Гармонія трьох начал за Сухомлинським (ID:1124830)
Зміст
ЗМІСТ
Вступ ………………………………………………………………………...3
Розділ 1. Загальне уявлення про трудове
виховання в працях В.О.Сухомлинського
1.1. Трудове виховання і всебічний розвиток особистості ….…6
1.2. Шляхи, засоби та методи трудового виховання …………..15
1.3. Праця, як один з основних компонентів формування
особистості з досвіду В.О. Сухомлинського …………………....17
Розділ 2. Дослідно - експериментальна робота
2.1. Постановка експерименту ……………………………………21
2.2. Результати дослідження ……………………………………...22
Висновки ……………………………………………………………………..27
Список використаних джерел ……………………………………………...31
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дослідження виражена у Національній доктрині розвитку освіти України в ХХІ столітті, яка стверджує, що система освіти повинна сприяти всебічному розвитку індивідуальності дитини. Цей розвиток базується на виявленні її задатків та здібностей, формуванні інтересів і потреб, сучасного світогляду, навичок самостійного наукового пізнання, а також оволодінні засобами практичної та пізнавальної діяльності. Зазначені завдання втілюються у школі під час вивчення різних предметів, зокрема трудового навчання.
Аналіз шкільної практики свідчить про те, що інформаційне наванта-ження на школярів є значно великим, особливо для молодших школярів, які тільки адаптуються до нових умов. Це може призводити до зниження пізнавального інтересу та пасивності в навчанні. Зокрема, ефективність навчального процесу значною мірою залежить від активності учнів під час засвоєння матеріалу, використання уяви, пам'яті та мислення, а також виявлення інтересу до вивчаємих предметів і явищ.
У сучасній школі роль вчителя вже не обмежується лише наданням інформації, а замість цього він відіграє ключову роль у стимулюванні пізнавальної діяльності учнів. Оскільки активізація цієї діяльності на уроках недостатня, важливо підтримувати активність учнів у позакласній роботі і спрямовувати їх на глибоке вивчення трудових навичок під час позаурочних гуртків та заходів з трудового навчання.
Вчені, такі як Веремійчик І.М., Глущенко А.Г., Шутяк В.Г, Міщенко І.Т., а також Василь Олександрович Сухомлинський, розглядали методику організації позаурочної роботи з трудового навчання. Проте, аналіз досвіду вчителів-практиків вказує на те, що ці форми і види трудової діяльності школярів використовуються епізодично, безсистемно, з недостатнім урахуванням вікових особливостей дітей. Це обумовлено не лише недостатньою увагою до позакласної роботи, але й недостатньою методичною підготовкою педагогів для проведення цих заходів.
Актуальність проблеми активізації пізнавальної діяльності школярів на позаурочних заходах з трудового навчання, її теоретичне й практичне значення та роль у трудовій підготовці учнів вимагають проведення спеціальних досліджень, що визначило вибір теми курсової роботи "Гармонія трьох начал за В.О. Сухомлинським".
Об'єктом дослідження є трудова підготовка молодших школярів в загальноосвітньому закладі.
Предметом дослідження є зміст і форми трудового навчання як засобу активізації пізнавальної діяльності та трудової підготовки молодших школярів.
Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні та експери-ментальній перевірці ефективних форм і видів роботи з трудового навчання, спрямованих на ефективну трудову підготовку та активізацію пізнавальної діяльності учнів молодших класів.
Для досягнення цієї мети були визначені такі завдання дослідження:
1. Вивчити стан дослідження проблеми проведення занять з трудового навчання у психолого-педагогічній літературі.
2. Дослідити основні аспекти виховної системи В.О. Сухомлинського в сучасній школі.
3. Теоретично обґрунтувати ефективність різних форм і видів роботи з трудового навчання у молодших класах.
4. Експериментально перевірити ефективність запропонованих за-ходів.
Для вирішення цих завдань були використані наступні методи дослі-дження:
Емпіричні – вивчення та аналіз досвіду роботи вчителів з методики позакласної роботи з трудового навчання; педагогічне спостереження, бесіди та опитування школярів для визначення стану проведення позаурочної роботи в сучасній школі та рівня методичної підготовки вчителів до її організації; педагогічний експеримент, під час якого було перевірено ефективність форм і видів позакласної роботи в процесі трудової підготовки молодших школярів (формувальний експеримент).
Теоретичні – аналіз філософської, психолого-педагогічної та методичної літератури для визначення стану дослідження проблеми; статистична кількісна і якісна обробка результатів дослідження, на основі якої було перевірено педагогічну ефективність розроблених позаурочних заходів.
Інші роботи з даної категорії: