Зразок роботи
Сучасна освіта вимагає від учителя не лише традиційного підходу до викладання, але й використання інноваційних методів, які стимулюють активну участь учнів в освітньому процесі процесі. Інноваційні форми організації навчальної діяльності сприяють розвитку критичного мислення, креативності та самостійності учнів, що є важливими чинниками у підвищенні якості освіти.
Однією з таких інноваційних форм є квест, який стає все популярнішим у загальноосвітніх закладах. Квест як форма навчальної гри дозволяє інтегрувати різні аспекти предмету, підвищує мотивацію учнів, активізує їхню пізнавальну діяльність та стимулює інтерес до предмета. Особливо актуальним є використання квестів на уроках української мови у 8 класі, оскільки саме у цьому віці учні потребують нових підходів до навчання, які б допомагали розвивати їхні мовленнєві навички та закріплювати знання в інтерактивній формі.
Відповідно до Концепції Нової української школи (НУШ) (2016) та Закону України «Про освіту» (2017), які ставлять в центр освітнього процесу особистість учня, інноваційні форми організації навчальної діяльності сприяють розвитку критичного мислення, креативності та самостійності учнів.
Використання квест-технологій в освітньому процесі допомагає вирішити низку теоретичних і практичних питань, зокрема щодо визначення психолого-педагогічних основ розвитку професійної компетентності вчителів (О. Гура, І. Зимня, Н. Кузьміна, В. Сластенін та інші). Використання квест-технологій в освітньому процесі є предметом активних досліджень як вітчизняних, так і зарубіжних науковців, серед яких Б. Додж, Т. Марч, М. Андрєєва, О. Багузіна, Я. Биховський, Г. Воробйов, О. Гапеєва, Д. Грабчак, М. Гриневич, Л. Желізняк, Л. Іванова, С. Іць, Н. Кононець, С. Напалков, Г. Шаматонова, О. Шевцова, В. Шмідт, О. Шульгіна та інші.
Актуальність теми курсової роботи зумовлена потребою впровадження нових освітніх технологій, зокрема квестів, для підвищення ефективності навчання української мови. У контексті сучасних викликів, які постають перед освітньою системою, важливо адаптувати навчальні методи до потреб учнів, забезпечити можливості для розвитку критичного мислення та креативності. Впровадження квест-технологій не лише підвищує мотивацію учнів, але й сприяє глибшому засвоєнню навчального матеріалу, що робить квест-технологію особливо актуальною.
Обʼєктом дослідження є інноваційні форми проведення уроків у закладах загальної середньої освіти, а предметом – використання квесту як інноваційної форми проведення уроків української мови.
Метою наукового пошуку є дослідження та обґрунтування доцільності використання квестів на уроках української мови у 8 класі.
Мета дослідження передбачає виконання таких завдань курсової роботи:
1) визначити та охарактеризувати інноваційні форми проведення уроків у закладі загальної середньої освіти, зосередити увагу на квестах, визначити переваги та недоліки використання квесту;
2) обґрунтувати методику та ефективність використання квестів як інноваційної форми навчання на уроках української мови у 8 класі;
3) проаналізувати навчально-методичні засади та можливості впровадження квестів у підручниках з української мови для 8 класу, а також розробити конкретний квест-урок, який відображає ефективність цього підходу у навчанні.
Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел (25 найменувань) і додатків. Загальний обсяг роботи складає 39 сторінок.