Зміст
І Дайте відповіді на такі тестові питання:
1. Одна із закономірностей сучасного технологічного розвитку, що знайшла свій вираз у S-кривій, означає:
a) Лінійний зв’язок між витратами та якістю;
b) Нелінійний зв’язок між витратами та якістю;
c) Лінійний зв’язок між кумулятивними витратами та продуктивністю;
d) Нелінійний зв’язок між кумулятивними витратами та продуктивністю;
e) Інше.
2. Технологічний парадокс являє собою:
a) Зв’язок між інвестиціями та доходами;
b) Зв’язок між витратами та продуктивністю;
c) Зв’язок між витратами та доходами;
d) Лінійний прямий зв’язок між витратами та якістю;
e) Нелінійний зворотній зв’язок між якістю та витратами.
3. Розробка нових технологій у материнській чи приймаючій країні для створення нових продуктів процесів за рахунок централізованих ресурсів міжнародної корпорації і подальше поширення інновацій по всіх відділеннях, означає:
a) Політику поліцентризму;
b) Інтегровану систему технологічного розвитку;
c) Політику глобального центру;
d) Розподілену систему технологічного розвитку;
e) Усе наведене.
4. Планування міжнародних науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт ТНК включає:
a) Розміщення науково-дослідних підрозділів;
b) Прийняття рішення щодо розробки продукту (технології);
c) Вибір майбутніх напрямків досліджень;
d) Розподіл людських і фінансових ресурсів між відповідними відділеннями корпорації;
e) Усе наведене.
5. Система тотального управління якістю містить такі ланки:
a) Філософські підстави;
b) Загальний інструментарій, що стосується статистичного контролю процесу і розгортання функції якості;
c) Інструменти статистичного спостереження відділу контролю якості;
d) Усе наведене;
e) Загальний інструментарій.
ІІ Питання до кейсу:
1. Визначте тип організаційної структури компанії “Дженерал Електрик” і обґрунтуйте свій вибір.
2. Накресліть схему організаційної структури компанії.
Кейс:
Компанія “Дженерал Електрик”
Компанія “Дженерал Електрик” була створена у 1888 році за сприяння Томаса Едісона. За понад 124-річну історію компанія перетворилась на одного зі світових лідерів бізнесу з обсягом продажу понад 130 млрд. дол. Газета “Файненшл Таймс” вчетверте поспіль удостоїла компанію титулу “найповажніша компанія світу”. У корпорації працюють понад 220 тис. працівників, у тому числі 90 тис. – в Європі. Чимало товарів корпорації реалізується в Україні через посередників, прямі контакти і сприяння представництва корпорації, розташованого в Києві.
За роки керівництва Дж. Уелча кількість ієрархічних рівнів у корпорації зменшилась з 9-12 до 4-6. Широко стали застосовуватись матричні структури. Одним з прикладів є відділення електроосвітлювального устаткування, яке осолив у важкі 90-ті роки Дж. Опі. В єдину матричну одиницю було об’єднано три підприємства, працівники яких були згруповані у три функціональні департаменти: виробництво, людські ресурси, фінанси. Одночасно по кожному продукту було утворено команди менеджерів. Реорганізація дозволила скоротити 700 інженерів і службовців і зменшити кількість організаційних рівнів з7 до 4, різко підвищити продуктивність праці і якість продукції, наростити обсяги продажу, часту на ринку, поліпшити стійкість виробництва.