Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Асортиментна політика займає найважливіше місце в товарній політиці промислових підприємств. Грамотно складений асортимент товарів і послуг дозволяє залучити платоспроможних покупців і досягти головної мети вашої господарської діяльності - отримання максимально можливого прибутку.
Категорії та їх різноманітність є чи не найважливішими елементами будь-якої асортиментної продуктової стратегії. Його розмір тісно пов'язаний з якісним задоволенням потреб клієнтів, тому кожній компанії, незалежно від її розміру та товарів чи послуг, які вона надає, необхідно прагнути до формування класифікації. Тому дослідження шляхів і методів загальнопідприємської оптимізації мають практичне значення, особливу значимість і практичну цінність.
Аналіз асортиментної політики дає можливість визначити, що найбільш актуальним для корпоративного зростання і зростання продажів є застосування стратегій розвитку продукції, які передбачають введення нових асортиментних позицій в асортимент або вдосконалення існуючих товарів на сучасному ринку.
Формування товарного асортименту є одним із найважливіших процесів у діяльності підприємств роздрібної торгівлі, і від обґрунтованості формування асортименту залежить успіх чи невдача підприємства. Тому для нових і старих підприємств і підприємців дуже важливо мати концепцію:
• формування товарного асортименту як елемента комерційної діяльності торговельного підприємства;
• фактори, що впливають на формування продуктових сімейств;
• сутність, мета та завдання асортиментної політики в умовах ринку;
• обґрунтування асортиментної класифікаційної політики;
• показники, що характеризують товарний асортимент підприємства роздрібної торгівлі.
Такі вітчизняні та зарубіжні вчені, зокрема Г. Л. Багієв, А. Ф. Баришев, Б. Берман, С. В. Близнюк, С. С. Гаркавенко, Дж. Еванс, С. В. Захаров, О. М. Книшова, Ф. Котлер, М. А. Окландер та ін. Водночас практика показує, що організація асортиментної політики підприємства потребує глибоких наукових досліджень, насамперед формування асортиментної політики в нових економічних умовах.
Метою курсової роботи є дослідження формування асортименту товарів у процесі торговельної діяльності та розробка перспективних методів удосконалення магазинів «СІЛЬПО».
Завдання дослідження:
• розглянути характеристики існуючих методів управління класифікацією та політики класифікації;
• дослідити ефективність політики класифікації для вітчизняних фірм в умовах посилення конкуренції;
• проаналізувати формування ефективних маркетингових моделей вітчизняних корпоративних категорійних політик;
• розробити методи підвищення ефективності політики корпоративної класифікації.
Предметом дослідження є система формування асортиментної політики в магазині «СІЛЬПО».
Об'єктом дослідження обрано магазин «СІЛЬПО», (м. Київ).
Методи дослідження: наукові положення, висновки та рекомендації, сформульовані в роботі, базуються на положеннях системного, комплексного та ситуаційного підходів, що забезпечило комплексність дослідження ефективності асортиментної політики.
Поставлені завдання вирішувалися з використанням методів: структурно-логічного аналізу, порівняльно-економічного аналізу, аналітичних методів: порівняльно-економічного аналізу, логічного аналізу, матричного методу та ін.
Теоретико-інформаційною основою роботи стала законодавча та нормативна база України; монографії, наукові розробки вітчизняних та зарубіжних учених з питань управління асортиментною політикою; матеріали періодичних видань; Інтернет ресурси.
Наукова новизна отриманих результатів полягає у розробці теоретико-методологічних підходів формування асортиментної політики вітчизняних підприємств.
Обсяг та структура роботи. Робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та пропозицій і списку використаних джерел.