Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми не викликає сумніву, так як технічні засоби навчання нового покоління об'єднуючи в собі всі переваги сучасних мультимедійних та цифрових технологій, виводять процес навчання на якісно новий рівень.
Технологія мультімедіа - це взаємодія візуальних і аудіоефектів під управлінням інтерактивного програмного забезпечення. За оцінкою дослідників Массачусетського технологічного інституту (США), системи комп'ютерного навчання підвищують спроможність до засвоєння навчального матеріалу у 2-5 разів, а спроможність запам'ятовувати - з 35 до 85 %.
Отже, можна сподіватися, що застосування технології мультимедіа здатне значно підвищити ефективність навчання. Простий і дружній інтерфейс робить мультимедіа-курс незамінним під час самостійної підготовки учня. Тому такі курси знайдуть все більш широке застосування в системі дистанційної освіти. Зрозуміло, значною мірою успіх залежить і від правильно організованого навчального процесу. Зокрема, якщо метою є освоєння практичних прийомів і навичок, то впровадження навчання з використанням комп'ютерів і інтерактивних програм мультимедіа чекає безсумнівний успіх. На менший успіх можна розраховувати під час глибокого вивчення спеціальних проблем і активізації власної творчої думки учня. Традиційні методи навчання часто мають на увазі плідні дискусії, які формують комунікативна компетентність учня та здатні виявити додаткові фактори, що впливають на процес і результати пізнання. У випадку превалювання індивідуального навчання в системі «учень - засіб ММТ» вплив «віртуальної» навчальної групи (класу) на мотивацію особистості є чинником ще не достатньо вивченим, що поки що утруднює планування результатів навчання із застосування ММТ.
Однією з основних сфер застосування ММС є освіта, у широкому розумінні слова, включаючи як навчальні програми і курси, так і відео енциклопедії, довідники, словники, інтерактивні путівники, тренажери, ситуаційно-рольові ігри тощо. Розв'язання проблеми поєднання потоків інформації різної модальності (звук, текст, графіка, відео) робить комп'ютер універсальним інструментом у практично будь-якій галузі знання і людської діяльності. Тенденція до швидкого зниження вартості апаратного і програмного забезпечення ММС, поліпшення їхніх технічних і споживчих характеристик, розвиток оригінальних авторських інструментальних систем стали причиною до того, що навчальні мультимедіа-продукти створюються великою кількістю фірм, навчальних і наукових установ, приватних осіб. Це значно наповнює ринок навчальних продуктів із різних галузей і професій.
Використання мультимедіа у навчальному процесі загальноосвітньої школи вивчали такі науковці, як О. М. Ващук, який досліджував підвищення якості навчання засобами мультимедійних технологій, Д. Вертипорох аналізує дидактичні умови застосування мультимедійних технологій у навчальному процесі школи, Б. Б. Корчевський досліджує мультимедійні технології у навчанні та розглядає особливості створення навчальних відеофільмів, О. П. Пінчук досліджує проблему визначення мультимедіа в освіті та ін.
Метою дослідження є визначення місця та ролі мультимедійних технологій у навчальному середовищі загальноосвітньої школи, розкриття потенційних можливостей, які містить використання мультимедійних технологій у формуванні навчально-пізнавальної активності студентів, висвітлення можливих завдань із застосуванням мультимедійних технологій у навчальній практиці загальноосвітньої школи.
Для досягнення поставленої мети необхідно було виконати такі завдання:
1) Обґрунтувати теоретичні основи використання мультимедійних технологій в сучасній загальноосвітній школі;
2) Визначити призначення та види мультимедійних технологій;
3) Практично проаналізувати застосування мультимедійних технологій під час навчання в загальноосвітньому навчальному закладі.
Об'єктом дослідження є потенційні можливості мультимедіа-технологій у формування знань, вмінь та навичок школярів.
Предметом дослідження є мультимедіа-технології та особливості їхнього використання у навчальному середовищі загальноосвітньої школи.
Наукове значення роботи полягає в тому, що вперше на значно оновленому фактичному матеріалі, що включає результати новітніх досліджень, комплексно досліджено й показано у взаємозв'язку процеси застосування мультимедійних технологій в процесі навчання школярів.
Практичне значення. Матеріали та результати дослідження можуть використовуватись вчителями загальноосвітніх навчально-виховних закладів для вдосконалення процесу формування знань під час освітнього процесу, студентами для написання наукових, курсових, дипломних робіт з цієї проблематики.
Структура роботи. Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаних джерел.