Зразок роботи
ВСТУП
Музика є складовим елементом розвитку особистості людини. Починаючи з ранніх років життя, людина постійно стикається з музикою, слухає її, насолоджується, поглинає та збагачується нею. Музика розвиває у людини здатність емоційного переживання, розуміння почутів інших людей.
Виховувати у дітей здатності емоційно відчувати музику потрібно, починаючи з раннього віку. Як відомо 6-8-річному віці діти проявляють особливу цікавість і гострий інтерес до всього, що їх оточує. Дуже важливо привчати дитину до нових і нових музичних вражень, виховувати в неї інтерес до музики. Педагоги, які працюють з дітьми, повинні відчувати велику відповідальність перед своїми учнями.
У викладанні музичного мистецтва у школах постійно наголошується, що найпершим завданням вчителя є залучення та заохочення учня до слухання музики, її глибокого сприйняття та виконання. Яскраве сприймання музики стає важливим джерелом творчого розвитку дитини.
Дітей молодшого шкільного віку потрібно привчати слухати музику, намагаючись сприймати її не тільки емоційно, а й свідомо. Аналіз музичних творів сприяє усвідомленому сприйманню музики та розвиває активність мислення, для цього важливо ретельно та зважено відбирати музичний репертуар, засвоєння якого допомагає організувати всі види діяльності учнів.
Об’єктом нашого дослідження є процес музичного виховання школярів перших-четвертих класів.
Предметом дослідження у нашій курсовій є процес слухання музики, методика проведення слухання, як способу активізації музичного розвітку дітей молодшого шкільного віку.
Метою є сприяння підвищенню ефективності музичного розвитку молодших школярів, шляхом прослуховування музичних творів на уроках музики, а також здатності сприймати та аналізувати музичні твори, висловлювати особисте ставлення, виражати емоції, що виникли, вміти аргументувати свої думки, судження та оцінку прослуханих творів.
Завдянням нашої курсової роботи є наступні:
1) провести аналіз стану проблеми, що досліджується;
2) дослідити музичную діяльність школярів початкових класів та вікові особливості сприйняття музики у перших-четвертих класах школи;
3) зрозуміти поняття слухання та сприймання музики;
4) з’ясувати підходи та вимоги до організації процесу слухання музики та його безпосередніх етапів;
5) розглянути методи та прийоми, що використовуються в процесі слухання музики;
6) визначити методичні рекомендації щодо проведення слухання музики на практичних заняттях музики;
7) розробити практичні уроки музики для учнів перших-четвертих класів загальноосвітньої школи №22 м. Миколаєва.
Для вирішення поставлених задач скористаємося наступними методами:
– аналітичний – аналіз педагогічної, мистецтвознавчої та психологічної літератури;
– теоретичний – осмислення засад творчої діяльності, що виявляються в виконавсько-інтерпретаційних особливостях виконуваної музики;
– музикознавчий – аналіз музичного твору в процесі слухання музики;
– комплексний – полягає у системному осмисленні предмету дослідження.
Науковою новизною теми нашого дослідження є комплексна обґрунтованість засад інтерпретації музики, конкретизовано поняття “слухання” та “сприймання” музики, глибоко досліджено та проаналізовано особливості методики процесу слухання музики школярами молодшого віку.
Курсова робота містить 43 сторінки та складається з двох частин – першої теоретичної частини, та другої – практичної, що була застосована на практичних заняттях музичного мистецтва у загальноосвітній школі №22 м. Миколаєва, а також втупу, висновків, списку використаної літератури та додатків.