Зразок роботи
ВСТУП
У концепції державної політики в галузі освіти зазначено, що шкільна освіта є головним засобом збереження і трансляції культури майбутнім поколінням.
Найважливішим соціальним вимогою до школи є орієнтація освіти не тільки на засвоєння учнями певної суми знань, умінь і навичок, але й на розвиток особистості школяра, на формування у нього пізнавальних і творчих здібностей, необхідних для успішної соціалізації в суспільстві та активної адаптації на ринку праці.
Трудове виховання школярів - складова частина цілісного педагогічного процесу, яка включає в себе передачу школярам трудових умінь і навичок, розвиток у них творчого практичного мислення, трудової свідомості і активності.
Навчити дітей деяким трудовим прийомам ще не означає зближення школи з життям, необхідно змінити сам навчально-виховний процес, використовуючи різноманітні форми і методи навчання з опорою на конкретний матеріал, взятий з навколишнього життя і природи, на безпосередній досвід і спостереження дітей.
Виховання творчого ставлення до праці передбачає привчання школярів до творчості, активної діяльності, осмислення навколишнього життя. Виховання у школярів творчого ставлення до праці лежить в основі ефективної взаємодії громадянського і морального виховання, становить фундамент творчої активності та продуктивності в навчальній діяльності, у фізкультурі і спорті, у художній самодіяльності.
Початкову освіту має свої особливості, різко відрізняють його від всіх наступних етапів систематичного шкільного освіти. Завданнями виховання творчого ставлення до праці в початковій школі є як формування сумлінного ставлення до праці, розуміння його ролі у житті людини і суспільства, установки на вибір професії, так і розвиток інтересу до трудової діяльності, творчого підходу до процесу праці. Цим характеризується актуальність теми курсової роботи.
Виховання в молодших школярів творчого ставлення до праці виконує завдання - привернути увагу учнів до праці, пробудити у них допитливість, пізнавальний інтерес, любов до праці. Одночасно необхідно розвивати в учнів почуття обов'язку і відповідальності, що активізують трудову свідомість.
Проблема виховання трудової активності, в силу своєї практичної значущості, постійно звертала на себе уваги великих учених. Питаннями трудового навчання і виховання учнів шкіл займалися такі видатні вчені, як К.Н. Вентцель, Н.К.Крупська, А.С.Макаренко, К.Д.Ушинський, С.Л.Рубінштейн.
Об'єкт дослідження - педагогічний процес у початковій школі.
Предмет дослідження розробка і апробація комплексу заходів щодо виховання творчого ставлення до праці у молодших школярів.
Мета курсової роботи - розробка та опробування комплексу заходів щодо виховання творчого ставлення до праці у молодших школярів.
Завдання дослідження:
1. Вивчити історію виникнення проблеми виховання творчого ставлення до праці в науково-педагогічній літературі.
2. Виявити особливості формування творчого ставлення до праці у молодших школярів.
3. Розробити та попробувати комплекс заходів, що сприяють вихованню творчого ставлення до праці молодших школярів.
4. Виявити результативність проведеної дослідно-експериментальної роботи.
Методи дослідження - вивчення та аналіз педагогічної літератури; організація цілеспрямованої дослідно-експериментальної роботи, що включає в себе спостереження, педагогічний експеримент, бесіда, анкетування.