Світова торгівля, її форми та структура (ID:179508)
Зміст
ЗМІСТ
Вступ
Розділ 1. теоретичні основи світової торгівлі
1.1 Поняття світового ринку та сутність світової торгівлі
1.2 Сучасні форми світової торгівлі
1.3 Структура світової торгівлі та основні показники оцінки її ефективності
Розділ 2. Сучасний стан та тенденції розвитку світової торгівлі
2.1 Особливості світової торгівлі на сучасному етапі
2.2 Основні напрямки та тенденції розвитку світової торгівлі
Розділ 3. Участь України у світовій торгівлі
3.1 Місце та роль України у світовій торгівлі на сучасному етапі
3.2 Шляхи та перспективи подальшої інтеграції України у світові торгові відносини
Висновки
Перелік використаної літератури
Зразок роботи
1.1 Поняття світового ринку та сутність світової торгівлі
У процесі формування світового господарства виникають і діють міжнародні економічні відносини. Вони, як і всередині будь-якої країни, безпосередньо пов'язані з виробництвом, розподілом, обміном і споживанням. Але у світовому господарстві початок їх формування пов'язаний з обміном, бо саме обмін товарами між різними країнами став першою формою організації міжнародної співпраці різних країн [1, c. 327].
В історичній ретроспективі розвиток світового ринку здійснюється на основі прогресу продуктивних сил, які поглиблюють міжнародний поділ праці, поступове залучення нових національних господарств в систему світогосподарських зв'язків. Світовий ринок з'єднав окремі національні економіки в порівняльно стійку систему товарних потоків кількість останніх невпинно зростає [2, c. 86].
Це пояснюється тим, що поглиблення міжнародного поділу праці веде до подальшого розвитку світового ринку та збільшення торгового товарообігу [3, c. 112].
Пересування товарів і послуг між країнами є головною зовнішньою ознакою існування світового ринку.
Приведемо найбільш поширені визначення поняття «світовий ринок»:
1. Всесвітній (світовий) ринок - це система обміну товарами й послугами на міждержавному рівні [4, c. 258].
2. Світовий ринок це динамічна і в значній мірі саморегулююча система, адекватно реагуюча на виникнення модифікацій національних ринків тут кожен із його суб'єктів може оцінити і адаптувати параметри своїх товарів до інших [2, c. 88].
3. Світовий ринок товарів і послуг — це сфера торгових відносин між різними країнами, що ґрунтується на основі розвитку міжнародного поділу праці [5, c. 139].
2.2 Основні напрямки та тенденції розвитку світової торгівлі
Світова торгівля розвивається і змінюється нерівномірно як територіально, так і за видами продукції, товарних форм і видів торговельних відносин. Сучасні тенденції в структурі і динаміці світової торгівлі обумовлені динамікою розвитку суспільного розподілу праці у світовому господарстві.
Розглянемо структуру світової торгівлі в трьох напрямках:
- Географічна структура: по країнах, за типами країн, всередині блоків;
- Товарна структура: за основними групами та видами продукції, за товарними формами;
- Структура за рівнями торгових потоків (між країнами і наднаціональна).
1. Територіальний аспект.
Інтенсивність товарних потоків значно відрізняється по країнах і регіонах. Близько 40% світового експорту та імпорту припадає на Західну Європу, близько 20% - на Південну Америку, приблизно стільки ж - на Азію, близько 5% - на Латинську Америку, 5% - на Близький Схід, 3,5% на країни Африки.
Переважна частина світової торгівлі припадає на ПРК. Протягом останнього десятиліття частина цих країн становила 70% світового товарообігу. При цьому близько 80% експорту ПРС призначається для інших промислово розвинених країн. На частку країн, що розвиваються припадає від 22 до 25%, на країни з перехідною економікою - від 8 до 4%. Експорт країн, що розвиваються в країни, що розвиваються становить лише близько 25% всього експорту, 2/3 експорту спрямовується на ринки розвинених країн.
Інші роботи з даної категорії: