Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Музейна педагогіка – досить новий, але вже популярний напрям навчально-виховної діяльності. Використання засобів музейної педагогіки в дошкільних закладах дає змогу пробудити в дітях відчуття приналежності до свого роду, до рідної землі, прагнення долучитися до культури українського народу, його історії, традицій.
Сьогодні чи не найважливішими і найактуальнішими напрямами роботи у сфері музейної педагогіки є духовно-моральне та громадсько-патріотичне виховання. Адже від того, яке зерно ми посіємо в душі дітей у дошкільному віці, таким паростком проросте воно в майбутньому, впливаючи на формування характеру та самосвідомості особистості. Музейна педагогіка, як один з напрямів діяльності музею, стає все більш усталеною в практиці духовно-морального, цивільно-патріотичного, історико-краєзнавчого виховання особистості дошкільника, молодшого школяра, підлітка чи юнака в єдиному освітньому процесі. Прагнення до гуманітарного оновлення освіти, орієнтованого на співробітництво музею і дитячого садка чи школи, на створення аматорських шкільних тематичних музеїв, принципи орієнтації на вікові особливості музейної аудиторії, взаємозв'язку школи і музеїв, підготовки юного покоління до дорослого життя через гру і за допомогою музейних засобів детермінують суть освітньої парадигми XXI століття.
Багато наукових праць пре свячено музейній педагогіки, а саме праці: Т.Н. Доронової, С.Н. Миколаєвої, Т.С. Комарова, Т.А. Ротанова, В.І. Логінова, Т.З. Бабаєва, Н.А. Ноткіна, О.Л. Князєва, М.Д. Маханєва, Е.В. Пчелінцева, Л.Е. Ніконова, Е.І. Корнєєва, С.А. Козлова і Т.А.
Мета дослідження - вивчити та узагальнити теоретичний та практичний досвід реалізації естетичного виховання дошкільників засобами музейної педагогіки.
Об’єкт дослідження - процес естетичного виховання дошкільників.
Предмет дослідження - музейна педагогіка як засіб естетичного виховання дошкільників.
Гіпотеза дослідження: використання музейної педагогіки як засобу естетичного виховання дошкільників буде значно ефективнішим за наступних педагогічних умов:
врахування вікових і психологічних особливостей дітей при відвідуванні музеїв;
оптимального використання моделі музейно-педагогічного процесу, що забезпечує підвищення ефективності естетичного виховання дошкільників.
використання спеціально укладеної системи проведення музейних занять.
Відповідно до поставленої мети та гіпотези дослідження визначені завдання дослідження:
1. Здійснити історико-теоретичний аналіз досліджуваної проблеми;
2. Розробити та впровадити елементи музейної педагогіки у систему естетичного виховання дошкільника;
3. Проаналізувати ефективність впровадження методик.
Методи дослідження: теоретичні – для вивчення й аналізу науково- педагогічної та психологічної літератури з проблеми використання музейної педагогіки як засобу виховання дошкільників, аналізу поняттєво-термінологічної системи; емпіричні - вивчення й узагальнення педагогічного досвіду, спостереження за виховним процесом.
Структура та обсяг роботи. Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків