Формування управлінських умінь у вчителів початкових класів ЗНЗ (ID:1130432)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1.ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКИХ УМІНЬ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗНЗ 5
1.1. Формування управлінських умінь майбутнього вчителя початкових класів як соціально-педагогічна проблема 5
1.2. Професійна управлінська підготовка вчителя початкової школи ЗНЗ 8
1.3 . Управлінська компетентність вчителя початкових класів ЗНЗ 10
РОЗДІЛ 2. ПЕДАГОГІЧНІ ІДЕЇ В.О. СУХОМЛИНСЬКОГО У ФОРМУВАННІ УМІНЬ ТА НАВИЧОК ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗНЗ 14
2.1. Основні положення у системі поглядів В.О.Сухомлинського 14
2.2. Управлінська компетентність вчителя у творчій спадщині В.Сухомлинсько 17
2.3. Використання ідей В. Сухомлинського в сучасних школах 22
РОЗДІЛ 3. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ЕФЕКТИВНОСТІ ЗМІСТУ ТА ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКИХ УМІНЬ 26
3.1. Система підготовки у вузі до управлінської діяльності вчителя початкових класів 26
3.2. Практичне застосування прийомів формування управлінської компетенції у студентів 29
3.3. Результати експериментальної роботи 35
ВИСНОВКИ 40
СПИСОК ВИКОРАСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 42
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Сучасний розвиток української держави, вибір курсу на демократизацію суспільства та входження до європейського освітнього простору відповідно до положень Болонської декларації передбачає впровадження європейських норм і стандартів в освіті, науці і техніці, поширення власних і науково-технічних здобутків. Процеси глибокої трансформації у вищій школі вимагають адекватних змін у професійній підготовці майбутніх фахівців, пошуку й впровадження інноваційних підходів і технологій щодо формування нової генерації вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, педагогів-лідерів.
У сучасних умовах особливої актуальності набуває питання формування управлінських умінь майбутніх вчителів початкови класів. Без вирішення проблем підготовки студентів педагогічних вищих навчальних закладів до професійної діяльності не можливо вибудувати європейську якість освіти, готувати конкурентноспроможних фахівців. Адже, у Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті наголошено на необхідність забезпечення високої якості, конкурентоспроможності сучасних фахівців на ринку праці. [15, c.5]
Аналіз наукової літератури свідчить, що проблема формування особистості вчителя та його професійних якостей досліджувалась у працях ряду науковців, а саме Т.Н. Ільїної, І.О. РайченкоН. В. Кічук, А. Н. Леонтьєва, Н. Г. Ничкало, В. А. Сластьоніна та ін. Різні аспекти підготовки майбутніх фахівців до управлінської діяльності, зокрема питання формування у них управлінських умінь, висвітлені в роботах Б. Д. Красовського, В. Р. Михальської, Л. І. Паращенко, Л. М. Сергеєвої та ін.
Потреба у вдосконаленні освіти, її модернізація, істотно змінює професійну роль вчителя. Сучасний вчитель повинен стати активним учасником процесу управління школою, який реалізує управлінську функцію не тільки в системі «вчитель – учень», але і в системі «вчитель – керівник», «вчитель – батько». В цих умовах відчувається потреба у формуванні управлінських умінь майбутнього вчителя.
Одним із шляхів розв'язання згаданих вище проблем є звернення до надбань педагогічної спадщини В. Сухомлинського - гуманістично спрямованої людини, творчої, здатної забезпечити складний процес формування особистості дитини, відповідальної за своє існування у світі. У процесі становлення сучасної національної школи на Україні особливої актуальності набувають численні положення його творчої спадщини.
Мета дослідження – виявлення, теоретичне обґрунтування управлінських умінь майбутнього вчителя початкових класів
Об’єкт дослідження – професійна підготовка студентів педагогічного інституту.
Предмет дослідження – процес підготовки у вузі до управлінської діяльностівчителяпочатковихкласів.
У першому розділі курсової роботи розкривається питання проблеми формування управлінських умінь вчителя початкових класів ЗНЗ.
У другому розділі курсової роботи розглядаютється ідеї В.О. Сухомлинського у формуванні умінь та навичок вчителя початкових класів ЗНЗ.
У третьому розділі курсової роботи наведено опис проведеного дослідження з даної теми, результати дослідження та корекційної роботи.
Курсова робота складається з 44 сторінки друкованого тексту, двух розділів, вступу, висновків, списку використаних джерел з 30 найменувань та містить 2 таблиць та 1 рисунку.
Інші роботи з даної категорії: