Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми курсової роботи полягає в тому, що один з найважливіших інтеграційних показників розвитку дитини – рівень її мовленнєвої компетенції. Роль володіння мовленням, знання мови важко переоцінити. Опановуючи рідну мову, діти отримують змогу повноцінно спілкуватися, пізнавати навколишній світ, залучатися до скарбниці національної та світової культури, розвивають інтелектуальні здібності (удосконалюють мислення, пам’ять, уяву), що сприяє найповнішій реалізації потенційних можливостей і життєвих потреб.
Завдання розвитку зв'язного мовлення посідає головне місце в загальній системі роботи з розвитку мовлення в дошкільному навчальному закладі. Навчання зв'язного мовлення є водночас і метою, і засобом практичного опанування мовою. Зв'язне мовлення має надзвичайне значення для розвитку інтелекту та самосвідомості дитини, воно позитивно впливає на формування таких її важливих особистісних якостей, як комунікабельність, доброзичливість, ініціативність, креативність, компетентність. За допомогою добре розвиненого зв'язного мовлення дитина навчається чітко та ясно мислити, встановлювати контакт з тими, хто її оточує, ініціювати власні ідеї, брати участь у різних видах дитячої творчості. Зв'язна мова має великий вплив на естетичне виховання і виконує значущу соціальну функцію.
Проблему формування зв’язного мовлення та словесної творчості, зокрема, у дітей дошкільного віку досліджувало багато вчених. У їхніх дослідженнях закладені основи методики (А. А. Леонтьєв, Н. І. Жинкін, Д. Б. Ельконін, М. М. Коніна, Е. П. Короткова, А.М . Леушина, Л. А. Пеньєвська, Є. І. Тихеева, Є. А. Флерина та ін).
Незважаючи на наявні наукові здобутки у напрямі формування звязного мовлення дітей дошкільного віку, є багато важливих питань, які потребують обговорення.
Мета дослідження. Збагатити і уточнити теоретичні знання з питання формування звязного мовлення та його роль у формуванні словесної творчості дітей.
Завдання дослідження:
1. Вивчення та аналіз науково-методичної літератури з проблеми дослідження.
2. Проаналізувати основні програми розвитку дитини дошкільного віку з розділу «Звязне мовлення».
3. Визначити раціональні методи та прийоми для розвитку звязного мовлення дітей дошкільного віку.
Об'єкт дослідження .Зв'язні висловлювання у дітей дошкільного віку.
Предмет дослідження .Формування звязного мовлення дітей старшого дошкільного віку.
Курсова робота складається з вступу, двух розділів, висновків, списку використаних джерел. Курсова робота містить 3 таблиці та 2 додатки, загальний обсяг роботи становить 46 сторінок друкованого тексту. Список використаних джерел включає 30 найменувань.