Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність даного дослідження полягає у важливій і складній проблемі залучення молодших школярів до естетичного виховання на уроках. Це важливо як для розвитку мовлення, так і для розвитку та виховання учнів за допомогою мистецтва слова. Існує можливість відкрити перед учнями широкий спектр художньо-пізнавальних можливостей, навчити їх сприймати навколишній світ через літературний твір та отримувати від читання глибоку естетичну насолоду.
Однією з ключових мет цього дослідження є розвиток мовлення, що є невід'ємною складовою сучасних уроків читання. Основне завдання полягає в навчанні дітей докладно і вибірково висловлювати (переказувати) тексти різних стилів та типів мовлення, а також створювати зв’язні висловлювання усно та письмово, різні за стилем, композицією та типом мовлення, такими як розповідь, опис, роздум, а також вміння писати листи, оголошення, замітки-інформацію, заяви.
Для покращення мовленнєвої діяльності учнів необхідно відновити мотивацію та заохочувати їх. Це означає, що ми повинні не просто накладати мовленнєві вправи, а надавати можливість дітям знайти в цьому власний інтерес. У процесі створення будь-якого висловлювання виникають етапи, такі як мотив, відчуття мовленнєвого завдання, внутрішня програма мовленнєвої дії та її реалізація, планування висловлювання в конкретній формі і його втілення в слова. Усе, що ми говоримо, має свою мету та спрямоване на щось (мотив).
На уроках читання, зокрема під час переказу після прочитаного, діти отримують знання, що спонукає їх до рефлексії, викликає почуття та прагнення покращити себе, зробити щось добре. Це допомагає усвідомити найкращі людські якості, такі як любов до природи, чесність, скромність та працьовитість, і виховує моральні цінності та культуру поведінки, сприяє формуванню особистості. Однак, справжнє чуття від взаємодії із справді прекрасним приносить набагато більше, ніж просто задоволення та заспокоєння. Краса надихає жити та діяти, розвиватися, бути кращими та добрішими. Успіх удосконалення уроку полягає в удосконаленні самого підходу до навчання. Це важлива мета для кожного вчителя. Школа визначає, що буде любити та ненавидіти, чим буде захоплюватися та на що буде пишатися, і що приноситиме радість учням.
В останні роки особливу увагу приділяють проблемам теорії та практики естетичного виховання, яке є ключовим засобом формування ставлення до реальності та розвитку духовно багатогранної особистості.
Дослідження педагогів, таких як Н.Й.Волошин, Д.М.Джола, Н.В.Ігнатенко, Л.Г.Коваль, І.В.Крицька, Н.Є.Миропольська, Г.М.Недялкова, Л.І.Олефіренко, Л.А.Руденко, О.П.Рудницька, Є.В.Сисоєва-Ляхович, М.М.Шпак, А.Б.Щербо, Н.М.Бібік, О.Я.Савченко, В.О.Мартиненко, Н.Ф.Скрипченко, Г.А.Чуйко, вказує на значущість розгляду проблеми залучення молодших школярів до естетичного виховання на уроках. Засоби порівняння та зіставлення використовуються вчителями для аналізу різних за характером творів, сприяючи розвитку у дітей здатності розрізняти красу від некрасивого, змістовне від безглуздого. Таким чином, навчаючи їх високому художньому смаку, патріотизму, повазі до старших, доброті та чуйності, вчителі сприяють формуванню моральних та естетичних якостей.
Формування цих якостей вимагає пильної уваги вчителів до розвитку естетичних знань учнів та спрямоване на створення високих почуттів, що впливатимуть на їх життя. Провідним завданням є не лише виклик позитивних емоцій при сприйнятті образного змісту твору, а й забезпечення тим, щоб ці високі почуття керували поведінкою учнів.
Метою даного дослідження є виявлення педагогічних умов, методів та прийомів для розвитку мовлення молодших школярів за допомогою естетичного виховання. Завдання дослідження включає аналіз науково-педагогічної літератури з питань естетичного виховання, вивчення особливостей розвитку мовлення молодших школярів на уроках та експериментальне дослідження впливу естетичного виховання на їх мовленнєвий розвиток.
Об'єктом дослідження є мовленнєва діяльність молодших школярів, а предметом - процес розвитку мовлення учнів молодшої школи. Відповідно до гіпотези, ефективний розвиток мовлення молодших школярів через естетичне виховання можливий за умови врахування їх індивідуальних особливостей.
Для досягнення цієї мети та завдань використовуються методи теоретичного аналізу науково-педагогічної літератури, а також методи узагальнення та аналізу. Робота має таку структуру: вступ, два розділи, висновки, список використаних джерел та додатки.