Зміст
Вступ
Основна частина
1. Загальні відомості про підприємство
2. Комплексний аналіз менеджменту зовнішньоекономічної діяльності
2.1 Аналіз зовнішньоекономічної діяльності (економічний, правовий, політичний, культурний)
2.2 Аналіз зовнішніх ринків та конкуренції (чинники конкуренції в галузі та проблеми просування на зовнішній ринок)
2.3 Функціональний аналіз менеджменту зовнішньоекономічної діяльності
3. Пропозиції щодо вдосконалення механізму управління зовнішньоекономічною діяльністю суб’єкта господарювання
Висновки
Список використаних джерел
Додатки
Здійснення успішної комерційної діяльності на зовнішньому ринку так само як і на внутрішньому вимагає в першу чергу задоволення потреб покупця. Щоб досягти цієї мети та отримати бажаний прибуток підприємству необхідно по можливості максимально точно спрогнозувати величину попиту в часовій перспективі на товар чи послугу, яку воно пропонує для продажу.
Планування являється могутнім фактором організаційного розвитку підприємства. Воно створює основу для чіткої налагодженої роботи всіх структурних підрозділів, дозволяє розробити комплекс заходів і методів, що забезпечують впровадження в практику господарювання ринкових відносин.
Роль маркетингової діяльності для сучасного підприємства має особливе значення, бо від неї великою мірою залежить, чи отримає підприємство очікувані прибутки від реалізації товарів. Використання концепцій маркетингу і розробка стратегії конкуренції дозволяють підприємствам успішно обслуговувати своїх споживачів і підвищувати ефективність виробництва та реалізації продукції.
Місією маркетингу є досягнення необхідного рівня конкурентоспроможності як гарантії реалізації товару. Маркетингова товарна і цінова політика підприємства, комплекс заходів по формуванню попиту та стимулювання збуту, просуванню товарів до споживача є важливими системними чинниками, що здійснюють безпосередній влив на конкурентоспроможність продукції підприємства. Стратегія підвищення конкурентоспроможності та якості продукції підприємства забезпечує краще використання основних фондів, економію сировини, матеріалів та інших ресурсів, зростання ефективності інвестиційної діяльності.
План збуту продукції – це обсяг продукції і послуг, який визначається попитом у процесі дослідження ринку й буде реалізований у плановому році.
У будь-якому плані збуту, як правило, вказується кількість продукції кожного виду, а також робіт і послуг, які будуть реалізовані в запланованому періоді.
Досліджуване підприємство – ЗАТ «Завод нестандартного устаткування» потребує розробки спеціальних заходів, спрямованих на удосконалення маркетингової діяльності та підвищення конкурентоспроможності своїх виробів в умовах жорсткої конкуренції на іноземному ринку.
Проведений аналіз показав, що підприємство є рентабельним. Підприємство успішно здійснює господарську діяльність протягом останніх 3-х років, створює нові робочі місця та розширює обсяги виробництва товарної продукції (за 3 роки виробництво товарної продукції зросло на 1,4%). На підприємстві були досягнуті оптимальні показники фондомісткості і фондовіддачі, однак трудові ресурси використовувалися не повною мірою, про що свідчить недостатній рівень продуктивності праці.
Темпи зростання виробництва і реалізації продукції є недостатніми з огляду на сучасні вимоги конкурентного середовища, коли в галузі панують великі підприємства. Повільно оновлюються основні фонди, знижується оборотність активів, підприємство не залучає інвестиційні ресурси для свого розвитку – це негативні моменти його діяльності. Водночас, високий рівень рентабельності продажу та рентабельності капіталу свідчать про успішне управління підприємством та високу ефективність виробництва.