Зразок роботи
ВСТУП
Стабільна й ефективна робота транспортного комплексу є найважливішою умовою життєзабезпечення багатогалузевої економіки й реалізації основних напрямків програми соціально-економічного розвитку України.
Одним з важливих явищ минулого століття є об'єднання європейських країн в економічний союз, спрямований на інтеграцію й глобалізацію економіки, формуючи й використовуючи загальну базу накопичених знань, утворення й культури. Це стратегічний напрямок розвитку людства. Найбільш активно на інтеграцію економіки впливає комунікаційна система країн.
Транспорт, обслуговуючи практично всі види міжнародних економічних відносин, є найважливішим джерелом валютних надходжень у країні, виступаючи на міжнародному ринку як експортер транспортних послуг.
Обрана тема роботи є актуальною з огляду на те, що організація автомобільних перевезень вантажів з однієї країни в іншу − складний процес, що потребує дотримання міжнародних конвенцій та угод з перевезень вантажів і пасажирів, високої якості обслуговування, точного виконання умов контракту, дотримання митних і державних законів. Складність керування міжнародними перевезеннями полягяє в тому, що необхідно контролювати вантаж, який перебуває за тисячі кілометрів від того, хто контролює, хто повинен приймати оперативні рішення з огляду на обставини, що безперервно змінюються, й необхідності своєчасної доставки вантажу.
Теоретичною та методологічною основою дипломної роботи являються наукові дослідження вітчизняних та зарубіжних вчених, присвячені удосконаленню транспортно-логістичного обслуговування та проблематиці впровадження логістичних структур у національну систему транспортно-логістичної інфраструктури. Інформаційною базою роботи послужили дослідження, присвячені проблематиці вдосконалення системи траснпортно-логістичного сервісу для вантажних перевезень, таких вітчизняних вчених, як Є.В. Крикавський, І.Г. Смирнов, В.І. Сергієв, Д.Т. Новикова, В.В. Щербакова, І.В. Заблодська, Л.Г. Зайончик, С.М. Шарай, Є.А. Беляневич, А.Г. Кальченко, а також російських науковців Ю.М. Неруша, А.М. Гаджинського та інших. Вивченню зарубіжного досвіду дослідження особливостей та перспектив розвитку транспортно-логістичного сервісу присвячені публікації М.А. Окландера, М. Джиллингема, К. Лайсонса, А.Харрисона, Д.М.Ламберта, А.Хиллигас, К.Лінкі, Дж. Колінок, П. Сурдин, М.Тейлора, Ю. Тценга, Д. Хаммельса та інших дослідників. Аналіз наукових праць вітчизняних та зарубіжних науковців в галузі транспортної логістики підтверджують необхідність вдосконалення механізму транспортно-логістичного обслуговування міжнародних вантажних перевезень.
Одержані результати можуть бути використані менеджментом транспортно-логістичного підприємства для вдосконалення процесу реалізації транспортно-логістичного сервісу при обслуговування міжнародних вантажних перевезень.
Зростаюча інтенсифікація виробничої та комерційної діяльності вітчизняних підприємств та їх розвиток у зовнішньоекономічному напрямку зумовили потребу у якісних транспортно-логістичних послугах, зокрема для вантажних перевезень. На даному етапі транспортно-логістичне обслуговування перевезень забезпечене повною технічною, економічною, інформаційною і правовою підтримкою для координації роботи інших функціональних ланок логістичної системи. Таким чином, розвиток даного виду послуг може бути ефективним інструментом логістичної оптимізації діяльності підприємств і підвищення їх конкурентоздатності. Комплексне надання транспортно-логістичних послуг в рамках розбудови логістичної інфраструктури країни та інтеграції у європейський простір є одним із найбільш пріоритетних напрямків вдосконалення системи транспортно-логістичного сервісу вітчизняних підприємств при обслуговуванні міжнародних вантажних перевезень.
Процес загострення конкуренції на ринку міжнародних транспортних послуг вимагає нових підходів до розвитку транспортних відносин, створенню нових технологій, підвищення якості послуг. Транспортні компанії вимушені надавати комплексні послуги, що забезпечують споживачам зниження витрат і вартості перевезення. Інтенсивне зростання міжнародних перевезень також викликають необхідність в розробці ефективних схем доставки вантажів. При цьому, темпи росту супутніх послуг повинні відповідати темпам росту транспортних послуг, щоб забезпечувати якісне комплексне обслуговування міжнародних вантажних перевезень. Ця потреба породжена інтеграційними процесами в економіках розвинутих країн, що вимагає трансформації транспортної системи, яка б розширювала господарські зв’язки та забезпечувала б злагоджену міжнародну кооперацію.
Цього можна досягти за допомогою впровадження відповідних логістичних структур (комплексів та центрів) та вдосконаливши механізм інтеграції послуг транспортно-логістичних підприємств у міжнародну транспорту кооперацію.
Аналіз наукових праць вітчизняних та зарубіжних науковців в галузі транспортної логістики та міжнародних перевезень підтверджують нагальність вдосконалення транспортно-логістичних послуг при здійсненні міжнародних вантажних перевезень. Методологічною основою роботи є підручники, наукові статті, законодавчі акти, публікації у пресі. У даній роботі використовувалися дослідження, присвячені проблематиці вдосконалення системи траснпортно-логістичного сервісу для вантажних перевезень, таких вітчизняних вчених, як Є.В. Крикавський, І.Г. Смирнов, В.І. Сергієв, Д.Т. Новикова, В.В. Щербакова, І.В. Заблодська, Л.Г. Зайончик, С.М. Шарай, Є.А. Беляневич, А.Г. Кальченко, а також російських науковців Неруша Ю.М., Гаджинського А.М. та інших. Роботи даних вчених та дослідників були присвячені, зокрема, визначенню понять і сутності транспортно-логістичної та транспортно-експедиторської діяльності, дослідженню нормативно-правової основи здійснення міжнародних вантажних перевезень, визначенню особливостей процесу транспортно-логістичного обслуговування. Вивченню зарубіжного досвіду дослідження особливостей та перспектив розвитку транспортно-логістичного сервісу присвячені публікації М.А. Окландера, М. Джиллингема, К. Лайсонса, А.Харрисона, Д.М.Ламберта, А.Хиллигас, К.Лінкі, Дж. Колінок, П. Сурдин, М.Тейлора, Ю. Тценга, Д. Хаммельса та інших дослідників.
Змістовне вивчення наукових праць вітчизняних і зарубіжних авторів дало змогу окреслити проблематику дипломної роботи. Разом з цим, не дивлячись на достатню розробленість питань щодо визначення перспектив розвитку транспортно-логістичного сервісу, в вітчизняній практиці досі відсутні розробки інтеграційної моделі розвиту окремого логістичного підприємства у функціонування логістичних центрів та європейської транспортно-логістичної системи.
Об’єктом дослідження є система міжнародних транспортних перевезень.
Предметом дослідження у роботі є процес перевезення вантажу автомобільним транспортом у міжнародному сполученні Дніпро – Щецин.
Метою роботи є визначення найбільш значимих факторів, що впливають на вибір виду транспорту для внутрішніх вантажоперевезень, а також створення алгоритму вибору найраціональнішого виду транспорту за умовами конкретного перевезення.
Для досягнення вищезазначеної мети було поставлено наступні задачі:
− визначення перспективного напрямку удосконалення існуючої схеми перевезень легкозаймистих речовин з Польщі;
− аналіз технологічного процесу перевезення небезпечних речовин й способи його оптимізації.
− огляд існуючої системи міжнародного контролю й нагляду за перевезенням небезпечних вантажів автомобільним транспортом;
− огляд існуючих міжнародних угод в області перевезень небезпечних вантажів;
− аналіз українського законодавства в області автомобільних перевезень небезпечних вантажів;
− аналіз особливостей й аспектів, пов'язаних з транспортуванням небезпечних вантажів;
− оцінка техніко-економічної ефективності розроблених технологічних рішень.
Робота складається з чотирьох розділів на 104 с., містить 17 рис., 19 табл., 50 формул. В процесі роботи використано 26 джерел.
В роботі було використано наступні методи наукових досліджень:
• економіко-математичні методи розрахунків для підвищення ефективності автомобільних перевезень в напряму Польща-Україна;
• методи системного аналізу.
ВИСНОВКИ
У даній магістерській роботі була розкрита тема організації перевезень виробів хімічної промисловості у міжнародному сполученні.
У вступі викладено актуальність роботи, сформульовано мету та задачі дослідження, наведена наукова новизна одержаних результатів, показано їх практичне значення та апробація результатів магістерської роботи.
На основі отриманих результатів наведемо наступні висновки:
1. Так, в першому розділі, було проведено аналіз транспортно-логістичних процедур міжнародних вантажних перевезень. Мною було розглянуто сутність, поняття та основні форми транспортно-логістичних послуг. Також зазначено особливості процесу транспортно-логістичного обслуговування міжнародних вантажних перевезень, наведено методичні підходи до оцінки якості транспортно-логістичного обслуговування міжнародних вантажних перевезень. Проаналізовано можливі варіанти перевезення побутової хімії різними видами транспорту. Наведено транспортно-логістичні аспекти обраного варіанту. Далі обрано вантаж, що переміщується в міжнародному сполученні, проаналізовано його маркування, аналіз пакування.
2. Другий розділ роботи було присвячено механізму здійснення транспортно-логістичного обслуговування міжнародних вантажних перевезень на прикладі ПП «Транслойд». Було розглянуто фінансово-господарську та міжнародну діяльність даного підприємства.
3. У третьому розділі було обрано спосіб транспортування та маршрут слідування вантажу, розраховано параметри маршруту, розглянуто методи тарифного та нетарифного регулювання, що застосовуються до аерозольних освіжувачів повітря.