Зразок роботи
2.2. Аналіз факторів впливу на інвестиційну та інноваційну діяльність підприємства ТОВ «РОСАВА ТАЙЕРС»
Фактори, які впливають на інвестиційно-інноваційну діяльність підприємства можна поділити на дві групи - фактори мікро- та макросередовища.
Мікросередовище являє собою фактори, які тісно пов'язані з компанією і впливають на її здатність обслуговувати клієнтів. До цих факторів належать сама компанія, посередники, постачальники, конкуренти, цільові споживачі і контактні аудиторії.
Макросередовище - це головні зовнішні фактори, що впливають на мікросередовище в цілому: демографічні, економічні, правові, екологічні, технологічні, політичні та культурні.
Проведемо детальний аналіз кожного із даної групи факторів.
Підприємство ТОВ «РОСАВА ТАЙЕРС» співпрацює з постачальниками сировини, матеріалів та комплектувальних виробів імпортного та вітчизняного виробництва.
Основні постачальники та виробники сировини:
- технічний вуглець, виробники: ТОВ «Кременчуцький завод технічного вуглецю» Україна, «CS Cabot, spol.s.r.o.» Чехія;
- каучук, виробники: KUMНO PETROCHEMICAL CO., LTD Корея; SYNTHOS PBR s.r.o. Чехія; ARLANXEO Deutschland GmbH Німеччина; Versalis S.p.A. Італія тощо;
- хімія (прискорювачі пластикації, вулканізувальні агенти сірчаної вулканізації, прискорювачі вулканізації, Уповільнювачі вулканізації), виробники: Yumin Corporation Корея, ATMOSA Petrochemie GmbH Австрія, HEBI HUAXIA AUXILIARY Co., LTD Китай, LANXESS Німеччина, Kallo Бельгія тощо;
- ткані кордні просочені термооброблені, виробники: HYOSUNG QUANG NAM CO., LTD В’єтнам, WUXI SYNWELL MATERIALS CO., LTD Китай, KORDARNA Plus a. s. Чехія, ПП «Ярослав» Україна, Milliken Textiles BV Бельгія, ТОВ «Етиленсервіс», ПАТ «Гемопласт», ТОВ «ПОЛІМЕР-СОЮЗ 2020», ТОВ ТБ «Новіс», ТОВ «ОПТІМУС-ГРУП ЛТД» Україна;
- комплектувальні вироби, виробники: ПРАТ « ЗАВОД «ЛТАВА», ПАТ «Гемопласт» Україна.
На підприємстві проводиться оцінка та вибір постачальників сировини, матеріалів і комплектувальних виробів для досягнення цільових показників при виробництві шин і орієнтована на довгострокове співробітництво з постачальниками. Визначений порядок надання інформації щодо якості сировини, матеріалів і комплектувальних виробів за результатами вхідного контролю та їх переробки в ході технологічного процесу та інформування постачальників про результати проведеної оцінки. Рішення про вибір виробника (постачальника) для укладення договору (контракту) ґрунтується на комерційній оцінці з урахуванням зібраної інформації та первинної оцінки виробника.
Конкуренти і покупці також є частиною мікросередовища підприємства. На зовнішньому ринку підприємство співпрацює більш ніж із 70 фірмами країн Європи, Америки, Африки, Азії. Із замовниками підписані контракти.
Війна в Україні, невикористання промислових потужностей на 100 % (скорочення обсягів виробництва): вимушена зупинка виробництва, періодичне вимкнення електроенергії, жорсткий дефіцит ресурсів, порушення логістичних ланцюгів, зростання вартості фрахту, подальша економічна криза дуже істотно вплинули на шинний сектор у 2022-2023 роках і продовжать впливати у 2024 р.
Ринок нових автомобілів в Україні впав, але не зник. Загалом у 2022 році було продано понад 40 тис. нових легкових автомобілів – це на 61% менше, ніж показник 2021-го. Якщо додати легко-комерційній автомобілі (LCV), то загальна цифра буде більшою, але падіння ринку буде ще важчим: загалом реалізовано майже 44,4 тис. автомобілів (легкові + комерційні), це «мінус» 62 % відносно показників 2021 р.
Підсумки 2022 року для ринку нових автомобілів в Україні: загалом продано нових легкових автомобілів – 40 076 одиниць, загалом продано легко-комерційних автомобілів (LCV) – 4 285 одиниць. Ринок впав більше, ніж на 60% у порівнянні з результатами 2021 року. Але цікава тенденція – останній місяць 2022-го (грудень) приніс зростання на 28% у порівнянні попереднім місяцем (за даними AUTO-Consulting).
Європейський ринок автомобільних шин в 2022 році становив 29 млрд доларів США, і скоротився на 4,6 %. Очікується, що впродовж прогнозованого періоду він не буде рости. Спад ринку пояснюється зменшенням обсягів в європейській автомобільній промисловості, а саме: дефіцит компонентів у першій половині року. Хоча з серпня по грудень 2022 р. ринок мав позитивну динаміку, проте сукупні обсяги реалізації становлять 9,3 млн авто, що є найнижчим рівнем у регіоні з 1993 року, коли було зареєстровано 9,2 млн нових легковиків.
У Європейському Союзі за 2022 року реєстрація нових автомобілів впала на 9,9 % - до 6,8 млн одиниць.
Проте у виробництві спостерігається невелике пожвавлення. Зокрема, за перші три квартали 2022 року в Європейському Союзі було виготовлено майже 8 мільйонів автомобілів. Це на 5,8 % більше, ніж за аналогічний період 2021 року.
Серед чотирьох найбільших ринків ЄС лише Німеччина закінчила рік у плюсі – зростання відносно 2021 року становило 1,1 %, чому посприяв високий результат у грудні.
Усі інші три ринки показали гірші показники, ніж у попередньому році, причому Італія зафіксувала найбільше падіння (-9,7 %), за нею йдуть Франція (-7,8 %) та Іспанія (-5,4 %). Найпопулярнішою маркою в ЄС у 2022 році стала Volkswagen, з результатом 1019352 зареєстрованих нових авто. На другому місці Toyota – 635533 шт. Замикає лідерську трійку Peugeot – 556591 шт. Також у ТОП-5 марок увійшли Renault (541493 шт.) та Mercedes (529222 шт.).
Підтримуючи санкції проти росії, країни ЄС обмежили споживання усіх видів викопного пального та скоротили використання електроенергії.
Продаж шин усіх груп продукції на всі ринки за 2022 р. на рівні 1,83 млн штук, що на 58 % менше від продажів за аналогічний період минулого року. Зменшення продажів у кількісному значенні відбулось за всіма групами шин.
Причиною зменшення продажів за 2022 р. стало вторгнення росії у лютому. Воно не лише зачепило результати зимового сезону, а й заклало
негативний тренд у літній шинний сезон.
Найбільшим ринком збуту в 2022р. є незмінно ринок України - частка продажу якого склала 77 %, проте зниження продажу на 24 % порівняно з минулим роком. Причиною зниження продажів слугувало: повномасштабне вторгнення рф, збій логістичних поставок сировини та матеріалів, зниження спроможності дилерів купувати шину, фінансові ризики та багато іншого. Значне скорочення продажу відбулося на ринках Європи (- 82 %), СНД (-81 %) та на ринках Америки (-85 %).
Таблиця 2.2 - Аналізування продажу шин по ринках за 2022 р., штук