Зразок роботи
Постанова Кабінету Міністрів України «Про вдосконалення виставково-ярмаркової діяльності в Україні» тлумачить виставки як захід, пов'язаний з демонстрацією продукції, товарів та послуг, який сприяє просуванню їх на внутрішній та зовнішній ринок з урахуванням його кон'юнктури, створенню умов для проведення ділових переговорів з метою укладення договорів про постачання або протоколів про наміри, утворення спільних підприємств, отримання інвестицій.
.....
Відмінності між виставками та ярмарками полягають у такому:
• основним призначенням виставки є демонстрація досягнень, а ярмарку — укладання торговельних угод, хоча в останні десятиріччя в зв’язку з динамізацією конкурентного середовища представлення на ярмарках стандартних, добре відомих товарів стає неефективним, а тому ці два заходи найчастіше поєднуються у виставку-ярмарок;
• головною метою ярмарку є укладання прямих торговельних угод по зразках продукції, а виставки — розповсюдження інформації з кінцевою метою стимулювання продажів за зразками;
• звичайною практикою міжнародних виставок є здійснення продажів кінцевим споживачам, а ярмарків – здійснення продажів тільки проміжним ланкам (промисловість, оптова та роздрібна мережа) [17, 370].
Наочно відмінності між ярмарками та виставками можна зобразити у табл. 1.2 [4, c. 44].
Таблиця 1.2
.......
Важливу роль у розвитку виставкової діяльності відіграє Виставкова Федерація України (ВФУ), яка була створена в 1997 році. Сьогодні це єдина громадська організація в Україні, котра об’єднує понад 60 провідних організаторів виставок, виставкових центрів і спеціалізованих компаній та має за мету: сприяння розвитку виставкової діяльності у країні, захист законних прав членів Федерації, лобіювання щодо дотримання їх соціальних, економічних, творчих та інших спільних інтересів. Вагомою подією для України стосовно розвитку цієї сфери діяльності є вступ ВФУ до Всесвітньої асоціації виставкової індустрії (UFI), що свідчить про міжнародне визнання українського виставкового бізнесу і відкриває доступ до новітніх методик та інформації, які існують сьогодні на світовому виставковому ринку [1, c.77].
Досліджуючи виставково-ярмарковий бізнес в Україні, варто зауважити, що на сучасному етапі становлення та розвитку, важко відстежувати його динаміку у цифрах, оскільки він все ще залишається непрозорим. А в сучасних економічно та політично нестабільних умовах, показники постійно змінюються. Внаслідок цього, відслідкувати ці зміни в цій галузі неможливо, через обмежений доступ до статистичної інформації [9, c. 105].
Попри це, останніми роками виставкова галузь в Україні розвивалася досить динамічно. Найбільш активними центрами виставкової діяльності є Київ та Київська область, Одеса, Вінниця, Житомир, Запоріжжя, Дніпропетровськ, Харків, Полтава та Суми (додаток Б). Основні організатори виставок в Києві: «Міжнародний виставковий центр», Експоцентр України, «Примус Україна», «Київський міжнародний контрактовий ярмарок», «Євроіндекс», «Авто-експо», Торгово-промислова палата України, «Прем’єр-Експо», «Зовнішекспобізнес», «Акко Інтернешнл». Основні регіональні організатори: Експоцентр «Метеор» у Дніпропетровську, «Гал-Експо» у Львові, «K.I.» у Харкові, «Центр виставкових технологій» і «Судноплавство Медіа Центр» в Одесі [14].
.......