Зразок роботи
Актуальність теми дослідження. Сучасні тенденції загальноекономічної стабілізації, насичення вітчизняних ринків товарами, посилення конкуренції, перспективи розвитку підприємств у системі господарських зв’язків, вихід українських економічних суб’єктів на світові ринки зумовлюють необхідність використання елементів бренд-менеджменту в реалізації його на підприємстві. Інновації у сфері виробництва сприяють появі нових товарів, які можна диференціювати за допомогою використання бренда та ефективної системи бренд-менеджменту. Актуальність дослідження обумовлена наявністю невирішених науково-методичних і практичних проблем реалізації бренд-менеджменту підприємств, відсутністю чітко визначених взаємовідносин зі споживачами та стратегій розвитку бренда. Це питання потребує розробки сучасних методичних підходів до організації та впровадження бренд-менеджменту в управлінську діяльність підприємства харчової промисловості, його практичної реалізації на рівні виробничого комплексу. Сучасні тенденції загальноекономічної стабілізації, насичення вітчизняних ринків товарами, посилення конкуренції, перспективи розвитку підприємств у системі господарських зв’язків, вихід українських економічних суб’єктів на світові ринки зумовлюють необхідність використання елементів бренд-менеджменту в реалізації його на підприємстві. Інновації у сфері виробництва сприяють появі нових товарів, які можна диференціювати за допомогою використання бренда та ефективної системи бренд-менеджменту.
Процес впровадження бренд-менеджменту в управлінську діяльність на підприємствах харчової промисловості з урахуванням того, що в сучасному конкурентному середовищі триває боротьба брендів, а не товарів, за їхнє місце у свідомості споживачів, відбувається доволі повільно.
Для реалізації бренд – менеджменту на підприємстві в умовах конкурентного середовища необхідне формування організаційно-економічного механізму на базі систематичного вивчення ринку, та дослідження потреб споживачів. Це потребує детального аналізу бренд-менеджменту адаптованого до проблем розвитку економіки України, його трансформації на ринкових засадах та формування стратегічних поглядів щодо покращення діяльності підприємств, які б відповідали підприємницькому середовищу.
Значний науковий внесок у дослідження теоретичних проблем розвитку бренд-менеджменту зробили західні економісти Д. Аакер, Т.Амблер, Р. Батра, Б. Берман, А. Біл, Р. Блекуелла, Дж. К. Веркман, А. Дейян, Є. Дихтль, П. Доль, Дж. Еванс, Дж. Енджел, Ж.-Н. Капфферер, К. Келлер, Ф. Котлер, Ж.-Ж. Ламбен, Дж. Майєрс, П. Мініард, Ч. Сендідж та Г. Чармессон.
В Україні бренд-менеджмент є одним з недостатньо досліджених об’єктів управління в розвитку підприємств. Усвідомлення необхідності створення та управління брендом зумовило потребу нових наукових досліджень.
Об’єктом дослідження магістерської роботи виступає процес реалізації бренд – менеджменту на ТОВ « Глобинський м’ясокомбінат».
Предметом дослідження визначено сукупність теоретико-методологічних і практичних підходів до реалізації бренд-менеджменту, спрямованих на забезпечення розвитку підприємства в конкурентному середовищі.
Методи дослідження. Теоретичною основою дослідження стали зарубіжні та вітчизняні фундаментальні положення маркетингового менеджменту, конкурентоспроможності продукції та бренд-менеджменту. Для досягнення визначеної мети використовувались такі наукові методи: діалектичний і системний метод пізнання – для досліджень робіт провідних вчених щодо еволюції поглядів на розвиток сутності бренда та бренд-менеджменту; метод моделювання – при формуванні моделі бренд-менеджменту та бренд-аналізу; метод економічного аналізу – для аналізу багаторічних даних діяльності підприємств та з ціллю виявлення динаміки змін відносних і абсолютних показників; економіко-статистичний метод – для вивчення та узагальнення тенденцій і закономірностей динаміки обсягів виробництва, а також реалізації продукції швейної підгалузі на вітчизняному ринку; метод анкетування та групування – при виявленні практики використання елементів бренд-менеджменту підприємствами; метод експертних оцінок та методи оцінювання вартості нематеріальних активів – при оцінювані ефективності використання бренд-менеджменту в управлінській діяльності підприємства.
Мета і завдання дослідження. Метою дослідження є розробка теоретично-методологічних положень, рекомендацій і пропозицій щодо реалізації бренд-менеджменту в управлінську діяльність ТОВ « Глобинський м’ясокомбінат».
Поставлена мета зумовила необхідність реалізації наступних логічно пов’язаних та послідовно розглянутих завдань:
- здійснити науковий аналіз та узагальнити теоретичні положення щодо сутності та призначення бренда в умовах ринкової економіки;
- дослідити сучасні науково-теоретичні підходи до формування бренд-менеджменту в результаті розвитку конкурентного середовища;
- дослідити практику використання елементів бренд-менеджменту підприємствами м’ясної промисловості України;
- оцінити ступінь розвитку бренд-менеджменту на ТОВ « Глобинський м’ясокомбінат»;
- розробити методичні рекомендації щодо реалізації бренд-менеджменту в управлінську діяльність підприємства для ефективного управління брендом;
- розробити критерії оцінювання ефективності використання бренд-менеджменту в управлінській діяльності підприємств.
Елементи наукової новизни. Основним науковим результатом проведеного дослідження є узагальнення теоретико-методологічних положень і практичних аспектів бренд-менеджменту в управлінській діяльності підприємства та обґрунтування концептуальних підходів до реалізації бренд-менеджменту на ТОВ « Глобинський м’ясокомбінат».
Практична значущість. Комплексний аналіз розвитку теорії та становлення бренд-менеджменту в умовах ринкової економіки дав змогу одержати наукові результати, прикладне значення яких полягає у можливості практичного використання розроблених методик, методичних підходів щодо реалізації процесу бренд-менеджменту.
Розроблені методичні рекомендації щодо формування та реалізації процесу бренд-менеджменту на підприємстві використовуються в практичній діяльності ТОВ «Глобинський м’ясокомбінат »
Апробація результатів роботи. За темою дипломної магістерської роботи, у 2015 році у журналі «Нові технології» Кременчуцького університету економіки, інформаційних технологій і управління була опублікована стаття на тему «Реалізація бренд – менеджменту на підприємстві», в якій була обґрунтована конкретна мета реалізації бренд – менеджменту досліджуваного підприємства.
Обсяг та структура роботи. Дипломна магістерська робота складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаних джерел із 60 найменувань та 5 додатків. Основний зміст дипломної роботи викладено на 128 сторінках комп’ютерного тексту. Робота містить 26 таблиць, 16 рисунків.