0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Роль комунікативних здібностей у роботі вихователя дошкільного навчального закладу (ID:1126049)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 50
Рік виконання: 2019
Вартість: 140
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ Вступ…………………………………………………………………………… 3 Розділ 1. Методологічні засади теорії навчального спілкування………….. 6 1.1. Поняття педагогічного спілкування, його особливості, функції, види……………………………………………………………. 6 1.2. Стиль педагогічного спілкування………………………………… 11 Розділ 2. Роль комунікативних здібностей у роботі вихователя дошкільного навчального закладу……………………….. 18 2.1. Сучасна комунікативна культура………………………………… 18 2.2. Сутність і структура комунікації…………………………………. 18 2.3. Функції професійно-педагогічної комунікації…………………… 20 2.4. Комунікативна діяльність педагога………………………………. 26 2.5. Розвиток психологічної компетентності вихователів дошкільних навчальних закладів як психолого-педагогічна проблема…………………………………… 27 Розділ 3. Експерементальне дослідження комунікативних здібностей у дітей дошкільного віку…………………………………… 33 3.1. Методика та результати констатуючого дослідження……………. 33 3.2. Формування комунікативних здібностей у молодших школярів…………………………………………………… 38 3.3. Методика та результати контрольного експерименту…………… 41 Висновки……………………………………………………………………….. 44 Список використаних джерел………………………………………………… 46 Додатки………………………………………………………………………… 48
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність дослідження. Результати спостережень за виховним процесом у дітячих садках, спілкування з досвідченими вихователями й тими, які починають свою професійну діяльність, виявили, що проблема сформованості комунікативності в педагога сьогодні, без сумніву, — одна з найактуальніших для закладів освіти. На жаль, часто спостерігаються ситуації, коли керівники окремих закладів спілкуються з вихователем здебільшого у формі наказів, зауважень, розпоряджень і навіть крику. Нерідкими є випадки, коли такий стиль спілкування у людей, які в минулому були працівниками не педагогічних сфер. Таким чином, у цих умовах дитячим закладом керує чужа для неї людина, чиновник. На роботу в дитячий сад часом приходять нові керівники з авторитарним стилем керівництва. Особливо ускладнюються взаємини у дошкільному навчальному закладі тоді, коли там з'являються керівники з низьким рівнем культури. Спостерігаються й такі ситуації, коли у деяких вихователів з роками розвивається професійна хвороба — підвищений рівень претензій на особливе почесне місце в колективі та нездорова реакція на критику. Помічається ревниве ставлення деяких вихователів старшого віку до показу нових прийомів роботи і проведення наукових досліджень молодими вихователями, через що знання, отримані молоддю у вищих навчальних закладах, не застосовуються безпосередньо в окремих дітячих садках. Водночас підкреслюємо, що підходи у підготовці майбутніх педагогів до професійного спілкування часто відстають від вимог часу. З огляду на це назвемо деякі з основних недоліків, які сьогодні, як відзначають учителі, що керують педпрактикою, характеризують професійне спілкування деяких майбутніх педагогів. Так, 60—65% студентів, як свідчать матеріали досліджень, відчували труднощі в налагодженні взаємин з дітьми, у вивченні та розумінні дітей, в управлінні спілкуванням. Для деяких студентів-випускників характерна нечітка дикція, невиразність мовлення під час спілкування, скутість у рухах, невміння впливати на особистість, нерозуміння дітей. Низький рівень комунікативності молодого вихователя проявляється в школі, де він починає свою професійну діяльність. Навчальне спілкування є загальним здобутком усіх і кожного. Всі люди певною мірою зобов'язані навчанню - спільним діям, у яких на межі їх свідомості розгортаються процеси світу. Розуміння завжди діалогічне, воно містить: а) діалогічне мовлення; б) цілісне висловлювання - одиниці мовленнєвого спілкування, які несуть у собі поряд зі значеннями зміст, який має відношення до цінностей, вимагає розуміння у відповідь і тому є наслідком оцінки висловлювання іншого. Концепції спілкування сформувалися на основі вивчення індивідуальної діяльності. Але діяльність завжди пов'язана з іншими людьми. Однак питання про співвідношення різних виглядів, форм. Рівнів діяльності розроблене ще недостатньо. Значення засобів спілкування і комунікації у суспільстві важко переоцінити. Уже античні філософи робили спроби системного осмислення спілкування з масами народу та його продуктивності. Можливо, першим, хто зрозумів виключну роль діалогової форми спілкування у формуванні особистості, був Сократ. Діалог-лабораторія, в якій присутні діють під час спільного пошуку істини. У діалозі, відповідно до педагогічних поглядів Сократа, немає вихователя, який „навчає" - передає учню певну суму знань, і нема учня, який несе у своїй голові цей набір знань, як в пустому [23, 175]. У сократівському діалозі є дві особи, для яких істина і знання - це проблема і пошук. Істина не передається, а відкривається у свідомості учасників діалогу. Мистецтво запитувати Сократ розглядає як засіб, за допомогою якого можна допомагати „народженню" істини у співрозмовника. Розвивати його творчі здібності. Так, згідно з аристотелівською традицією, у межах ідей його риторики, розроблялись засоби і прийоми переконання відносно кожного даного, але невідомого предмета, форми і методи мовленнєвого впливу на людей, аудиторію. Інший підхід у розуміння риторики запропонував Квинтиліан. Основною метою риторики, на його думку, є красивість вираження. Тобто пишномовність - „зовнішньо красивої, але малозмістовної впливової промови". Розроблені на теренах аристотелівської риторики, теорії спілкування і комунікації, знайшли своє продовження у сучасних дослідженнях їх сутності. Як правило, дослідники починали з визначення змісту спілкування і комунікації, який зводився до деякої функції. У сучасному розумінні комунікація - спілкування, обмін думками, передача того чи іншого змісту від однієї до іншої свідомості, за посередництвом знаків або інформації, зафіксованої на матеріальних носіях. Найбільш ґрунтовну розробку проблеми комунікації зроблено у екзистенціалізмі та персоналізмі. Комунікація розглядається як процес, у якому „Я" стає самим собою, знаходить себе у другому „Я". За П. Яспером, одна самітна думка відкриває себе іншій, між людьми встановлюється інтимний духовний зв'язок. Е.Муньє, розглядаючи людину у сфері комунікації, надає їй абсолютної цінності. Тобто, само здійснення особистості є процесом заперечення своєї індивідуальної самодостатності і замкненості у собі, безперервне прагнення до трансцендентального - того, що лежить за межами свідомості і пізнання.