Зміст
Вступ
1. Стратегічний менеджмент розвитку підприємства в умовах ринку
1.1. Принципи і методологічні основи стратегічного менеджменту підприємства
1.2. Аналіз методів стратегічного менеджменту підприємства
2. Основні методи та підходи до стратегії
2.1. Поняття, суть стратегії
2.2.1. Стратегія і тактика менеджменту та маркетингу
2.2.2. Обґрунтування підприємницької ідеї (бізнес-план)
2.2.3. Стратегія конкурентних переваг
2.2.4. Стратегія витрат
2.2.5. Стратегія і тактика ціноутворення
2.2.6. Стратегія прибутків
2.3. Типи стратегій
3. Аналіз діяльності підприємства – ат тк “ват-прилуки”
3.1. Місія підприємства
3.2. Цілі підприємства
3.3. Поточна ситуація
3.4. Аналіз життєвих циклів послуг підприємства
3.5. Ключові ринки, основні конкуренти на ринку
3.6. Торгова марка (бренд)
3.7. Просування послуг. Реклама і зв’язки з громадськістю
3.8. Цінова стратегія
3.9. Стратегія витрат на виробництво
Висновки та пропозиції
Література
Колектив компанії “ВАТ-Прилуки” добре розуміє, що головна ціль кожного виробництва є задоволення попиту споживачів, а працювати доводиться в умовах все більш активної конкуренції – висока якість, продуктивність та збільшення обсягу продукції – це компоненти, без яких досягнення такої цілі було б неможливим.
Підприємство працює в стабільній ситуації та виробляє товар для сталого ринку. Розроблений план направлений на зростання обсягів виробництва та пошуки шляхів зниження його витрат.
Постійно розглядаються заходи щодо модернізації продукції, що виробляється, ведеться праця над освоєнням міжнародних марок сигарет.
Компанією постійно проводиться робота по модернізації обладнання фабрики, впровадженню нових технологічних процесів, що дозволило значно покращити якість сигарет, а також значно покращилися умови праці працюючих.
Стратегія попередніх років для компанії характеризувалася закладанням основ сучасного сигаретного виробництва – впровадженням нових якісних марок місцевого виробництва та організації розвинутої торговельної мережі. Компанією вже збудована платформа для наступного кроку стратегії – початку і подальшому розвитку виробництва міжнародних марок сигарет в місцевих умовах.
Успіх кожного виробництва в умовах ринкової економіки залежить не тільки від факторів виробництва, що забезпечують випуск якісної продукції, при оптимальному рівні затрат але і, в значній мірі, від ефективної стратегії маркетингу та збуту.
Основні напрямки стратегії по маркетингу, це утримання та зміцнення своїх позицій по місцевих марках на ринку України, впровадження діяльності з маркетингу по міжнародних марках, проведення досліджень в Україні для вивчення оточення, яке впливає на збут продукції.
Добре розроблена стратегія допомагає компанії зростати, завойовувати нові позиції на ринку, розробляти перспективні плани свого розвитку, формувати виробництво нових товарів та обирати шляхи їх реалізації.
Стратегічний план не є сталим документом, тому він постійно може поновлюватися, тобто до нього будуть вноситься зміни, обумовлені змінами, що будуть відбуватися на підприємстві, змінами на ринку і в економіці в цілому.
Пропозиції.
1. Так як основою виробництва продукції слугує сировина та матеріали, які в загальній сумі витрат на виробництво складають відповідно 40 і 23%, необхідно впровадити на виробництві системи контролю за вагою сигарет. Затрати на придбання та установку цієї системи окупляться за рахунок економії сировини, а головне оціняться споживачами.
2. З метою скорочення відходів тютюну в вигляді жилки, при існуючій технології добавки поворотної жилки в процес, необхідно змінити технологію, тобто закупити лінію по попередній переробці тютюнової поворотної жилки. Зниження витрат дасть економію в розрахунку на рік приблизно 100 тон тютюну на суму 275,8 тис. доларів. вартість лінії по попередній переробці тютюнової жилки складає біля 170-180 тис. доларів. Очевидно, що ці затрати швидко компенсуються.
3. Аналіз показує, що недостатньо проводиться робота по вивченню показників діяльності, цілей і стратегій конкурентів, тобто по виявленню слабких і сильних сторін діяльності конкурентів. Дослідження перспектив стратегії конкурентів дозволяють виявити своєчасно потенційно небезпечних конкурентів.