Зразок роботи
ВСТУП
Зміни, що відбуваються в нашій державі, зумовлюють необхідність виховання покоління, зорієнтованого на розв'язання складних інтелектуальних проблем. Концепція розвитку дошкільної освіти, орієнтири і вимоги до оновлення її змісту окреслюють низку досить серйозних вимог до пізнавального розвитку дітей дошкільного віку, частиною якого є логіко-математичний розвиток.
Вагомий вклад у становлення та розвиток методики формування елементарних математичних уявлень у дітей внесли Ф. Н. Блехер, Г. М. Леушина, З. А. Михайлова, Р. Л. Непомняща, Н. І. Фрейлах, К. Й. Щербакова та інші, які розробили програми, навчальні та навчально-методичні посібники, обґрунтували теоретичні погляди на проблему генезису математичних уявлень у дітей дошкільного віку, їх математичного розвитку.
Дошкільний вік - один із переломних та кризових періодів у житті дитини, коли вона прагне якомога більше дізнатися нового про все і про всіх, це час, коли за короткий проміжок часу, закладаються початкові знання про оточуючий світ, його властивості.
Не володіючи елементарними математичними уявленнями ще у ранні періоди свого життя діти починають звертатися до математичних засобів аби полегшити чи краще зрозуміти процес діяльності. Саме в дошкільному віці варто підмічати і спрямовувати математичні задатки дітей у правильне русло. Основою дитячого пізнання є сенсорний розвиток, котрий здобувається на основі досвіду і спостережень. Під час сенсорного розвитку в дітей формуються такі уявлення: про образи предметів, об’єктів або явищ та їх властивостей, відношень. Коли діти намагаються оперувати різноманітними множинами, нехай то будуть предмети побуту, чи іграшки, чи прикладні матеріали, вони вчаться підсвідомо встановлювати рівності чи нерівності, не знаючи ще лічби, шляхом зіставлення. Порівняння конкретних множин - гарний спосіб, аби підготувати дитину до ознайомлення із поняттям числа. Батьки і вихователі на цьому етапі мусять донести дитині, що цифра і число - не лише графічна позначка чи фігурка, що завжди ці два поняття щось позначають і в обов’язковому порядку у своєму контексті несуть позначення кількості предметів, понять, явищ та багато іншого. Якщо дитині не вдасться це зрозуміти, і на попервах вона буде лише застосовувати механічно завчену лічбу без осмислення самого значення числа - марно витрачені сили, котрі не дадуть бажаного результату. Тому навчання дітей лічбі та обчисленню мають базуватися на предметній діяльності на сенсорному сприйнятті. Математичний розвиток дітей дошкільного віку - якісні зміни в пізнавальній діяльності дітей, що відбуваються в результаті формування елементарних математичних уявлень і пов’язаних з цим мислитель них операцій.
Засоби математики мають важливе значення для розвитку пізнавальної сфери дитини саме у дошкільному віці, бо в цей період життя у дітей спочатку виникають, а потім як найкраще розвиваються процеси пам’яті, уваги, мислення, відчуття, сприймання та уява. А тому важливою умовою їх успішного розвитку є знання основ цих процесів та методик правильної організації формування елементарних математичних уявлень.
Вихователь, як керівник, і як дорослий має допомагати дитині в розвитку, радіти разом з нею, робити відкриття. Він має володіти рядом відповідних знань, умінь, навичок, а також відповідних якостей, які визначають його компетентність по даному питанню.
Мета курсової роботи - теоретично обґрунтувати і експериментально перевірити особливості формування поняття число, лічба та цифра у дітей дошкільного віку.
Предмет курсової роботи - педагогічні умови для вирішень завдань ознайомлення та навчання дошкільників лічби та цифрам.
Об'єкт курсової роботи – процес формування уявлень у дошкільників про число та цифру.
Завдання курсової роботи:
Проаналізувати наукові джерела з формування поняття про числа, лічбу у дітей дошкільного віку.
Розкрити етапи розвитку лічильної діяльності у дошкільників.
Розглянути методи та прийоми формування поняття числа, лічби у дошкільників.