Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Однією з основоположних цілей сучасного суспільства є формування особистості, що має розвинену духовність, основи якої закладаються ще в дошкільному віці.
Музичне виховання дошкільників – важливий засіб формування їхньої особистості і всебічного розвитку. Музика безпосередньо впливає на емоційну сферу дитини, стимулює пізнавальну активність, пробуджує творчі здібності.
Німецький композитор Карл Орф розробив систему музичного виховання дітей, засновану на розвитку дитячої творчості. Карл Орф, створюючи свою музично-педагогічну концепцію, адресував її, перш за все, педагогам, що працюють з дітьми у сфері музичного виховання.
Результатом півстолітніх зусиль К.Орфа стала струнка концепція відродження і виховання природної музикальності людини, раціональні організаційні форми її реалізації, знайдені й удосконалені засоби втілення педагогічного задуму. Педагогічні принципи К. Орфа втілені у методичному посібнику під назвою «Шульверк».
Вивчення проблеми у психологічному аспекті (П.Блонський,Л.Божович, Л.Виготський, О.Леонтьєв, В. М’ясищев, Ш. Надирашвілі, С. Рубінштейн, Б. Теплов, І. Кон, В. Крутецький, Д. Узнадзе, Д. Фельдштейн, П. Якобсон) дало можливість визначити психолого-педагогічні закономірності становлення і вікові особливості розвитку особистості, розвитку творчого потенціалу школярів, особливості формування у них духовного світу та ціннісних орієнтацій, теоретичні засади сприйняття мистецтва, інтересу до нього, аналізу музичних творів.
Об’єктом дослідження курсової роботи є музичне виховання.
Предметом дослідження курсової роботи є система дитячого музичного виховання К.Орфа.
Мета курсової роботи. Розкрити зміст концепції музичного виховання Карла Орфа, а також її використання на уроках музики в школі та дошкільних закладах.
Згідно з метою і предметом дослідження було визначено такі завдання:
визначити сутність поняття «музичне виховання» та специфіку музичного виховання дошкільників та учнів молодшого шкільного віку;
вивчити теоретичні аспекти музичного виховання німецького педагога К. Орфа;
розглянути новаторство «елементарної музики» К. Орфа;
визначити особливості використання елементів системи навчання К.Орфа на уроках музики в початковій школі та дошкільних закладах.
Методи дослідження. Для розв’язування поставлених завдань було використано такі методи наукового дослідження: теоретичний аналіз наукових літературних джерел, синтез, узагальнення, порівняння, конкретизація, спостереження та емпіричний аналіз – педагогічне спостереження, педагогічний експеримент, бесіда, вивчення продуктів діяльності дитини, анкетування.
Наукова новизна дослідження полягає у розробці уроків у навчальному закладі на основі концепції Карла Орфа, визначенні педагогічних стратегій їх розвитку, обґрунтуванні шляхів їх реалізації.
Практичне значення дослідження полягає в тому, що основні його положення, висновки та рекомендації сприятимуть практичній реалізації завдань формування особистості учнів та дошкільників. Вони можуть бути використані в педагогічних навчальних закладах різного рівня акредитації у процесі організації навчально-виховної діяльності школярів та дошкільників.
Модель умов для створення ситуації успіху :
1. Навчання радістю.
2. Мотивація.
3. Досяжна мета.
4. Базове навчання.
5. Доброзичлива атмосфера.
6. Підтримка дорослого.
7. Доступна зрозуміла діяльність.
8. Створення особливого настрою.
9. Відсутність критики та уникнення зосередження уваги на недоліках.
10. Можливість самостійних дій, пошуку, відкриттів.
Обов’язковим в організованій діяльності є :
1. Регулювання фізичної, психічної, емоційної працездатності.
2. Дотримання її періодів (опрацювання, оптимум, спад).
3. Зняття втоми.
Саме цим вимогам відповідає досвід видатного німецького композитора, педагога, реформатора і демократа в галузі музичної мови Карла Орфа.
Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаної літератури, яка включає 25 джерел та додатків. Складає 35 сторінок.