Зразок роботи
ВСТУП
Існує багато різних визначень інклюзивної освіти, і термін «інклюзивна освіта» може мати різні інтерпретації, включаючи ті, які суперечать його основному значенню. В основному, інклюзивна освіта означає систему освітніх послуг, яка ґрунтується на забезпеченні права дітей на освіту та можливості навчатися у місці проживання. Це включає навчання дітей з особливими освітніми потребами, включаючи дітей з особливими потребами у розвитку, у загальноосвітніх школах.
Інклюзивне навчання забезпечує доступ до освіти для дітей з особливими потребами у загальноосвітніх школах за допомогою методів, які враховують їхні індивідуальні особливості. Основна ідеологія інклюзивної освіти полягає в тому, щоб уникати будь-якої дискримінації дітей, забезпечуючи їм рівні умови, але водночас створюючи спеціальні умови для дітей з особливими потребами.
Інклюзивна освіта вірить у право кожної людини з вадами на освіту та житлові умови, близькі до нормальних. Це передбачає значні зміни в культурі, політиці та практиці освіти. Одним із важливих аспектів інклюзивної освіти є забезпечення ефективного навчання дітей з особливими потребами у загальноосвітніх закладах. Увага зосереджена на їх соціалізації та якості навчання. Діти з особливими потребами входять у наше життя, учасники наших шкіл, спільнот і середовищ. Вони повинні бути розглянуті як рівні громадяни, яким належить повага та прийняття. Це право, яким користуються всі члени суспільства.
Ідея інклюзії ґрунтується на концепції "нормалізації", яка визнає, що життя і повсякденність людей з обмеженими можливостями мають бути якнайбільше схожі на життя всієї громади. Принципи "нормалізації" закріплені в численних міжнародних правових актах, таких як Декларація ООН про права розумово відсталих (1971), Декларація про права інвалідів (1975), Конвенція про права дитини (1989) та інші. Зокрема, Декларація ООН про права розумово відсталих є першим правовим документом, що визнає осіб з порушеннями психофізичного розвитку повноцінними членами суспільства, які потребують соціального і правового захисту.
Важливим аспектом інклюзивної освіти є залучення батьків до навчального процесу та участь у розробці індивідуальних програм розвитку для своїх дітей. Це дає їм можливість відчути, що вони не залишені наодинці, а є частиною команди, яка підтримує та допомагає подолати труднощі. Наведення партнерських стосунків з батьками, врахування культурних традицій та інтересів сімей дозволяє подолати стереотипи у роботі з родинами, які мають дітей з обмеженими можливостями. Тільки при такому співробітництві батьків, вчителів, асистентів та інших фахівців можна розраховувати на успіх у важкій справі - адаптації дітей з особливими освітніми потребами до звичайного життя.