Зміст
Вступ
Розділ 1 теоретичні основи управління формуванням товарного асортименту підприємств роздрібної торгівлі
1.1. Критерії формування товарного асортименту підприємств
1.2. Етапи формування товарного асортименту
1.3. Методичні підходи щодо формування перспективного товарного асортименту
Розділ 2. Практичні аспекти управління товарним асортиментом тов "эколас"
2.1. Організаційно – економічна характеристика ТОВ „Еколас”
2.2. Аналіз ефективності формування товарного асортименту ТОВ "Еколас"
Розділ 3 шляхи вдосконалення формування товарного асортименту тов "еколас"
Висновок
Список використаної літератури
Соціальне значення роздрібної торгової мережі полягає в задоволенні матеріальних, соціальних і побутових потреб членів суспільства, підвищенні рівня життя народу, створенні сприятливих умов для всестороннього розвитку особи. Можна сказати, що соціальний аспект роздрібної торгівлі знаходить свій прояв у величині вільного часу трудящих. Таким чином, скорочення витрат часу на придбання товарів і приготування їжі створює необхідні умови для розвитку ринкової економіки, технічного процесу, підвищення продуктивності праці і ефективності суспільного виробництва.
Формування товарного асортименту – це розробка і встановлення в певному порядку номенклатури товарів, що створюють необхідну сукупність для торгівлі.
Стійкий асортимент товарів в магазині обумовлює скорочення витрат часу покупців на пошук товарів, дозволяє стандартизувати всі найважливіші торгово-технологічні процеси і операції, організовувати їх виконання з мінімальними витратами трудових, матеріальних і фінансових ресурсів.
Особливості формування асортименту для роздрібного торгового підприємства ми розглянули на прикладі діяльності ТОВ «Еколас».
На основі аналізу показників асортименту фірми "Еколас" ми зробили наступні висновки: асортимент товарів достатньо оновлюється, задовольняє попит по широті і глибині асортименту взуття, показники свідчать про високу стійкість асортименту.
Забезпечення необхідного рівня обслуговування покупців і зростання основних економічних показників свідчить про правильне формування асортименту товарів в магазині. В магазинах фірми "Еколас" асортимент жіночої і чоловічої взуттєвих груп володіє достатньою широтою і глибиною.
Я пропоную на основі ділерських договорів з такими постачальниками дитячого взуття як "Мазко", "Баден", "Рязаньвест" а так само з постачальниками з якими співробітничаємо "Антилопа" і "Чевляр" розширити і поглибити асортимент дитячого взуття, оскільки існує достатньо високий попит на дитяче взуття.
Також потенційні можливості збуту фірми "Еколас" залежать від того, на скільки пропонований асортимент товарів відповідає запитам покупців, що формуються під впливом реклами. Для цього пропонується приймати замовлення споживачів по каталогах.
Так само необхідно ретельно продумати режим роботи, тобто збільшити тривалість роботи магазина до 21.00 годин. Внаслідок цього раціонально розподілити працю персоналу фірми ТОВ "Еколас"
Так само нами пропонується розподілити приріст товарообігу не рівномірно, а прямопропорційно скачкам товарообігу, тобто де вище позитивний пік, там і вище приріст.
Практичне упровадження наших пропозицій дозволить підвищити товарообіг і прибуток на 19%, і додатково привернути постійних клієнтів фірми ТОВ "Еколас".
Перелік графічного матеріалу
Рис. 1.1. Формування перспективного товарного асортименту підприємства
Таблиця 2.1. Показники ефективності господарської діяльності СФ ТОВ "Еколас".
Таблиця 2.2 Оцінка фінансового стану ТОВ "Еколас".
Таблиця 2.3. Оцінка асортименту товарів СФ ТОВ "Еколас"
Таблиця 2.4. Оцінка стійкості товарного асортименту ТОВ "Еколас"
Таблиця 2.5. Глибина взуттєвих моделей ТОВ "Еколас"
Рис.2.1 Виставка взуття за ціновим принципом
Таблиця 3.1. Рентабельність кожної товарної групи, %
Таблиця 3.2.Передбачувана широта і глибина дитячого взуття.