Зміст
Вступ
1. Аналітична маркетингова оцінка ринку досліджуваного товару
1.1 Аналіз світового ринку товару
1.2 Аналіз українського ринку товару
2. Правове обґрунтування можливості здійснення даної зовнішньоекономічної угоди
2.1 Законодавча база
2.2 Нормативно-правові умови здійснення даного проекту
3. Зовнішньоекономічний контракт
4. Оцінка ефективності запропонованого проекту
Висновки
Список використаних літературних джерел
Світовий ринок безалкогольної продукції вважається одним з найбільших (річний дохід – близько 90 млрд. доларів, об'єм продажів безалкогольних напоїв складає 40% від загального об'єму продажів всіх напоїв) і таким, що стрімко розвиваються. Він є найдинамічнішим сегментом харчового ринку. Стрімке зростання галузі почалося в 1999 році, тоді річне зростання продажів безалкогольних напоїв досягло відмітки в 27%. Але за декілька років стрімкого розвитку практично всі сегменти ринку були зайняті.
За даними Держкомстату, 2008 року обсяги ринку мінеральних вод досягли 55,2 млн. дал, трохи перевищивши пікове значення, що було зафіксовано в 1990 році, — 55,0 млн. дал. Схожа картина складається і на ринку безалкогольних напоїв, що виробляються на базі мінеральної або столової води з додаванням цукру (або інших підсолоджувачів) і ароматизаторів. Таких за перше півріччя 2007 року вироблено 49,7 млн. дал, що на 40,4% перевищує дані за перше півріччя 2006 року — 35,4 млн. дал.
Працює на внутрішнього споживача і світова торгівля. Так, імпортні постачання мінеральних вод в Україну, що знизилися з 1997 року (0,65 млн. дал) до 0,46 млн. дал у 1998-му і 0,42 млн. дал у 1999-му, у 2008 році збільшилися до 0,58 млн. дал. Намічається тенденція до їхнього поступового зростання.
Провівши маркетингове дослідження ринку безалкогольних напоїв можна зробити такі основні висновки. Ринок безалкогольних напоїв можна поділити на такі основні сегменти: ринок мінеральної води та ринок „солодкої” води та ринок соків. Перші два сегменти є тісно взаємопов’язаними, оскільки, з однієї сторони продукція кожного із сегментів конкурує між собою (тобто, мінеральна вода та „солодка” є в певній мірі взаємозамінними товарами), з іншої сторони – і ті, і інші товари можуть вироблятися на одному підприємстві.
Ринок мінеральної води характеризується стійкою тенденцією до зростання. Так, якщо в 2007 році її споживання на душу населення становило 26,1 л., то в 2008-му цей показник сягнув 30,8 л, а в 2009 очікується його зростання приблизно до 35,7 л. Такий ріст пов’язаний із покращенням добробуту людей та можливістю приділяти більше уваги здоровому способу життя, невід’ємною часткою якого є якісна вода. Проте, якщо порівняти нас і з європейцями, то даний показник є досить невисоким. Наприклад, для порівняння - найбільш „питущі” європейці — італійці випивають близько 200 л. води на душу населення в рік, а найменше серед європейських країн п’ють в Польщі – всього 50 л. Україна посідає четверте місце в Європі.
Отже на основі проведеного коефіцієнтного аналізу можна сказати, що зовнішньоекономічний контракт на експорт безалкогольних напоїв є ефективним, тому що базовий коефіцієнт експорту та альтернативний коефіцієнт ефективності експорту більше одиниці. А це означає, що прибуток від реалізації безалкогольних напоїв на зовнішньому ринку є вищім ніж прибуток від реалізації такої ж партії цукру на внутрішньому ринку. Також необхідно зазначити, що при реалізації даної угоди експортні витрати перевищують експортний дохід.
Отже використання запропонованої угоди є доцільним тому що згідно з даними коефіцієнтного аналізу, угода є ефективною.