Психолого-педагогічний вплив природних матеріалів на розвиток (ID:1126037)
Зміст
ЗМІСТ
Вступ......................................................................................................................... 3
Розділ 1. Значення вивчення творів декоративно-вжиткового мистецтва
для школярів........................................................................................... 6
1.1. Декоративно-вжиткове мистецтво як чинник формування художнього смаку……………………………………………………… 6
Розділ 2. Психолого-педагогічний вплив
використання природних матеріалів декоративного мистецтва у класній та шкільній роботі…………………………………………….. 8
2.1. роль і місце декоративного мистецтва в загальній
шкільній роботі………………………………………………………… 8
2.2. Ефективність і доцільність проведення позакласних та позашкільних занять з декоративного мистецтв…………………….. 14
Розділ 3. Види позакласної та позашкільної роботи з декоративного
мистецтва у початковій школі та методика їх проведення………….. 20
3.1. Методика роботи з дітьми в умовах позашкільної
та позакласної діяльності педагога……………………………………. 20
Висновок…………………………………………………………………………… 31
Список використаних джерел…………………………………………………….. 33
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми полягає в необхідності звернення уваги на виклики, що виникають у зв'язку з розбудовою, демократизацією та трансформацією суспільства. Свідомість загроз, пов'язаних із відсутністю духовності, емоційною недорозвиненістю особистості та низьким рівнем креативності, створює необхідність у пошуку нових форм роботи в навчально-виховному процесі та засобів впливу на духовний розвиток особистості. В цьому контексті, мистецтво, зокрема декоративне, набуває значущості, що виявляється у збільшенні його ролі в гуманізації системи освіти.
Виховний потенціал мистецтва притаманний його сутності і пояснюється тим, що емоційна сторона свідомості та естетичні ідеали мають первинне значення для формування духовних інтересів та ставлення до світу. У розв'язанні завдань з навчання декоративного мистецтва акцент робиться на вихованні та художньо-розвиткові, оскільки це сприяє формуванню рівня художньо-творчої свідомості індивіда та його включенню у глобальні культурні процеси.
У дитячих садках і загальноосвітніх школах відбувається вивчення декоративного мистецтва, де діти займаються різними видами творчої діяльності, такою як малювання, вирізання, аплікація, ліплення та інше. Це сприяє розвитку творчих здібностей та формуванню естетичних ідеалів дитини, її поглядів на прекрасне в мистецтві та житті.
Досвід роботи в художніх школах та гуртках показує, що всі діти можуть навчитися декоративному мистецтву, навіть ті, у кого на початку відзначається низький рівень образотворчої підготовки. Це дозволяє їм успішно завершити навчання у художній школі чи навіть у вищих навчальних закладах.
Особливу актуальність набуває проблема розвитку декоративного мистецтва в школі, оскільки це важливо для творчого розвитку дитини, формування її естетичного смаку та збереження позитивного ставлення до прекрасного в житті і мистецтві. Систематична позакласна та позашкільна робота в усіх класах початкової школи є необхідною для досягнення цих цілей.
Об'єктом дослідження є психолого-педагогічний вплив природних матеріалів у декоративному мистецтві на розвиток молодшого школяра, а предметом — методи та прийоми роботи з молодшими школярами в загальній діяльності в процесі вивчення декоративного мистецтва. Метою дослідження є визначення теоретичних та практичних аспектів вивчення декоративного мистецтва в загальній роботі, його особливостей, ефективності та доцільності в початковій школі. Задачі дослідження включають визначення ролі і місця декоративного мистецтва в загальній роботі, аналіз ефективності та доцільності позакласних та позашкільних занять з декоративного мистецтва, опис різновидів такої роботи та методики її проведення.
Інші роботи з даної категорії: