Зразок роботи
ВСТУП
Людина постійно знаходиться у різних сферах соціальної та художньої діяльності, відчуття та сприймання мистецтва на різних рівнях його впливу на особистість. Залежно від здатності сприймати все, що відбувається навколо людини у різний час її життя, формується баланс духовних сил людини, гармонізація її повсякденного життя, створення та утвердження стереотипів мислення та необмеженої функціональності її свідомості.
Духовно-моральне виховання людини – це організація психологічних умов духовного розвитку особистості, становленню у ній моральних почуттів (совісті, віри, відповідальності, патріотизму), морального “обличчя” (лагідності, милосердя, терпіння), моральних позицій у суспільстві (здатність розрізняти добро та зло, готовність співпрацювати з іншими людьми, твердість у подоланні життєвих випробувань тощо) та моральної поведінки (готовність служити людям та вітчизні, проявляти духовну розсудливість, слухняність, добру волю).
Музична освіта є невід’ємною складовою духовно-морального виховання людини як соціально орієнтованої особистості.
Виховання потребує особливої організації спілкування молоді з сучасною та класичною музичною культурою, і воно виходить далеко за рамки загальноосвітнього процесу. Це особливо актуально сьогодні, коли проблеми виховання учнівської молоді та її соціальної адаптованості набувають особливого значення, у зв’язку з формуванням соціально відповідальної та естетично вихованої особистості.
Виховна криза ще більше загострюється наявністю суперечностей між процесом самовиховання особистості і системою суспільних впливів, націлених на єдині стандарти; потребами творчого розвитку і зниженням загальної культури молоді; наявністю у неї інтелектуального потенціалу та його незатребуваності суспільством; необхідністю створення інноваційної школи, яка має бути осередком розвитку демократії, особистісної свободи і відповідальності, діалогу і співробітництва, консерватизму традиційних форм і методів виховання. Вирішити дані протиріччя можливо, осмислюючи педагогічний аспект в музично-естетичному вихованні, що має орієнтуватись на формування творчої соціально цінної особистості.
Вивчення процесу становлення та розвитку музично-естетичного виховання в Українi було предметом наукових праць Д.Ахшарумова, А.Вахнянина, С.Людкевича, В.Матюка, С.Миропольського, П.Сокальського та iн. Саме вони, усвiдомлюючи важливiсть музичного мистецтва у вихованнi пiдростаючого поколiння, зробили вагомий внесок у розвиток теорії музичного виховання, яка ґрунтувалася на результатах глибокого вивчення iсторико-культурних надбань нашого народу, що забезпечувало виховання дітей та молоді на національному ґрунті.
Особлива роль в духовно-моральному вихованні дитини належить музиці. З цим мистецтвом діти стикаються від народження, а цілеспрямоване музичне виховання вони отримують спочатку дитячому садку, а потім і в школі. Музичне виховання є одним із засобів формування особистості дитини.
Проблема духовно-морального виховання підростаючого покоління є однією з складних і суперечливих завдань як ідейно-політичного, так і науково-педагогічного змісту, від вирішення якої залежить психосоціальний і духовний розвиток дітей. Завдання духовно-морального виховання особистості, розробка відповідних програм для освітньої практики та реалізація відповідних заходів по вирішення даних задач вимагають не тільки теоретичного обґрунтування, але і їх науково обґрунтованої апробації.
Об’єктом дослідження є процес духовного розвитку учнів засобами музичного мистецтва.
Предметом дослідження є розвиток форм, методів та змісту організації процесу музично-естетичного виховання у школі №1 у місті….
Метою дослідження є аналіз процесу музично-естетичного виховання дітей та молоді в Україні, визначення основних недоліків та шляхів вирішення проблем духовного розвитку за допомогою музики, та виділення основних педагогічних засад та надбань, які стали основою сучасної концепції музичної педагогіки.
Завдання нашого дослідження:
– дослідити роль та важливість музичного мистецтва у вихованні особистості людини;
– визначити основні форми організації та методи музично-естетичного виховання дітей та молоді в Україні;
– виділити основні проблеми сучасного музичного виховання школярів;
– розглянути основні шляхи удосконалення музично-есетичного виховання молоді;
– обґрунтувати теоретичні основи музичного навчання та виховання в сучасних закладах освіти;
– випробувати розроблені методи музичного навчання на практиці музичних уроків у школі №1 у місті….