Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. У вихованні дітей дошкільного віку існує багато проблем і, серед яких однією з найголовніших є така: як прищепити дитині, зберегти й посилити в ній відчуття причетності до родових, етнонаціональних ціннісних основ і водночас підготувати її до сприйняття та засвоєння найсучасніших інтелектуальних, технічних, технологічних і художніх здобутків людства?
Протягом віків виховний досвід численних поколінь створив народну педагогіку, в якій моральні норми набули характеру традицій. Педагогіка народного виховання – це свідома діяльність, що має на меті формування у підростаючого покоління духовних якостей, що відповідають народному ідеалу особистості. Народний ідеал всебічного розвитку особистості відбито в усній народній творчості. У творах фольклору пропагуються ті риси людини, які народ схвалював, і засуджуються ті, які зневажалися народним уявленням як негідні. Центральні теми зразків народної мудрості – сімейне виховання і праця людей, тобто головні чинники морального формування особистості. Прислів’я, приказки, пісні, казки, загадки – все це скарби виховного досвіду народу, в яких влучно, змістовно і цікаво втілено моральні категорії добра і зла, правди і кривди, совісті й безчестя. Народна мораль засуджує брехунів, нечемних, тих, хто не поважає старших, зводить наклепи, кепкує з інших, не надає допомоги, зраджує, лицемірить. Повага до людей, доброта, чесність, щирість, вірність, любов, відвага завжди перемагають у боротьбі проти злих сил.
Проблема розвитку мовлення знайшла віддзеркалення у викладанні української мови як рідної в працях учених-методистів О. М. Біляєва, М. І. Пентилюк, В. Я. Мельничайка, Н. А. Пашковської, Г. М. Іваницької, Л. М. Симоненкової, К. Б. Бархіна, М. О. Рибникової, М. О. Абакумова, В. А. Добромислова, О. В. Петрова, Н. С. Рождественського, Є. О. Баринової, Л. Б. Федоренко, Т. О. Ладиженської, М. Р. Львова та ін.
Мета курсової роботи розглянути питання виховних завдань на заняттях з розвитку українського мовлення старших дошкільників.
Об’єкт дослідження: розвиток українського мовлення дітей старшого дошкільного віку
Предмет дослідження: педагогічні умови реалізації виховних завдань на заняттях з розвитку українського мовлення.
Завдання:
1. З’ясувати сутність понять «виховання», «розвиток українського мовлення дітей старшого дошкільного віку».
2. Визначити критерії, показники, провести діагностику рівнів розвитку українського мовлення старших дошкільників.
3. Апробувати можливості використання виховних завдань в процесі розвитку українського мовлення.
У першому розділі курсової роботи розглянуті теоретичні засади розвитку українського мовлення дітей старшого дошкільного віку.
У другому розділі курсової роботи розглядається експериментальне дослідження ефективності використання виховних завдань на заняттях з розвитку українського мовлення дітей старшого дошкільного віку.
Курсова робота складається з 46 сторінок друкованого тексту, двох розділів, вступу, висновків, списку використаних джерел з 31 найменування та містить 3 таблиці та 3 рисунка.