Зміст
Вступ
Розділ 1. Теоретичні аспекти доцільності та економічної ефективності створення малих фірм в харчовій промисловості
1.1. Сутність і значення малого підприємництва в харчовій промисловості
1.2. Доцільність створення малих підприємств в харчовій промисловості
1.3. Методи визначення доцільності та ефективності створення малих фірм в харчовій промисловості
Розділ 2. Практичні засади обґрунтування доцільності та економічної ефективності створення малих підприємств в черкаському регіоні
2.1. Оцінка стану малого підприємництва в харчовій галузі Черкаського регіону
2.2. Показники, які характеризують стан малого підприємництва в харчовій галузі Черкаського регіону
Розділ 3. Економічна оцінка новоствореної фірми харчової промисловості пп «вулкан»
3.1. Загальна характеристика діяльності підприємства
3.2. Оцінка ефективності діяльності фірми ПП «Вулкан»
3.3. Визначення стратегії розвитку малого підприємства ПП «Вулкан» в харчовій промисловості
Висновки
Список літератури
Методами активізації розвитку підприємств малого бізнесу харчової промисловості Черкаського регіону є наступні.
Державно-адміністративні методи : пропонується звести до мінімуму пряме втручання (регулювання підприємницької діяльності, контроль за діяльністю малих підприємств за умови не порушення законодавства) і максимізувати опосередковане (надання пільг кредитно-фінансовим установам, які займаються кредитуванням підприємницьких структур, сприяння розвитку інфраструктури бізнесу у регіоні);
Кредитно-економічні методи спрямовані на створення сприятливого кредитного середовища для розвитку підприємницької діяльності. На особливу увагу заслуговує формування доступної інформаційної бази даних про наявні джерела фінансування, умови отримання кредитів, вимоги до позичальників; забезпечення доступності кредитів і їх дешевизни тощо.
Податкові методи – ефективним у даному випадку є оптимізація кількості податків, надання податкових пільг під конкретні проекти (вирішення регіональних і соціальних проблем, інвестицій у виробництво).
Страхові методи впливатимуть на активізацію розвитку малого бізнесу регіону через гарантію захисту майна підприємців, використання механізму страхування ризиків від впровадження нових технологій, екологічних, комерційних, фінансових, виробничих та інших ризиків;
Соціально-психологічні методи створять конкурентне середовище для підприємців через запровадження рейтингової шкали, висвітлення діяльності підприємницьких структур в пресі тощо.
Крім державно-правового регулювання підприємницької діяльності сприятимуть ефективному розвитку малого бізнесу в регіоні і інші чинники: прагнення людей до поліпшення свого добробуту, підвищення матеріального та культурного рівня життя народу веде до зростання грошових доходів і заощаджень, які можна вкласти в справу й отримати додатковий дохід, приватна справа є однією з форм зв'язку працівника (людини) з власністю (матеріально-речовими факторами виробництва), безробіття, яке є наслідком банкрутства збиткових та закриття низькорентабельних державних підприємств, за відповідних умов може бути джерелом кваліфікованих кадрів для підприємницької діяльності і таким чином може пом'якшувати соціальне напруження в суспільстві, викликане ринковими реформами, прагнення людини до незалежності, самовираження, визнання її таланту та заслуг, потреба в повазі, взаємодопомозі, які можуть бути реалізовані у підприємництві.
Отже, розвиток малого бізнесу в Черкаському регіоні як і в Україні взагалі вкрай необхідний. Становлення значної кількості суб'єктів підприємницької діяльності має, безперечно, позитивне значення для ефективного розвитку національної економіки.