Зміст
1. Визначте поняття: ціновий лідер, монополістична конкуренція, граничний дохід, закон пропозиції, довгостроковий період
2. Теоретичне питання. Виробнича функція з двома змінними. Ізокванта, її властивості. Карта ізоквант. Взаємо доповнюваність і заміщення факторів виробництва
3. Вправа.Зобразіть графічно можливі варіанти рівноваги конкурентної фірми в короткостроковому періоді. Зробіть необхідні пояснення і аналіз
4. Задачі
4.1. Туристична агенція надає послуги по організації туристичних подорожей в Італію, Туреччину та Єгипет. Менеджери з агенції з метою підвищення її доходів запропонували підвищити ціни на всі тури на 20 %. Визначте, чи є ця пропозиція доцільною,зважаючи на те, що цінова еластичність попиту на Італійські тури дорівнює – 1, на Турецькі – 3, на Єгипетські –
Обчисліть, як зміниться сукупний дохід туристичної агенції у разі реалізації даної пропозиції. Виходячи з наявної інформації запропонуйте свій варіант підвищення доходу туристичної агенції
4.2. В певній галузі виробництва працюють 30 фірм. Сукупні витрати кожної фірми задані рівнянням :
ТС = q3-6q2=18q. Галузевий попит становить величину, що задана функцією : Q = 180 – 3Р, де Р – ціна товару у гривнях, q –обсяг випуску окремої фірми у тис. од. продукції
Визначте, як зміниться кількість фірм, що працюють у даній галузі у довгостроковому періоді
4.3. Фірма є монополістом на даному галузевому ринку і досконалим і досконалим конкурентом на ринку капіталу. Ринкова прокатна ціна капіталу 19 $. Залежність обсягу випуску продукції від обсягу залученого у виробництво капіталу за даної кількості використовуваної праці і динаміка ціни на продукт фірми наведені в таблиці:
К(об.) 4 5 6 7 8 9 10
Q(шт.) 100 122 142 160 175 185 192
P ($) 2 1,95 1.9 1.85 1.8 1.75 1.7 1
Визначте, який обсяг залучення капіталу є для даноі фірми оптимальним
Задачу розв’язати аналітично і графічно
5. Тест:
5.1. Сукупна корисність досягає максимального значення, коли гранична корисність :
а) має максимальне значення ; б) є величенною додатною;
в) дорівнює нулю ; г) є величиною від ємною ;
д) дорівнює сукупній корисності
5.2. За інших рівних умов зростання пропозиції веде до :
а) зростання рівноважних цін і обсягу продажу ;
б) зниження рівноважних цін і обсягу продажу ;
в) зниження цін і зростання обсягу продажу ;
г) зниження цін і зменшення обсягу продажу ;
д) зростання цін і зростання продажу
5.3. Середні сукупні витрати мають мінімальне значення у разі, коли :
а) випуск продукції сягає максимального значення;
б) загальний випуск продукції є мінімальним;
в) вони дорівнюють граничним витратам;
г) вони дорівнюють середнім змінним витратам;
д) прибуток фірми є максимальним
5.4. Заходи уряду по захисту прав споживачів ведуть до :
а) посилення конкуренції на національному ринку ;
б) послаблення ринку на конкурентному ринку;
в) зниження витрат виробництва ;
г) зростання пропозиції;
д) посилення конкурентної збоку імпортних товарів
5.5. Постійні витрати виробництва – це :
а) витрати на купівлю ресурсів за ринковими цінами ;
б) бухгалтерські витрати фірми ;
в) витрати, які мають місце навіть при зупинці виробництва;
г) всі неявні витрати фірми ;
д) витрати, що не змінюються протягом довгострокового періоду