Зміст
Завдання 1
Обґрунтуйте оптимальну стратегію управління запасами авіаційного палива в аеропорту для забезпечення добового плану польотів. Витрати на зберігання палива в аеропорту становлять s грн./т за добу. Нехай відомо, що споживання палива здійснюється рівномірно протягом доби з однаковою інтенсивністю n тонн/добу. Дефіцит палива не допускається. Доставка палива в аеропорт може здійснюватися цистернами вантажовмістимістю 37, 45, 93 т. Витрати на постачання палива не залежать від розміру партії постачання і дорівнюють K грн/партію. Визначіть оптимальну партію постачання палива, інтервали постачання, питомі витрати , якщо
n = 300,7 т/добу; K=100 + 7/10 = 100,7 грн/партію;
s = 2 + 7/100 = 2,7 грн/т.добу.
Як зміняться питомі витрати при повній завантаженості цистерн із різною вмістимістю.
Завдання 2
Дайте оцінку ефективності функціонування залу для реєстрації авіаквитків в аеропорту та визначить оптимальну кількість стійок для реєстрації. В аеропорту для своєчасної реєстрації пасажирів на авіарейси обладнано 3 стійки реєстрації. Нехай потік пасажирів, що вилітають з аеропорту, є випадковим, ординарним і розподілений за законом Пуассона з інтенсивністю l пасажирів за хвилину. Тривалість реєстрації квитка одного пасажира є також випадковою величиною. Статистичні спостереження виявили, що вона розподілена за показовим законом із середнім значенням хвилин. Черга обмежена довжиною m. Дисципліна черги - ПППО.
Вихідні дані: l = 12 пасажирів/хвилину;
= 6 хв.;
m = 7 пасажирів.
Визначіть оптимальну кількість стійок для реєстрації при умові, що витрати на експлуатацію однієї стійки становлять 1,4 грн/хв.; штраф за очікування обслуговування в черзі – 0,1 грн/хв., штраф за можливе спізнення на рейс – 100,7 грн.
Завдання 3
Обґрунтуйте розподіл виконавців служби організації перевезень, визначіть мінімальний час та потребу в людських ресурсах для підготовки повітряного судна (ПС) до вильоту. Перелік робіт, що необхідно виконати за технологією, наведено в табл.1. Намалюйте графіки Ганта. Чи можливо виконати обслуговування ПС за менш короткий проміжок часу? За рахунок чого?
Таблиця Вихідні дані для побудови сіткового графіка
Роботи Зміст роботи Тривалість виконання, хвилин Послідовність виконання Кількість чоловік, що виконують роботу
1 2 3 4 5
А Підгін трапів 2 - 2 (водій ЗМ)
Б Реєстрація пасажирів і оформлення багажу 50 - 3 (2 агенти+прийм.)
В Заправка ПС паливом, водою, хімрідиною 30,7 А 3 (водії)
Г Завантаження багажу 89,3 Б, В 4 (вантаж.)
Д Завантаження вантажу 31,4 Б, В 4 (вантаж.)
Е Завантаження бортового харчування 10 Б, В 2 (вантажники)
Є Посадка пасажирів 15 Г, Д, Е 2 (агенти)
Ж Відгін трапів 2 Є 2 (водії)
З Буксирування 5 Ж 1 (водій)
І Запуск двигуна 10 З 2 (екіпаж)
Завдання 4
Обґрунтуйте вибір стратегії діяльності авіакомпанії та дайте рекомендації щодо можливості укладання договорів про спільну експлуатацію 3-х міжнародних авіаліній української авіакомпанії А з 2-ма іноземними авіакомпаніями А1 та А2. Проведені дослідження свідчать, що на кінець планового періоду ринок авіаперевезень може опинитися в двох станах: П1 та П2. У залежності від стану ринку авіаційних перевезень, така спільна діяльність дозволить збільшити прибуток авіакомпанії на d % від експлуатації одної авіалінії (табл.2). Необхідно описати цю ситуацію як гру, установити характер гри, гравців та їх стратегії, скласти платіжну матрицю, визначити оптимальні стратегії та зробити практичні рекомендації для авіакомпанії.
Вихідні дані: ймовірності станів природи оцінюються відповідно параметр λ = К/100.
Таблиця Вихідні дані для гри
Номер
авіалінії Прибуток від співпраці з а/к А1 , % Прибуток від співпраці з а/к А2 , %
Стан П1 Стан П2 Стан П1 Стан П2
1 3 4 4 3
2 4 6 4 5
3 5 4 3 5
Завдання 5
Обґрунтуйте розподіл парку повітряних суден, які є в авіакомпанії, на авіалінії, за якими виконуються регулярні пасажирські рейси протягом одного тижня, якщо відомі техніко-економічні показники експлуатації повітряних суден на конкретних авіалініях, обсяги пасажиропотоків для кожної авіалінії, ресурсні обмеження з нальоту годин повітряних суден, частоти виконання рейсів та палива і фінансові показники експлуатації кожної авіалінії. Критерій розподілу повітряних суден за авіалініями – максимізація сумарного прибутку авіакомпанії від перевезення пасажирів.
Вихідні дані для розв'язання задачі вміщено нижче.
ПРИМІТКА: К - це останні дві цифри номера залікової книжки студента-заочника. Величина К використовується для генерування варіанта курсового проекту.
Висновки
Література