Інтеграційні системи» має право самостійно визначати конкретні напрями власної діяльності в залежності від кон’юнктури ринку. Види діяльності, здійснення яких потребує попереднього отримання відповідних дозволів і ліцензій, здійснюється тільки після отримання таких дозволів і ліцензій.
Компанія пропонує всім зацікавленим замовникам скористатися послугами центру компетенції ТОВ «Інтеграційні системи» за рішеннями центрів обробки даних. Центр компетенції був створений на базі обладнання компанії Hewlett-Packard (HP) і при його плануванні особлива увага приділялася потребам зростаючих компаній середнього бізнесу. Основним завданням центру є надання замовникам можливості моделювання різних рішень власного центру обробки даних, тестування рівня продуктивності та масштабованості власних додатків на передових апаратних платформах HP. Апаратних можливостей центру компетенції достатньо для моделювання найскладніших рішень центрів обробки даних для компаній, починаючи від середнього і аж до верхнього сегмента великого бізнесу. Варто зауважити, що тестовий майданчик може бути розгорнутий безпосередньо на місці у замовника.
Апаратні платформи:
• кошик для лезових («blade») серверів HP Blade System С 3000;
• лезові сервера HP ProLiant BL Series;
• сервери стандартної архітектури HP ProLiant ML/DL;
• системи зберігання HP 3 Par StoreServ 7200, P6300 EVA , Store Virtual Left Hand;
• системи резервного копіювання на диски і на стрічкові накопичувачі з програмним забезпеченням HP Data Protector.
У центрі компетенції ТОВ «Інтеграційні системи» також доступний повний стек продуктів Microsoft для побудови центрів обробки даних, ІТ інфраструктури та рішень Unified Communication, а також інфраструктури бізнес-процесів, що дозволяє змоделювати практично будь-яке прикладне рішення засноване на програмних продуктах Microsoft.
Послуги центру компетенцій:
• моделювання певного середовища центру обробки даних на базі серверів і систем зберігання HP;
• тестування додатків замовника під платформи HP;
• експертиза та консультації технічних фахівців ТОВ «Інтеграційні системи» в плануванні, моделюванні центрів обробки даних, тестуванні додатків замовника;
• моделювання бізнес середовища замовника на основі інфраструктурних та бізнес рішень компанії Microsoft.
РОЗДІЛ 3
УДОСКОНАЛЕННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА
3.1. Визначення тенденцій розвитку інформаційних технологій на сучасному етапі розвитку підприємництва
Інформація є сукупністю знань, даних про матеріальний і духовний світ, про закономірності й тенденції його розвитку. Вона позитивно впливає на зростання продуктивності праці, підвищення ролі ресурсозберігаючих та енергозберігаючих технологій, поліпшення якості товарів та послуг. Західні вчені й спеціалісти, говорячи про соціальне значення інформації, вказують, що інформація є не лише знанням, а й владою. Управління інформацією є, по суті, управлінням соціальними й економічними процесами. Через це проблеми розповсюдження інформації, широкого її використання набувають не лише суто економічного, а й політичного характеру як у межах окремої країни, так і на міжнародній арені. Інформаційні ресурси суспільства характеризують загальний рівень розвитку продуктивних сил і передусім самої людини. Тому не випадково, що найбільш жорстка конкуренція у світі в сучасних умовах відбувається саме у сфері науки, виробництва знань, бо лідерство у цій сфері в кінцевому результаті забезпечує лідерство і в усіх інших сферах діяльності, включаючи економічну. Уявлення про інформацію як економічний ресурс почало формуватися відносно недавно, в кінці 60-х рр. Проте «ресурсом» інформація стала лише останнім часом [17]. І справді, сучасні уявлення про різні ресурси пов’язуються насамперед з їх великомасштабністю і, як результат, з індустріальними методами роботи з ними. Відносно інформації таке становище склалося тоді, коли, по-перше, в суспільстві сформувалось її справді масове виробництво та використання і коли, по-друге, для подолання «інформаційних бар’єрів» були створені і впроваджені принципово нові види техніки для переробки, зберігання й передачі інформації.
З економічної точки зору інформація – це [22]:
• вид економічної діяльності, її певна галузь;
• фактор виробництва, ресурс;
• певний товар;
• суспільний здобуток;
• елемент ринкового механізму;
• фактор конкурентної боротьби.
Під інформаційними ресурсами на мікрорівні розуміють інформацію, яка є цінністю для підприємства і може дістати таку саму оцінку, як і будь-який інший матеріальний ресурс. Якщо ж розглядати інформаційні ресурси на макрорівні, вони виступають безпосереднім продуктом інтелектуальної діяльності найбільш кваліфікованої й творчо активної частини працездатного населення країни. Інакше кажучи, інформаційні ресурси ототожнюються, по суті, зі всією корисною інформацією, що її виробляє суспільство або світове співтовариство. Основу інформаційних ресурсів складають результати наукових досліджень і дослідно-конструкторських розробок, які дають змогу створювати наукомісткі вироби, використовувати технічні та наукові ідеї, зафіксовані в різних документах та виданнях. Як особливу частину виділяють активні інформаційні ресурси, тобто інформацію, доступну для автоматизованого пошуку, зберігання та обробки (програми, бази даних, бази знань, документи тощо) й для широкого користування. Ефективність використання інформаційних ресурсів визначається відношенням активної їх частини до загального обсягу інформаційних ресурсів. У сучасному світі інформація ставиться в один рядок з матеріальними та енергетичними ресурсами і розглядається як важливий фактор якісних змін у житті суспільства. При цьому в повній відповідності до реалій сучасної цивілізації виділяють два варіанти експлуатації інформаційних ресурсів: з одного боку, використання інформатизації у промисловості та соціальній сфері, а з іншого - перехід до високоорганізованих індустріальних методів здійснення самих інформаційних процесів. Отже, перетворення інформації в економічний ресурс призвело до взаємопроникнення двох значних соціально-економічних процесів – індустріалізації інформатики та інформатизації суспільства, що створило важливі передумови для формування й реалізації нової моделі розвитку економіки і суспільства, становлення постіндустріальної цивілізації [17].
Незважаючи на відмінності окремих видів інформації (технічної, економічної, соціальної, політичної, культурної), усім їм притаманні загальні властивості, які визначають інформацію як особливий продукт людської діяльності поряд з матеріальними благами та послугами [14]. У процесі використання інформаційних ресурсів вони не скорочуються, а навпаки, збільшуються. Невикористання веде до їх швидкого знецінення й старіння, а це, в свою чергу, призводить до втрати дієвої вартості і збуту даного виду ресурсів. Тому найважливішою вимогою до інформації є її своєчасність [25]. В умовах інформаційної революції першою і необхідною умовою існування інформаційних ресурсів є їх постійне оновлення, розширене відтворення. Найменша затримка в нагромадженні та оновленні інформації призводить до її відставання, втрати лідируючих позицій на ринку.
Власником інформаційних ресурсів, інформаційних систем, технологій та засобів їх забезпечення є суб’єкт, який в повному обсязі реалізує повноваження володіння, користування та поширення вказаними об’єктами, а споживачем є суб’єкт, що звертається до інформаційної системи чи до посередника за отриманням необхідної йому інформації для її використання [17].
Організаційний соціально-економічний та науково-технічний процес створення оптимальних умов для задоволення інформаційних потреб та реалізації прав громадян, органів державної влади та місцевого самоврядування, організацій, суспільних об’єднань на основі формування і використання інформаційних ресурсів називається інформатизацією [25].
ВИСНОВКИ
Відповідно до встановленої мети у роботі вирішено низку завдань щодо підвищення ефективності стратегічного управління підприємством в контексті удосконалення його стратегії розвитку.
У роботі розглянуто основні визначення та поняття у сфері стратегічного управління суб’єктом господарської діяльності. Зокрема, досліджено положення концепції стратегічного управління підприємства, його методологія, розглянуто сутність стратегії діяльності компанії та основні її види тощо.
Проаналізовано господарську діяльність компанії ТОВ «Інтеграційні системи». Предметом діяльності підприємства є: оптова або роздрібна торгівля офісною технікою й устаткуванням, спеціалізований продаж комп’ютерів, стандартного програмного забезпечення, пристроїв зняття інформації з каналів зв’язку, офісного та комп’ютерного устаткування, розробка та реалізація програмного забезпечення, ремонт і технічне обслуговування обладнання, розробка та впровадження сучасних інформаційних технологій, програмного забезпечення, формування інформаційної інфраструктури різних галузей, виготовлення, купівля та постачання засобів обчислюваної техніки контролю, сигналізації, засобів зв’язку та телекомунікацій, множувальної, електронної, комп’ютерної техніки та запчастин тощо.
Розглянувши показники господарської діяльності компанії визначено, що стан підприємства не стійкий. Коефіцієнт зносу основних засобів протягом всього періоду дослідження стрімко збільшувався, що можна оцінити як негативну тенденцію. Спостерігалося стрімке скорочення коефіцієнтів покриття та абсолютної ліквідності, що демонструє загрозу втрати незалежності компанією. На кінець періоду дослідження виявлена істотна нестачу власних оборотних коштів підприємства для здійснення господарської діяльності, а також визначено поліпшення показників оборотності ТОВ «Інтеграційні системи». В свою чергу, варто відмітити стрімке зростання рівня рентабельності підприємства.
Основними партнерами ТОВ «Інтеграційні системи», що зумовлює наявні у підприємства конкурентні переваги, виступає низка загальновідомих світових компаній, що працюють у сфері ІТ технологій.
Дослідження продемонструвало, що спостерігається щорічне розширення ринку інформаційних технологій, якому сприяє автоматизація виробничої сфери економіки, а також сфери послуг.
Матеріали SWOT-аналізу дозволили виокремити сильні та слабкі сторони компанії. Зокрема, серед сильних сторін виділено: ширина й глибина діючого асортименту товарів та послуг, добре налагоджені контакти з покупцями і постачальниками, авторитетність основних партнерів, високий професіоналізм працюючого персоналу, ефективна структура управління, висока та справедлива заробітна платня, наявність і функціональність системи розвитку персоналу, цінові переваги на основні види товарів у порівнянні з конкурентами, високий фінансовий потенціал, що є результатом багаторічної результативної праці тощо. До слабих сторін компанії належать: високі ціни на другорядні товари, відносно високий рівень цін на продукцію та послуги, у порівнянні з конкурентами, достатньо молода служба логістики, наявність текучості кадрів тощо.
В свою чергу, до загроз стабільній діяльності компанії належать: високі податкові ставки, значний ступінь зміни потреб, і смаків споживачів, несприятливі демографічні зміни, збільшення темпів інфляції, що посилюється політичної кризою в країні, велика кількість конкурентів не дозволяє отримати максимальний економічний ефект від збутової діяльності, можливість компаній-аналогів конкурувати за ціною за рахунок використання більш дешевих комплектуючих тощо. До можливостей же віднесено: можливості подальшого розширення збуту за рахунок збільшення ємності ринку, прискорення росту ринку й асортименту продукції та послуг, стабілізація та поступове зростання доходів населення, введення в дію сприятливих законодавчих актів для підприємців у сфері ІТ розвитку, вихід на нові сегменти ринку.
Особливості розвитку інформаційного ринку країни та результати дослідження діяльності організації встановлено, що підприємству ТОВ «Інтеграційні системи» доцільно реалізовувати надалі стратегію, яка ґрунтується на подальшому розширенні діяльності, як одній з компаній-лідерів ринку.
Відповідно ТОВ «Інтеграційні системи» для збільшення доходності та прибутку варто спиратися не лише на існуючі зв’язки зі споживачами, а здійснювати активний пошук додаткових клієнтів. Задля цього, як приклад, сформовано альтернативні проекти розвитку, що передбачаються співробітництво з ТОВ «Рабен Україна», ТОВ «Фуд Маркет» і ПАТ «Українські вантажні кур’єри», які спеціалізуються на наданні логістичних послуг та займаються діяльністю у сфері складського господарства.
Всі показники ефективності, які були розраховані надали змогу зробити висновки про рівнозначність запропонованих проектів для ТОВ «Фуд Маркет» і ПАТ «Українські вантажні кур’єри» за рівнем рентабельності. В свою чергу, лише термін окупності дозволив надати перевагу проекту з оптимізації складського господарства компанії «Фуд Маркет».
Встановлено, що протягом двох місяців 2013 р. у разі реалізації ТОВ «Інтеграційні системи» зазначених проектів дозволить отримати компанії 50,1 тис. грн. додаткового доходу.
В свою чергу, впровадження компанією проекту з автоматизації кадрового обліку дозволить отримати підприємству щорічний ефект у розмірі 19 тис. грн. з терміном окупності менше року. У випадку налагодження реалізації цього проекту на ринку стає можливим отримання ТОВ «Інтеграційні системи» істотного додаткового доходу.