Тема «Формування пізнавальної активності дошкільників у процесі ознайомлення з природою» (ID:1063264)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП……………………………………………………………………….3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ У СИСТЕМІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ………………….5
1.1 Проблема розвитку пізнавальної активності дошкільників у різноманітних наукових підходах…………………………………………….5
1.2 Методи ознайомлення дошкільників з природою………………………12
РОЗДІЛ 2. ВИКОРИСТАННЯ ДИДАКТИЧНИХ ІГОР ЯК ЗАСОБУ ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ З ПРИРОДОЮ…………………19
2.1. Використання дидактичної гри як засобу формування пізнавальнї активності дітей молодшого шкільного віку ………………………………19
2.2. Методичні рекомендації для вчителів дошкільної освіти щодо формування пізнавальної активності дітей молодшого шкільного віку……………………………………………………………………………..25
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………..29
СПИСОК ВИКОРИСТАННОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………..…31
ДОДАТОК А…………………………………………………………………..35
ДОДАТОК Б……………………………………………………….…………..37
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Згідно з новими освітніми стандартами, важливо не лише передавати знання, а й формувати в дітей активну позицію у навчанні. Ознайомлення з природою сприяє розвитку критичного мислення та дослідницьких навичок.
У контексті глобальних екологічних проблем важливо виховувати в дітей повагу до природи та усвідомлення її цінності. Це може закласти основу для відповідального ставлення до навколишнього середовища в майбутньому. Дослідження природи часто відбувається в групах, що сприяє розвитку комунікативних навичок, вміння працювати в команді та розвивати емоційну компетентність.
Дошкільний вік є критичним періодом для формування інтересу до навколишнього світу. Активна участь у дослідженнях природи допомагає дітям розвивати допитливість і бажання пізнавати нове. Процес ознайомлення з природою може бути інтегрований з іншими навчальними дисциплінами, такими як математика, мистецтво, що сприяє цілісному розвитку особистості дитини.
Таким чином, дослідження формування пізнавальної активності дошкільників у процесі ознайомлення з природою є надзвичайно важливим та актуальним для сучасної освіти.
Практична значимість теми полягає в тому що, дослідження може привести до створення ефективних методик навчання, які стимулюють пізнавальну активність дітей через активне вивчення природи. Це дозволить вихователям впроваджувати нові підходи в освітній процес. Реалізація запропонованих методик може сприяти підвищенню якості дошкільної освіти, формуючи в дітей не лише знання, а й навички самостійного мислення та дослідження.
Об’єкт дослідження – є пізнавальна активність дошкільників.
Предмет дослідження - методи та підходи формування пізнавальної активності у дошкільників через активні форми ознайомлення з природою.
Гіпотеза дослідження полягає в тому, що впровадження активних методів ознайомлення з природою, таких як дослідницькі ігри, інтерактивні заняття та екскурсії на свіжому повітрі, значно підвищить пізнавальну активність дошкільників, сприятиме розвитку їхньої допитливості та екологічної свідомості. Зокрема, якщо діти будуть активно залучені в процес дослідження навколишнього середовища, то це позитивно вплине на їхню мотивацію до навчання та формування навичок самостійного мислення.
Мета дослідження полягає у вивченні та розробці ефективних методів формування пізнавальної активності дошкільників під час ознайомлення з природою, що сприятиме розвитку їхніх дослідницьких навичок, інтересу до навколишнього світу та екологічної свідомості.
Завдання дослідження наступні:
• Проаналізувати теоретичні аспекти формування пізнавальної активності дошкільників у процесі ознайомлення з природою.
• Визначення ефективних методів і форм роботи з дошкільниками для стимулювання їхньої активності під час дослідження природи.
• Розробка практичних рекомендацій для вихователів щодо впровадження активних методів навчання в освітній процес.
Інші роботи з даної категорії: