Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Рівень розвитку сучасного суспільства залежить від багатьох чинників, серед яких педагогічна культура його членів, зокрема батьків, посідає значне місце. Завдання, що стоять сьогодні перед школою – виховання високоморальної, всебічно розвинутої, гармонійної особистості, – не можна вирішувати без активної допомоги громадськості, без свідомої участі сім’ї. Відтак, однією з важливих і складних проблем сучасної педагогічної теорії і практики є формування педагогічної культури батьків як основи вдосконалення сімейного виховання.
Одним із шляхів вирішення означеного питання є опанування історико-педагогічного досвіду, в якому зосереджено цінні результати науково-методичних пошуків вітчизняних педагогів, громадських діячів конкретного історичного періоду.
Теоретичні основи формування педагогічної культури батьків представлено в працях: Андрощук І. В., Бажкова Н. Ю., Баришполь С. В., Бойко Ю.Р., Гарбера Н.Ф., Грицкова Ю.В., Дереклеева Н.І., Заєць В. І., Кравченко Т. В., Омеляненко В. Л., Пивоварова Ю.М., Рибальченко І.М., Рибальченко І.М., Романовська Д.Д., Фалькович Т. А., Фіцула М.М., Фрідман Л.М., Цабибін С.А., Шквир О. Л., Щербакова К.Й., Щуркова Н.Є., Юзефик Л.О., Купина Н. М. та інші.
Мета дослідження. На основі вивчення історико-педагогічної літератури, творчої спадщини вчених систематизувати теоретичні ідеї та узагальнити досвід формування педагогічної культури батьків засобами групових занять (тренінгів).
Відповідно до мети були визначені такі завдання дослідження:
З’ясувати стан досліджуваної проблеми у педагогічній теорії й освітній практиці і визначити сутність, складові педагогічної культури батьків;
Узагальнити досвід педагогів у формуванні педагогічної культури батьків;
Проаналізувати педагогічні знання батьків за допомогою занять та тренінгів.
Об’єкт дослідження – процес формування педагогічної культури батьків.
Предмет дослідження – теорія і практика формування педагогічної культури батьків.
Методи дослідження. Для вирішення означеної проблеми використовувався комплекс традиційних для історико-педагогічних праць методів:
історико-педагогічний, теоретичний та системно-структурний – з метою систематизації теоретичних ідей та узагальнення досвіду теорії і практики формування педагогічної культури батьків;
проблемно-цільовий і порівняльний – для аналізу науково-педагогічної літератури та нормативних документів;
бесіди;
анкетування.
Гіпотеза: використання різноманітних форм роботи педагога з батьками в ЗОШ із застосуванням занять (тренінгів) активізації батьків сприятиме підвищення рівня педагогічної культури батьків.
Структура роботи. Курсове дослідження складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.