Зміст
1. Завдання по теорії: Дайте коротку характеристику методів прийняття рішень в операційному менеджменті.
Задача №1
Група медиків збирається відкрити приватну медичну фірму. Якщо ринок буде сприятливим, вони будуть мати прибуток ПР = 140000. Якщо ринок несприятливий, вони понесуть втрати ПТ = 3400. Вони також можуть здійснити маркетингові дослідження вартістю СМ = 3500. Результати дослідження можуть бути сприятливими або несприятливими. Ймовірність сприятливого ринку за маркетинговими дослідженнями: при вдалих дослідженнях – Ру = 0,85; при невдалих дослідженнях – Рн = 0,2. Вдалий і невдалий результат маркетингових досліджень прийняти рівноймовірними.
Завдання: 1) побудувати дерево рішень для медичного проекту; 2) побудувати кінцеве дерево рішень, що відображає альтернативи для медичної фірми і відобразити на ньому грошову віддачу; 3) показати розрахунок EMV; 4) допоможіть прийняти рішення (висновок).
Задача №2
Відділ реєстрації готелю має інформацію за останні п'ять років. Служба менеджменту готелю хотіла б визначити математичний тренд числа зареєстрованих для проектування майбутнього заповнення готелю. Це допоможе визначити стратегію розвитку готелю. Є ряд тимчасових серій даних 2018 р. – 1250, 2019 р. – 1325, 2020 р. – 1350, 2021 р. – 1325, 2022 р. – 1300, що дозволяють побудувати рівняння регресії числа зареєстрованих в готелі за часом.
Завдання: 1) Виявити тенденцію (Майстер діаграми Excel); 2) Обґрунтувати її ступінь достовірності; 3) Дати прогноз числа зареєстрованих на 2023 р. і відобразити його на діаграмі, визначити стратегію розвитку готелю.
Задача №3
Накресліть мережу, що містить усі роботи (табл. даних) та визначте мінімум додаткових витрат, із-за зменшення терміну завершення проекту на три місяці. t – час виконання і-тої роботи; Мі - максимально можливе зменшення тривалості i-тої роботи; Сі - додаткові витрати, викликані зменшенням часу виконання i-тої роботи; Ki = Сі / Mi - витрати на одиницю зниження часу виконання i-тої роботи; Nc - за списком № у журналі (24).
Задача №4
Виробниче підприємство займається випуском поштучного товару. Його річні постійні витрати становлять (Вп.в.) 90000 грн., зарплата складає (Зз.п.) 80 грн. на одиницю виробу, вартість матеріалів (Зв.м.) – 80 грн. на одиницю виробу. Одиниця виробу реалізується за ціною (Цр) 200 грн.
Завдання: Яка точка беззбитковості у вартісному виразі Кт (грн.)? Яка точка беззбитковості у натуральному виразі Кт (шт.)? Висновок про умову одержання прибутку підприємством.
Задача №5
Припустимо, що забудовник оцінює вартість групи невеликих офісних будівель в традиційному діловому районі. Забудовник може використовувати множинний регресійний аналіз для оцінки ціни офісного будинку в заданому районі на основі наступних змінних: У- оцінна ціна будинку під офіс; Х1- загальна площа у квадратних метрах; Х2-кількість офісів; Х3 - кількість входів; Х4 - час експлуатації будівлі в роках.
Задача №6
Фірма, що постачає дахове залізо споживачам, виявила на базі місячного попиту за останні 5 років, що він носить сезонний характер і обсяги за перше півріччя збігаються з другим (табл. 1 вихідних даних). Виявити тенденцію річного попиту (рівняння регресії) і спрогнозувати щомісячний попит на період січень-червень наступного року та розрахувати середній за місяць щоденний попит, накреслити гістограму, що показує денний попит у кожнім місяці та лінію яка представляє темп виробництва, необхідний для задоволення середнього за весь період попиту. У табл. 2 наведена необхідна для аналізу інформація. Складіть план на перше півріччя наступного року (шостого), що дозволяє персоналу фірми підтримувати: 1) постійний темп виробництва, орієнтований на середній денний попит; 2) постійний темп на мінімальному рівні попиту і укладати субконтракти на обсяг попиту що перевищує мінімальний рівень; 3) темп виробництва відповідний щомісячному попиту, орієнтований на зміну чисельності робітників; 4) темп виробництва орієнтований на мінімальний щомісячний попит та задовольняти підвищений попит в інші місяці шляхом об'єднання понаднормової роботи робітників (задіяти можна не більше 50% їх чисельності та 50% часу зміни) і субконтракту для задоволення попиту. Яка мета цих стратегій і які будуть витрати на їх впровадження?