Зразок роботи
ВСТУП
Період молодшого шкільного віку характеризується інтенсивним розвитком процесу сприйняття. Не випадково в історії психології і педагогіки проблема генезису сприйняття і сенсорних здібностей привертала увагу багатьох учених, дослідників.
Актуальність теми курсової роботи в тому, що особливе значення для дітей молодшого шкільного віку з порушеннями функцій опорно-рухового апарату має сенсорне виховання. Сенсорне виховання – це виховання, спрямоване на формування повноцінних уявлень про навколишній світ. Сенсорне виховання – база інтелектуального розвитку дитини, воно є основою чуттєвого пізнання навколишнього світу. Розвиток у дитини сенсорних здібностей за допомогою своїх органів почуттів щоб повноцінно сприймати і відчувати навколишній світ є основною метою сенсорного виховання.
Значний вклад в процес сенсорного виховання молодших школярів зробили педагоги радянського періоду: А.В. Запорожець, З.М. Богуславська, Л.А. Венгер, О.О. Гребєнщикова, Д.Б. Ельконін, Н.С. Карпінська, М.Ю. Кистяківська, О.Г. Пілюгіна, М.П. Сакуліна, І.Б. Тепліцька, Є.І. Удальцова, О.П. Усова, О.Л. Фрухт та ін. В Україні свої праці сенсорному вихованню та сенсорному розвитку присвятили І.А. Барбашова, З.П. Дорошенко, Н.В. Маліновська, Т.А. Маркова, Т.І. Поніманська, І.Є. Свєтлова, С.В. Трикоз.
Об’єкт дослідження – система сенсорного виховання дітей з ДЦП молодшого шкільного віку.
Предмет дослідження – організація сенсорного виховання дітей в освітніх шкільних навчальних закладах.
Мета роботи – педагогічно обґрунтувати зміст та методику сенсорного виховання дітей молодшого шкільного віку.
На виконання мети дослідження спрямовані наступні завдання:
1. Узагальнити теоретичні положення розробки проблем сенсорної культури, сенсорного розвитку, методики виховання, що накопичені в сучасній українській та світовій науці;
2. Проаналізувати зміст заходів та напрямів роботи з сенсорного розвитку в сучасних програмах шкільного виховання;
3. Аналізувати сучасні методичні напрацювання щодо сенсорного виховання молодших школярів з ДЦП;
4. Навести рекомендації щодо оптимізації сенсорного виховання молодших школярів з ДЦП.
Методи та методики. В ході теоретичного осмислення матеріалу використовувалися загальнонаукові методи дослідження – аналіз, синтез, узагальнення, порівняння, аналіз наукової літератури з даної теми, на практичному етапі – використовувалися методи спостереження, бесід, ігрової вправи. Для дослідження сенсорного розвитку дітей з ДЦП застосована методика групування предметів та визначення кольорів Л.А. Венгера; в ході проведення практичного заняття з розвитку сенсорної культури апробована методика О. Решетіло.
Робота структурно складається з вступу, двох розділів, висновків до них, загальних висновків, списку використаних джерел. Робота виконана на 26 сторінках друкованого тексту. Список використаних джерел включає 21 найменування.