Зразок роботи
1. ОРГАНІЗАЦІЙНА КУЛЬТУРА, ЯК ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ
Організаційна культура - це певні моделі з конкретними характе¬ристиками і параметрами.. Носіями організаційної культури є люди - працівники організації, підприємницьких структур, галузей суспільного виробництва. Під організаційною культурою слід розуміти суспільство людей, які мешкають в одному середовищі, утворюють свої соціально-економічні і політичні відносини, зберігають єдність і цілісність при взаємодії з іншими співтовариствами [1].
Досліджуючи механізми формування організаційної культури підприємства необхідно приділити увагу факторам, що впливають на її формування. На формування організаційної культури, її змісту і окремих параметрів впливає ряд чинників зовнішнього і внутрішнього оточення підприємства (табл. 2).
2. МІСІЯ ТА ІМІДЖ КОРПОРАЦІЇ
Щоб створити другорядні цілі, треба визначити для початку головну мету організації - місію. У ній звичайно деталізується статус підприємства, декларуються принципи його роботи, заяви і дійсні наміри керівництва, дається визначення самих важливих характеристик організації.
Місія - це загальна мета організації, чітко виражена причина існування. Вона знаходиться на самій вершині управління, визначається на вершині становлення організації і рідко змінюється [6].
Конструювання іміджу - це процес пошуку областей перетину і подальша спроба поєднання двох контекстів. Перший контекст утворять відповіді на питання «Хто ми і що можемо?», який дає докладний аналіз всіх якостей, властивостей можливостей, нестач і переваг організації, продукту, проекту.
3. НАЗВІТЬ ВІДМІННОСТІ МІЖ ПОНЯТТЯМИ «ОРГАНІЗАЦІЙНА КУЛЬТУРА» І «КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА»
Корпоративна і організаційна культури − самостійні феномени, (самостійні інститути) що мають деякі спільні ознаки і перетинаються в своїх елементах. Організаційна культура - це «інтегральна характеристика організації, дана в мові певної типології», «цілісне уявлення про цілі і цінності, властиві організації, специфічні принципи поведінки і способів реагування» [10].
Варто наголосити, що витоки корпоративної культури лежать дуже глибоко і сходять до часу формування перших професійних організацій. Сюди можна віднести певні символи, знаки, емблеми, нашивки, крій одягу та його колір.
Відмінність між похідними від них поняттями «організаційна культура» і «корпоративна культура» є принциповим. Співвідношення даних понять в даний час вважається питанням дискусійного характеру. Існує декілька підходів до даної проблематики. Часто названі поняття чітко не розмежовуються, а використовуються як синоніми, хоч саме існування таких визначень означає розрізнення феноменології, яка стоїть за кожним з них, тому нами запропонована таблиця, де наглядно можна побачити різницю між організаційною та корпоративною культурою (табл. 3.2).