Духовний розвиток учнів засобами музичного мистецтва №2 (ID:1124862)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ДУХОВНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА 5
1.1. Роль музичного мистецтва у формування духовної культури школярів 5
1.2. Процес слухання музики як засіб розвитку духовних якостей школярів 9
1.3. Особливості впливу різних видів музичного мистецтва на духовний стан школяра 12
РОЗДІЛ ІІ. ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ДУХОВНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА 15
2.1. Дослідно-експериментальна робота по формування духовної культури школярів засобами музичного мистецтва 15
2.2. Методичні рекомендації для вчителів, щодо розвитку духовної культури школярів 22
Висновки до ІІ розділу 27
ВИСНОВКИ 29
СПИСОК ВИКОРАСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 32
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Мистецтво, зокрема музика, є найсильнішим засобом впливу на душу людини, виховання його почуттів. Велика роль музичного мистецтва в залученні дитини до світу гармонії, добра і краси.Метою музичної освіти є формування основ музичної культури учнів як важливої і невід’ємної частини їхньої духовної культури, комплексу ключових, міжпредметних і предметних компетентностей у процесі сприймання й інтерпретації кращих зразків української та світової музичної культури.
Актуальність поставленої проблеми зумовлюється й тим, що питання формування духовності школярів було актуальним в усі часи, але особливо на початку ХХІ століття, коли в повсякденному житті діти оточені проявами зла й жорстокості. Протистояти цьому може система уроків музичного мистецтва, яка засобами народної та класичної музики розвиває естетичні смаки та моральну культуру.
Позитивно впливають на виховання духовності праці вітчизняних та зарубіжних педагогів і психологів, присвячені розробці теорії духовного розвитку особистості: Л.Виготського, Е.Еріксона, О.Леонтьєва, С.Рубінштейна, Е.Фрома, К.Юнга та ін.; концепції виховання духовності школярів на основі національних традицій і релігійних цінностей Г.Ващенка, О.Вишневського, Т.Власової, Н.Іринея, І.Огієнка; ідеї про залежність духовного розвитку особистості від активного освоєння культурних цінностей С.Гессена, Д.Кабалевського, М.Кагана, Б.Немедського, Г.Шевченко та інших.
Об’єктом дослідження курсової роботи є: процес формування духовної культури школярів засобами музичного мистецтва.
Предметом дослідження курсової роботи є: система роботи з формування духовної культури школярів засобами музичного мистецтва.
Мета дослідженнякурсової роботи.Теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити систему роботи з формування духовної культури школярів засобами музичного мистецтва.
Гіпотеза дослідження. Процес формування духовної культури школярів засобами музичного мистецтва буде ефективним за умов активної й цілеспрямованої участі школяра в музично-творчій діяльності.
Відповідно до мети й гіпотези дослідження було визначено такі завданнядослідження:
- на основі вивчення наукової літератури проаналізувати й обґрунтувати структуру духовної культури;
- визначити роль музичної діяльності в процесі формування духовної культури школярів;
- експериментально перевірити педагогічні умови формування духовної культури школярів засобами музичного мистецтва;
- надати методичні рекомендації для вчителів, щодо розвитку духовної культури школярів.
У курсовій роботі використано комплекс методів дослідження: теоретичні – вивчення й аналіз наукової літератури в галузі педагогіки та емпіричні– спостереження, бесіди, анкетування, тестування.
Наукова новизна дослідження полягає в тому, що: отримало подальший розвиток визначення сутності духовної культури школярів;удосконалено й розвинуто педагогічні умови ефективного функціонування системи формування духовної культури майбутніх учителів.
Практичне значення дослідження полягає в тому, що основні його положення, висновки та рекомендації сприятимуть практичній реалізації завдань формування духовної культури майбутніх учителів. Вони можуть бути використані в педагогічних навчальних закладах різного рівня акредитації у процесі організації навчально-виховної діяльності школярів.
Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел (25 найменування), додатків. Повний обсяг курсової роботи складає 32 сторінки.
Інші роботи з даної категорії: