Формування уявлень про навколишній світ у початковій школі (ID:1130435)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП……………………………………………………………………………3
РОЗДІЛ І. ФОРМУВАННЯ УЯВЛЕНЬ ПРО НАВКОЛИШНІЙ СВІТ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ…………………………………………………………5
1.1. Формування культури школярів: психолого-педагогічний аспект……5
1.2. Система виховання у сучасній початковій школі……………………..9
РОЗДІЛ ІІ. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА ДОСЛІДЖЕННЯ…………………….14
2.1. Методика проведення різноманітних форм роботи під час вивчення природознавства в 3 класі……………………………………………………14
2.2. Підсумок уроку…………………………………………………………..26
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………….36
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………...38
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність даної роботи полягає в тому, що розуміння дошкільниками особливостей функціонування навколишнього світу в майбутньому дасть їм не тільки більш ефективно жити, а й розуміти необхідність збереження природних багатств нашої планети.
проблеми, з одного боку, є наслідком науково-технічного розвитку людства, а з другого – вони інтенсивно впливають на економічне становище в тій чи іншій країні або її регіоні і, щонайголовніше, на менталітет суспільства. Тобто такі важливі категорії нашого життя, як культура, освіта, екологічна ситуація і економічне становище взаємопов’язані, нерозривні і визначають майбутнє не тільки будь-якої держави, а й людського суспільства в цілому.
У формуванні ї свідомості відповідальна роль належить початковій школі, яка є однією з перших ланок становлення людини – громадянина. Основні риси характеру особистості формуються у ранньому дитинстві, і спілкування з природою має у вихованні дитини першорядне значення. Для успішного виховання молодших школярів необхідно вичленити потенціал кожного навчального предмета. Основну роль при цьому слід відвести природознавству та урокам читання, під час вивчення яких необхідно закласти наукову основу природоохоронної діяльності дітей.
У процесі навчальної діяльності головне – «розпочати формування цілісного уявлення про природне і соціальне середовище, виробляти правильну поведінку в колективі і природі» [36, с.63]. У процесі вивчення різних навчальних предметів молодші школярі мають засвоїти знання про взаємозв’язок і взаємовплив живої і неживої природи, природи і виробничої діяльності людей та необхідність мінімального втручання людини у природні процеси, які у випадку недбалого ставлення можуть стати незворотними і некерованими.
Проблеми виховання та формування ї культури школярів досліджували як класики педагогічної думки (В.О. Сухомлинський , К.Д. Ушинський та ін.), так і сучасні вчені-педагоги (В.П. Горощенко, Н.С. Жестова , Л.І. Іщенко , А.І. Кузьмінський, Н.Є. Мойсеюк, М.М. Фіцула , В.В. Ягупов та ін.).
Об’єкт дослідження – виховання молодших школярів.
Предмет дослідження – педагогічні умови забезпечення виховання молодших школярів.
Мета дослідження – теоретично обґрунтувати і експериментально перевірити систему педагогічних умов забезпечення виховання молодших школярів у процесі навчальної діяльності.
Відповідно до поставленої мети дослідження визначені завдання дослідження:
1) Розкрити сутність та структуру виховання у початковій школі.
2) Розкрити шляхи та засоби виховання учнів молодшого шкільного віку.
3) Визначити вплив експериментальної методики на результативність процесу виховання молодших школярів.
Інші роботи з даної категорії: