0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ У ПРОЦЕСІ РОЗУМОВОГО ВИХОВАННЯ (ID:1090810)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 45
Рік виконання: 2022
Вартість: 1500
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………………………..3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ………………………………..6 Характеристика пізнавальних здібностей дітей дошкільного віку…….6 Умови розвитку пізнавальних здібностей дошкільників………………14 Роль пізнавального інтересу у формуванні пізнавальних здібностей дітей дошкільного віку…………………………………………………………19 РОЗДІЛ 2. ДОСЛІДНО-ЕСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА З РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДІТЕЙ ДОШІЛЬНОГО ВІКУ ……………22 2.1 Стан досліджуваної проблеми в практиці сучасного ДНЗ……………….22 2.2 Програма константувального експеременту……………………………..23 2.3 Програма формувального експеременту…………………………………29 2.4 Аналіз експерементального дослідження ………………………………..31 ВИСНОВКИ…………………………………………………………………….34 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………..36 ДОДАТКИ……………………………………………………………………....39
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність дослідження. Дошкільний вік вважається періодом розквіту дитячої пізнавальної активності. У Базовому компоненті дошкільної освіти в освітній ліні «Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі» зазначено, що проявами такої активності є інтерес дитини до довкілля та самої себе; активне сприймання предметів, об’єктів, людей, подій. Пізнавальні потреби при цьому здебільшого зумовлені новими враженнями, а потреба досліджувати виникає ситуативно. Дитина вчиться від самого народження – від батьків, родичів, друзів, довкілля. Не дарма ж дітей називають дослідниками – «чомусиками» – вони навчаються всюди і завжди. Пізнавальні інтереси дитини виникають не самі собою, вони – результат виховання дитини в дитсадку та вдома і потребують безпосереднього керівництва з боку вихователів та батьків. Головне завдання дорослих – спрямувати пізнавальні інтереси дітей у потрібне русло, спонукати їх навчатися і отримувати цінний досвід, розвивати природну допитливість, активність, формувати вміння аргументувати, розмірковувати, переконувати. Науковці Вєтлугіна Н, Лейтес Н, Лернер І, Новлянська З. виокремлюють різноманітні шляхи розвитку пізнавальних здібностей. Однією з ефективних та цікавих є дослідницька діяльність. Проте, на думку Г.Ващенко, за дошкільного віку може бути мова тільки про систему заходів, що мають підготувати дитину до елементарних форм шкільної дослідницької роботи. К. Ушинський вважає, що в дошкільний період вирішальну роль у вихованні пізнавальних здібностей загалом та операцій мислення зокрема відіграють батьки, оскільки саме вони в першу чергу постійно спілкуються з дитиною, стимулюють її допитливість, відповідаючи на чисельні запитання. Відповідно до змісту діючих програм розвитку дітей дошкільного віку («Дитина», «Українське дошкілля», «Впевнений старт») виокремлені завдання розвитку пізнавальних здібностей. Мета дослідження - виявити ,теоретично обґрунтувати та експериментально дослідити результативність пізнавальних здібностей у процесі розумового виховання. Обрана тема зумовила такі завдання дослідження: - виявити стан проблеми пізнавальних здібностей дітей ; - теоретично обґрунтувати педагогічні умови розвитку пізнавальних здібностей; - виокремити критерії та рівні розвитку пізнавальних здібностей; - експериментально дослідити рівень розвитку дітей та дати характеристику стану досліджуваної проблеми в практиці ДНЗ; Об’єкт дослідження: розумове виховання дітей старшого дошкільного віку. Предмет дослідження: педагогічні умови пізнавальних здібностей у процесі розумового розвитку. Гіпотеза дослідження ґрунтується на припущення: пізнавальні здібності дітей старшого дошкільного віку будуть розвинуті за таких педагогічних умов: - правильно та ефективно підібраних методики з розвитку пізнавальних здібностей ; - систематично та цілеспрямовано застосовані в практиці ДНЗ. У процесі дослідження для розв’язання поставлених завдань і перевірки та висунутого припущення було використано комплекс методів: а) теоретичні: аналіз і синтез наукової та методичної літератури, що дали змогу детальніше розглянути проблеми та шляхи їх вирішення; б) емпіричні: цілеспрямоване і систематичне спостереження за навчальною діяльністю дітей старшого дошкільного віку, проведення педагогічного експерименту ,що дав змогу виявити результативність експериментальної роботи , ефективність запропонованих методик; в) статистичні: здійснення аналізу отриманих результатів під час проведення експериментальної роботи. Експериментальна база дослідження: комунальний дошкільний навчальний заклад, у групі старшого дошкільного віку, всього було залучено до участі в експерименті 22 дошкільника. Структура роботи: вступ, два розділи, висновки до розділів, загальні висновки, список використаних джерел, додатки. Загальний обсяг роботи - 46 с.
Інші роботи з даної категорії: