Зразок роботи
ВСТУП
Кожному з нас доводиться зіштовхуватися з конфліктними ситуаціями. Як образно зауважив американський психолог Б. Вул, життя - процес розв'язування нескінченного кількості конфліктів. Людина неспроможна запобігти їм. Він може лише розв'язати, брати участь у виробленні рішень або залишити це іншим. Тому кожній людині необхідно мати хоча б елементарні ставлення до конфліктах, засобах поведінки за її виникненні. На жаль, більшість людей характерно невміння знаходити гідний вихід із них. З іншого боку, щойно виникає конфлікт, і завжди пов'язані з емоціями, ми починаємо відчувати дискомфорт, напруга, які можуть призвести навіть до стресових ситуацій, завдаючи цим збитки здоров'ю.
Склалося думка, конфлікт - завжди явище негативне, небажане кожного з нас. Конфлікти розглядаються, чимось таке, чого наскільки можна слід уникнути.
Проблема конфліктів займає вагоме місце у відносинах дітей із оточуючими, попри велику кількість праць із дитячої психології, педагогічному майстерності, й інший літератури, покликаної допомогти йому розібратися у виниклих труднощі. Міжособистісні стосунки дітей у дошкільному віці досить складні, і багатопланові і представляють цілісну систему зі своїм внутрішнім структурою і динамікою розвитку. Питання необхідності вивчення цих відносин неодноразово піднімався різними дослідниками, у тому числі: Коломинский Я.Л., Рояк А.А., Рєпіна Т.А., Мухіна В.С., Аркин Є. К., Усова О.П., Аржанова А.І., Кульчицька Є.І.
Сучасна педагогічна практика свідчить про те, що з конфліктними ситуаціями серед дітей стикаються навіть вихователі дитячих садків. Проте, більшу кількість наукових праць присвячено вивченню особливостей агресивної поведінки підлітків, тоді як діти дошкільного віку найчастіше вважаються нормо слухняними, а їх агресивні реакції і необхідність корекції їх конфліктної поведінки, як правило, залишаються поза увагою дослідників.
Значний внесок у вивчення особливостей виховання та розвитку дошкільника зробили автори А.В. Русова, А.М. Бардіан, Л.І. Божович, З.Н. Борисова. Р.І. Жуковська підкреслює у своїх працях важливість різного виду ігрової діяльності в розвитку дітей дошкільного віку. Також існує ряд вчених, які велику увагу приділяють особливостям конфліктів в дошкільному віці - це А.І. Баркан, А.М. Богуш, О.Б. Бовть, С.В. Петеріна, що розробляють підходи до вивчення особливостей становлення взаємин в дошкільному віці, розробляють методи та досліджують їх застосування на практиці.
Виходячи з усього вище сказаного мета мого дослідження є визначення основних конфліктних ситуацій між дітьми та шляхи їх подолання.
Об’єктом роботи виступає ДНЗ № 128, а саме середня група дошкільників цього закладу.
Предметом роботи є провідні ідеї вітчизняних вихователів з даної проблеми.
Завдання роботи:
Дослідити думки вітчизняних вихователів з даного питання.
Проаналізувати основні конфлікти між дітьми.
Експериментально перевірити
Гіпотеза дослідження – якщо визначити основні причини конфліктів дітей то можна заважати їм у процесі виховання.
Методи дослідження: аналітичний, метод спостереження.
Дослідження проводилось на базі ДНЗ № 128 м. Миколаєва. Основну експериментальну групу склали 28 дошкільників.