0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ДОШКІЛЬНЯТ ЯК УМОВА ЕФЕКТИВНОГО РОЗУМОВОГО РОЗВИТКУ (ID:1072168)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 52
Рік виконання: 2023
Вартість: 400
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП.........................................................................................................................3 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ..............................................................................6 1.1. Дослідницька діяльність як інструмент набуття дитиною дошкільного віку пізнавального досвіду.................................................................................................6 1.2. Значення дослідницької діяльності для розумового розвитку дітей дошкільного віку........................................................................................................10 1.3. Форми та методи для організації дослідницької діяльності дітей дошкільного віку..............................................................................................................................18 РОЗДІЛ ІІ. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДОШКІЛЬНИКІВ....................................28 2.1. Роль вихователя в розвитку дослідницької активності дітей дошкільного віку..............................................................................................................................28 2.2. Експериментальна перевірка ефективності застосування форм, методів та прийомів для розумового розвитку дітей дошкільного віку в процесі дослідницької діяльності...........................................................................................33 ВИСНОВКИ..............................................................................................................46 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.............................................................49
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність дослідження. Дошкільний вік є періодом інтенсивного розвитку розумових здібностей дитини. У цей час закладаються основи пізнавальної діяльності, формуються пізнавальні процеси, розвивається пізнавальний інтерес. Одним із найважливіших засобів розвитку розумових здібностей дитини є дослідницька діяльність. Дослідницька діяльність – це активний процес пізнання навколишнього світу, у якому дитина самостійно, під керівництвом дорослого, ставить запитання, шукає відповіді на них, випробовує різні способи вирішення проблем. Дошкільний вік є періодом інтенсивного розвитку розумових здібностей дитини. У цей час закладаються основи пізнавальної діяльності, формуються пізнавальні процеси, розвивається пізнавальний інтерес. Дослідницька діяльність є одним із найважливіших засобів розвитку розумових здібностей дитини. Вона сприяє розвитку пізнавальної активності, самостійності, творчості дитини, допомагає формувати власне ставлення до навколишнього світу, виробляти власні судження та висновки. Сучасний світ вимагає від людини високої інтелектуальної підготовки. Тому важливо з раннього віку розвивати у дітей розумові здібності, у тому числі дослідницьку діяльність. Дослідницька діяльність має ряд переваг порівняно з іншими формами навчання та виховання: • Вона сприяє розвитку пізнавальної активності, самостійності, творчості дитини. Дошкільнята, які займаються дослідницькою діяльністю, проявляють більший інтерес до навколишнього світу, вони більш активні, самостійні, творчі. • Дослідницька діяльність допомагає дитині формувати власне ставлення до навколишнього світу, виробляти власні судження та висновки. Дошкільнята, які займаються дослідницькою діяльністю, краще розуміють навколишній світ, у них формується власне ставлення до нього. • Дослідницька діяльність сприяє розвитку пізнавальних процесів, таких як мислення, пам’ять, уява, мовлення. В процесі дослідницької діяльності у дітей розвиваються такі пізнавальні процеси, як мислення, пам’ять, уява, мовлення. Проблему організації дослідницької діяльності дошкільників в Україні вивчали вчені, такі як Н. Яришева, З. Плохій, Н. Лисенко, Г. Бєлєнька, Н. Кот, С. Єлманова та інші. Вони спроектували структуру, умови та зміст дослідної діяльності для дітей дошкільного віку. Важливу роль у цьому відігравали Є.М. Водовозова та Є.І. Тихеєва, які підкреслювали необхідність того, щоб діти, проводячи досліди, спостерігали, діяли, мислили та робили самостійні висновки. С.Л. Рубінштейн, Л.С. Виготський, О.В. Запорожець та В.В. Давидов висловили ідеї щодо формування перших екологічних уявлень у дошкільників, підкреслюючи, що дітей дошкільного віку можна ознайомлювати з будь-якою діяльністю, якщо об'єкти та їхні зв’язки представлені наочно та можна включити їх у практичну діяльність дитини. М. М. Поддьяков розробив загальну стратегію пізнавальної діяльності для дошкільників. Зокрема, цікавим є досвід А. Іванової, яка визнає значущий вплив експериментів на розвиток творчих здібностей та формування уявлень дітей щодо зміцнення здоров'я. Незважаючи на внесок цих дослідників, сучасна методика організації дослідницької діяльності у дошкільному віці є недостатньо розробленою. Це пов'язано з кількома факторами: нестачею теоретичного аспекту питання, обмеженою кількістю наявної літератури та, головне, відсутністю мотивації серед педагогів для впровадження цього виду діяльності. Таким чином, вивчення цього питання є перспективним напрямком дослідження. Предметом дослідження є дослідницька діяльність дошкільнят як умова ефективного розумового розвитку. Об’єктом дослідження є дослідницька діяльність дошкільнят у процесі навчання та виховання. Мета дослідження полягає у вивченні дослідницької діяльності дошкільнят як умови ефективного розумового розвитку. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити такі завдання: • проаналізувати психолого-педагогічну літературу з проблеми дослідницької діяльності дошкільнят; • визначити сутність дослідницької діяльності дошкільнят; • вивчити особливості дослідницької діяльності дошкільнят у процесі навчання та виховання; • виявити вплив дослідницької діяльності на розвиток розумових здібностей дошкільнят. У дослідженні використовувалися такі методи: • теоретичний аналіз психолого-педагогічної літератури; • спостереження за дослідницькою діяльністю дошкільнят; • бесіди з педагогами та батьками; • діагностичні методики. Теоретичне значення дослідження полягає у визначенні сутності дослідницької діяльності дошкільнят, вивченні особливостей дослідницької діяльності дошкільнят у процесі навчання та виховання, виявленні впливу дослідницької діяльності на розвиток розумових здібностей дошкільнят. Практичне значення дослідження полягає у розробці рекомендацій щодо організації та проведення дослідницької діяльності дошкільнят у процесі навчання та виховання. Структура роботи. Курсова робота містить вступ, два розділи з підрозділами, висновки, список використаних джерел, додатки. Загальний обсяг роботи складає 52 сторінки, з яких 42 сторінки основного тексту.
Інші роботи з даної категорії: