Зразок роботи
ВСТУП
В умовах громадянського суспільства забезпечення розвитку і високої якості освіти і науки в XXI столітті є одним із основних пріоритетів в діяльності кожної держави. Цей висновок обумовлений тими змінами, які відбуваються в розвинутих державах світу і їх економічними результатами.
Перехід від індустріального виробництва до науково-інформаційних технологій, який уже здійснюють ряд розвинених держав на сучасній освітній і науковій основі, є головною передумовою їх економічного успіху, запорукою конкурентоспроможності як в сучасних умовах так і в майбутньому. В сучасному світі освіту сприймають як один з найважливіших факторів забезпечення сталого і високоефективного розвитку суспільства, задоволення сучасних і майбутніх потреб людства, розв’язання економічних, соціальних, екологічних та інших проблем.
Актуальність цієї теми продиктована рядом обставин.
Полікультурна освіта як наукова проблема розглядається в зарубіжних концепціях мультикультурної освіти, міжкультурної освіти, глобальної освіти, міжкультурної комунікації, освоєння чужої культури, взаємодії культур, соціалізації, міграційної педагогіки, етнічної і крос-культурної психології.
Україна як полінаціональна, поліконфесійна, полімовна, полікультурна держава забезпечує поліетнічний характер українського суспільства на основі проголошення рівноправного співіснування людей незалежно від їх раси, мови, релігійних та інших переконань; створення умов для вільного розвитку національно-культурного життя української нації в цілому та всіх етнічних спільнот, які проживають в Україні; підтримання атмосфери взаєморозуміння та взаємоповаги між представниками різних національностей; формування культури міжетнічного та міжособистісного спілкування; запобігання та протидії міжетнічній ворожнечі.
Зазначені пріоритети українського демократичного поліетнічного суспільства є визначальними в полікультурній освіті.
Дана тема детально висвітлена в літературі. Їй приділяють увагу багато вчених та науковців, а саме: Аббібулаєва Г.С. Болгаріна В., Лощенова І., Борисенков В.П., Воскресенська М. М., Голік Л.О., Клинченко Т.В., Красовицький М.Ю., Левченко Г.І., Дж. Дьюї, Ісаєв Є. І., Кузьменко В.В., Гончаренко Л.А., Купцов О.В., Макаєв В.В., Малькова З.А., Супрунова Л.Л., Смирнов С.Д., Тализіна Н.Ф., Буткин Г.А. З. Френе.
Мета – розглянути полікультурну освіту в Україні.